GTX980TI of Fury X

Pagina: 1
Acties:

• Donvincento
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-10-2025
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zit zelf sterk te twijfelen tussen een GTX980Ti of een Fury X, misschien dat een van jullie me over de streep kan trekken voor een van beide :-). Wat ik vooral wil doen, is dus gamen, en het liefste natuurlijk op de hoge settings.

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked€ 728,80€ 728,80
1Sapphire R9 FURY X 4G D5€ 681,50€ 681,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.410,30

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik een monitor meet FreeSync, maar deze zou ik eventueel kunnen switchen voor een monitor met Gsync.

#ProductPrijsSubtotaal
1LG 34UM57-P Zwart€ 469,31€ 469,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 469,31

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor merken o.i.d.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overclocken, dit is niet voor mij in de wieg gelegd :-)

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat iemand me kan helpen met de PRO's en CON"s van beide kaarten. Zelf zit ik meer te denken aan de Fury X maar de GTX 980TI lijkt me ook wel wat. Heb in het verleden ook altijd gewisseld tussen NVidia en AMD, mijn vorige kaart was een R9 290X, deze is inmiddels niet meer in mijn bezit. Nu ben ik dus opzoek naar een high end kaart, die een lange tijd mee kan.

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-02 12:11
Waarom niet gewoon de Fury als je toch al een freesync monitor hebt? Ben zelf een Nvidia fan, maar volgens mij doet de Fury X echt niet erg onder voor de 980TI, en vooral lekker stil door de waterkoeling. De Nvidia zal een stuk meer lawaai maken, vooral omdat het ook een reference design is.

• Donvincento
Zenety schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:15:
Waarom niet gewoon de Fury als je toch al een freesync monitor hebt? Ben zelf een Nvidia fan, maar volgens mij doet de Fury X echt niet erg onder voor de 980TI, en vooral lekker stil door de waterkoeling. De Nvidia zal een stuk meer lawaai maken, vooral omdat het ook een reference design is.
Zou 2GB aan Vram veel verschil maken? :o

Verwijderd

Nope 2GB zal niet veel verschil maken, enkel voor slechte console ports. Ik zou wel een lucht gekoelde Fury nemen aangezien de pomp nogal LUID schijnt te zijn. De GTX980TI is eigenlijk simpel weg een goedkopere Titan X

• Donvincento
Misschien dat de Fury X dan toch een betere keuze is dan de GTX980Ti idd.

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:17
In eerste instantie is dit niet echt het goede forum. Componenten aankoop advies zou dit beter in thuis zijn.

tenzij je gpu keihard moet gaan werken (denk aan rendering en anderen dingen waarvoor je veel tflops nodig hebt is een gtx 980ti een betere keuze.
gezien je games gaat spelen is een 980 ti een beter idee, ook vanwege drivers e.d.
off topic:
als je toch de fury neemt, kijk eens hoe hij presteerd in het minen van bitcoins... zou hij namelijk vrij goed moeten kunnen doen.

The Reality LAN, 18 tm 20 September 2026

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Enkel product, schopje naar CAA.

• Donvincento
br00ky schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:41:
[mbr]Enkel product, schopje naar CAA.[/]
Oeps sorry :-)

[ Voor 84% gewijzigd door Donvincento op 13-11-2015 11:44 ]

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dan zou ik voor nog geen 2 tientjes meer deze aanraden:
pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G

Die is nog iets sneller, en ook nog eens stil.

[ Voor 9% gewijzigd door Chester op 13-11-2015 11:48 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Donvincento
Chester schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:47:
Dan zou ik voor nog geen 2 tientjes meer deze aanraden:
pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G

Die is nog iets sneller, en ook nog eens stil.
I.p.v de Fury X? :-)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zelf zou ik of de Fury, non-x dus, of een 980ti pakken.

De Fury voor zijn wat betere prijs/performance ratio en freesync ondersteuning.

Ultieme prijs/performance is overigens crossfire R9 390's. Wel heb je dan gratis alle nadelen van multi gpu: Zwaardere voeding nodig, betere airflow nodig, duur Z-bord nodig en niet alle games vinden het prettig.

De 980ti omdat het de snelste consumenten single gpu kaart is. Prijs/performance is wat minder en je hebt nu een frresync scherm, wat nvidia niet ondersteunt.

People as things, that’s where it starts.

• kgd92
  • Laatst online: 20-02 15:45
Ik zou eens kijken naar de review van de GTX980Ti van Foritain: productreview: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G review door Foritain

In t kort is de 980Ti over het algemeen sneller is. Of dat 150 euro waard aan sneller is moet je voor jezelf bepalen.

Overigens heeft ie ook zo'n mooie review over de fury X gemaakt: productreview: AMD Radeon R9 Fury X review door Foritain

Kun je ook nog vergelijken op verbruik, geluid en temps ;)

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
In plaats van beide.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Donvincento
Hmm miscchien dan toch maar een keer weer de stap naar Nvidia maken met de GTX980Ti, van MSI. Jammer is alleen dat ik dan een Freesync monitor heb inderdaad. Maar daar is ook wel weer iets voor te regelen.

Ach anders is er altijd nog V-Sync :P

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Donvincento schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:40:
Hmm miscchien dan toch maar een keer weer de stap naar Nvidia maken met de GTX980Ti, van MSI. Jammer is alleen dat ik dan een Freesync monitor heb inderdaad. Maar daar is ook wel weer iets voor te regelen.

Voor een paar tientjes minder dan die van MSI kan je ook de Gigabyte G1 Gaming 980 Ti halen hij is iets lager geclockt maar met de software van Gigabyte (OC GURU II) zou je hem op dezelfde kloksnelheden kunnen krijgen terwijl deze waarschijnlijk nog koeler is ook. :)

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

• Donvincento
DieVeenman schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:56:
[...]

Voor een paar tientjes minder dan die van MSI kan je ook de Gigabyte G1 Gaming 980 Ti halen hij is iets lager geclockt maar met de software van Gigabyte (OC GURU II) zou je hem op dezelfde kloksnelheden kunnen krijgen terwijl deze waarschijnlijk nog koeler is ook. :)
Mja, zou je de freesync echt missen, als ik dus voor de Nvidia ga :)

• kgd92
Helaas zorgt V-Sync nog weleens voor tearing, waar dit met free (G-)-sync geen probleem meer is

• Donvincento
kgd92 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:39:
[...]

Helaas zorgt V-Sync nog weleens voor tearing, waar dit met free (G-)-sync geen probleem meer is
Hmm dat is jammer, misschien dat ik dan toch maar voor de FuryX ga i.v.m. freesync gezien ik die montior al heb, en de 980TI en furyX wel redelijk bij elkaar liggen.

• kgd92
Ik weet niet op wat voor resolutie je speelt, maar zolang het geen 4k is zijn het volgens mij allebei prima kaarten waar je geen spijt van zal krijgen ;)

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

In prestaties ga je tijdens het spelen toch niet echt verschil merken. Je heb al een freesync monitor. Dus koop lekker die Fury X.

[ Voor 4% gewijzigd door garriej op 13-11-2015 15:50 ]

Verwijderd

Een standaard Fury X is op dit moment sneller als een standaard GTX 980 Ti gemiddeld gezien, heeft vergelijkbare prestaties op 2560x1440 en is iets langzamer op full HD.

Zie: http://www.techpowerup.co..._980_Ti_Lightning/23.html

Qua geluid zou Fury X ook heel stil moeten zijn, al hadden de eerste exemplaren soms een piepend geluid.
http://www.techpowerup.co..._980_Ti_Lightning/22.html
Maar zoals je kan zien veel stiller als een standaard GTX 980 Ti. De lighting van MSI is dan wel stiller en sneller, maar ook een stuk duurder.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Vergeet echter niet dat de meeste 980 Ti's die je in de winkel (of webshop) ziet al eenvoudig 10% meer prestaties bieden ivm factory overclock. Tel daar zelf nog een paar procent bij bovenop en de Fury X blijft toch echt even achter. Zonder op specifieke gevallen in te gaan lijkt de 980Ti in de basis het voordeel te hebben. En dan ga ik er gemakshalve vanuit dat als je 680 euro aan een GPU uit wil geven dat je niet wakker gaat liggen van de 715 die de MSI 980 Ti kost die ik vorige week reviewde.

Ik zie hier echter 4 redenen om toch de Fury X te overwegen:
- Je voelt je prettiger met een AMD kaart
- Je vindt de combinatie met waterkoeling mooier om te zien
- Je hebt of overweegt een compacte behuizing waar een dikke 980Ti niet in kan
- en het meest belangrijk: Je hebt al een Freesync scherm. M.i. is Freesync (of G-sync) gebruiken een grotere meerwaarde dan een 10% hogere FPS. Als je ook nog je scherm moet vervangen e.d. lopen de kosten aardig op. De 980Ti mag dan wel wat sneller zijn, over het algemeen is het niet zo dat je 'opeens' een game wel kan spelen terwijl de Fury dat niet kan, of dat het verschil in instellingen (Nvidia Gameworks features daargelaten) echt noemenswaardig zal zijn.

Geluidsproductie zou geen punt mogen zijn, de eerste review samples hadden een piep, maar dat zou verholpen moeten zijn. Is dat niet het geval, hop RMA. Leuke aan de Fury X is dat je hem onder zware belasting nog altijd niet (nauwelijks) zo mogen horen.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:10
Ik zou voor de R9 Fury X gaan, omdat je al een Freesync scherm hebt. Als je "inwisselt" voor een Gsync scherm, moet je daar zeker op bijleggen, dan verliest de 980Ti het voordeel van sneller te zijn voor hetzelfde geld, hij is sneller voor meer geld.

Daarnaast acht ik de kans ook groter dat Freesync op termijn de "standaard" wordt. Nvidia kan besluiten om Freesync te ondersteunen, maar AMD heeft geen toegang tot Freesync. (Nuja, Nvidia zit nu ook al jaren met PhysX en Gameworks, dus ik vrees er een beetje voor).
kgd92 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:39:
[...]

... Vsync dient net om tearing tegen te gaan, het is stuttering waar je last van kan hebben met Vsync zonder Gsync of Freesync.

• Donvincento
Heb inderdaad gekozen voor de Fury X en hem vandaag opgehaald, vanavond maar is even testen!! :D
Pagina: 1