(Mini-ITX) Best airflow voor mijn case

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 15:11
Hallo mede Tweakers,

Ik heb sinds kort de "Raijintek Metis Rood" en heb er een mooi systeem ingebouwd.
Nu wil ik weten wat de beste airflow is voor mijn case.

Mijn kabels zijn "netjes" weggewerkt, zodat ze minimaal in de airflow zitten.

Hier een voorbeeld van airflow 1 :
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/5x9bmdfyd/raijintek_metis_review_install_complete.jpg
Het voordeel hiervan, is (omdat achter het moederbord ventilatiegaten zitten) de lucht van achter het moederbord, over de videokaart, naar buiten word gezogen. Al weet ik niet of dit ook echt zo gebeurd.

Hier een voorbeeld van airflow 2 :
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/dondo5567/raijintek_metis_review_install_complete_1.jpg
Het voordeel van deze airflow is dat de lucht meteen over de CPU komt, en daarna meteen naar buiten word gezogen, alleen krijg ik hier een rare zoom (Case fan laat de PSU fan sneller draaien dan dat hij zelf wilt) en word de videokaart minder gekoelt.

Momenteel heb ik de videokaart er nog niet in, dit is natuulijk een voorbeeldfoto. Maar mijn onderdelen en videokaart zijn allemaal dezelfde grootte.

Wat zou de beste airflow indeling zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Als je zoekt op een review van deze kast dan kom je een review tegen waarbij de CPU temp een graad of 15 daalde nadat de outtake fan achterin was gedraaid naar een intake fan. Het probleem is dat je bij de standaard opstelling:
- Geen frisse lucht aanvoert
- Een vacuum creeert, hoe klein ook maar daardoor kan het koelblok minder goed z'n warmte kwijt.

Zelf wil ik deze kast ook maar wil ik aan de buitenkant een 120mm AIO waterkoelingrad hangen en dan de fan naar buiten laten blazen. Zo blijft de warmte lekker buiten de kleine kast :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 15:11
JT schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:57:
Als je zoekt op een review van deze kast dan kom je een review tegen waarbij de CPU temp een graad of 15 daalde nadat de outtake fan achterin was gedraaid naar een intake fan. Het probleem is dat je bij de standaard opstelling:
- Geen frisse lucht aanvoert
- Een vacuum creeert, hoe klein ook maar daardoor kan het koelblok minder goed z'n warmte kwijt.

Zelf wil ik deze kast ook maar wil ik aan de buitenkant een 120mm AIO waterkoelingrad hangen en dan de fan naar buiten laten blazen. Zo blijft de warmte lekker buiten de kleine kast :)
Ik heb ondertussen de videokaart erin. Mijn CPU komt niet boven de 50 graden (met stock intel cooler) en mijn videokaart niet boven de 60 (op ~40% fan speed) terwijl ik hem niet hoor met gamen.
Dit is met de fan op de standaard manier, en ik voel wel duidelijk dat hij lucht zuicht achter het moederbord.

Met de fan andersom (dus als intake) krijg ik een zoem geluid van mijn voeding omdat die fan harder draait dan dat die wilt.

Max. 60 graden is niet verkeerd toch? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Als het goed is dan prima toch :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning