K7T Turbo Limited Edition core voltage niet goed

Pagina: 1
Acties:

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:51
Ik heb de search gebruikt, maar kon niet precies vinden wat ik zoek. Mijn MSI K7T Turbo MB met AMD Duron 800 proc. had eerst een temperatuur van ongeveer 90 graden. Dat leek mij op zich niet echt goed, dus terug naar NoRRoD. Fan, en CPU gechecked daar, was allemaal wel goed. Dus ik kreeg gelijk een nieuwe K7T Turbo Limited Edition mee. Ik naar huis en het nieuwe MB vol goede moed plaatsen. Eenmaal draaiende, bleek de proc. temp. nog steeds tot 60 graden Celsius te komen. Dat leek me ook niet goed dus postte ik het hier op GoT in de hoop de oplossing te krijgen. Iemand zei dat ik de core voltage in de bios omlaag moest doen. Ik dat dus proberen.... maar dat lukt niet. Ik kan het wel lager zetten, maar bij Healt/Status geeft ie nog steeds de oude waarde aan en volgens mij veranderd ie et ook niet eens echt. Nu is mijn vraag: Weet iemand hoe het kan dat dat niet wil vanuit de bios bij een K7T Turbo Limited Edition en weet iemand misschien ook een goede oplossing om het voltage of de temperatuur wel naar beneden te krijgen?

Alvast bedankt!

HariZ

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Die voltages worden pas aangepast na een reboot.. (dus dan kun je het pas zien in de health-status).

Maar wat voltage krijg je standaard te zien dan? Standaard duron moet geloof ik rond de 1.7V zitten.. (of was het nou 1.65??)

En verder kloppen die temperatuur-sensors ook voor geen meter dus ik denk niet dat het zo'n groot probleem is!

Verwijderd

Kleur eerst eens de L1 bruggen in ..
:?

Verwijderd

Ik ken het probleem, mijn k7t turbo en athlon 1 gig bereiken de temp van 65 tot 73 graden... Vcore al terug gezet op 1.7 (in de bios, 1.80 in pc doctor...)Waar het nu precies aan ligt...ik weet het ook niet Ik hoorde ook al dat de temp meting van MSI niet geheel betrouwbaar is of op een andere plaats zit dan bij asus...

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

mijn turbo doet ook zo iets, dan geeft ie namelijk 60 graden aan en dan is het koelblok van me Globalwin gewoon koud :?

JayGTeam (213177)

Verwijderd

zal het toch aan msi liggen....?
toen ik mijn systeempje net had ben ik toch maar even wezen vragen...of dat normaal was

Verwijderd

wat is eigenlijk de juiste Vcore voor 1gig athlon, lijk mij in ieder geval niet "default" in de bios :)

• HariZ
Op woensdag 20 juni 2001 09:13 schreef Twynn het volgende:
Die voltages worden pas aangepast na een reboot.. (dus dan kun je het pas zien in de health-status).
Ik had wel geboot, maar nog steeds was niks te zien...
Maar wat voltage krijg je standaard te zien dan? Standaard duron moet geloof ik rond de 1.7V zitten.. (of was het nou 1.65??)
1.65 staat ie standaard op... dat probeerde ik dus wat lager te zetten...
En verder kloppen die temperatuur-sensors ook voor geen meter dus ik denk niet dat het zo'n groot probleem is!
Zo'n idee had ik dus ook al... Maar je weet het nooit zeker... De 1e geeft 90 aan en de 20 60... beide hoog, maar de 2e zou in principe nog wel waar kunnen zijn toch?...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Op woensdag 20 juni 2001 09:37 schreef HariZ het volgende:
Zo'n idee had ik dus ook al... Maar je weet het nooit zeker... De 1e geeft 90 aan en de 20 60... beide hoog, maar de 2e zou in principe nog wel waar kunnen zijn toch?...
Nou, 60 voor een duron vind ik nog vrij hoog.. Als het nou een tbird 1333+ was, dan zou het een ander verhaal zijn..

Maar ik vertrouw die temperatuur sensoren dus inderdaad voor geen meter.. Met m'n waterkoeling gaf de sensor ook 60 graden aan :?

Als je zeker weet dat je koelblok er goed op zit (met koelpasta?) dan kan het niet zo'n probleem zijn..

Gewoon op standaard voltage laten draaien dus..

• HariZ
Op woensdag 20 juni 2001 10:01 schreef Twynn het volgende:

[..]

Nou, 60 voor een duron vind ik nog vrij hoog.. Als het nou een tbird 1333+ was, dan zou het een ander verhaal zijn..

Maar ik vertrouw die temperatuur sensoren dus inderdaad voor geen meter.. Met m'n waterkoeling gaf de sensor ook 60 graden aan :?

Als je zeker weet dat je koelblok er goed op zit (met koelpasta?) dan kan het niet zo'n probleem zijn..

Gewoon op standaard voltage laten draaien dus..
Oké... Bedankt! :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:09
Dat probleem had ik dus ook al gepost met de K7t L.E en duron 900..

Precies hetzelfde, temp is dan wel lager dan jou, maar ik kan core voltage niet van 1.60v af krijgen..
Wat ik ook doe, in de bios en msi proggie blijft ie erop staan..

• HariZ
Op woensdag 20 juni 2001 10:29 schreef The Fox het volgende:
Dat probleem had ik dus ook al gepost met de K7t L.E en duron 900..

Precies hetzelfde, temp is dan wel lager dan jou, maar ik kan core voltage niet van 1.60v af krijgen..
Wat ik ook doe, in de bios en msi proggie blijft ie erop staan..
Met dat probleem zit ik dus nog wel steeds. En ik kan ook niets anders op het gebied van voltages en snelheden aanpassen in de BIOS. Niks doet et, behalve de "standaard" BIOS dingetjes als HDD's en dat soort spul... heel vaag...

Verwijderd

Hariz,
heb je die CPU nu unlocked of niet ?

• HariZ
Op woensdag 20 juni 2001 13:38 schreef Hooi het volgende:
Hariz,
heb je die CPU nu unlocked of niet ?
Hij is niet unlocked... maakt dat wat uit dan?

Verwijderd

Dan kun je volgens mij de Vcore ook niet echt wijzigen. Je kunt het wel instellen maar hij trekt zich er niets van aan.

Zo gaat dat tenminste wel op mijn KT7-RAID bord. Zelfde als Multiplier instellingen.

Je moet dus nog streepjes zetten op de L1 bruggen.

(Lees de FAQ)
[topic=153156]
[topic=153153]
Greetz,
Hooi. :Y)

• HariZ
Op woensdag 20 juni 2001 14:45 schreef Hooi het volgende:
Dan kun je volgens mij de Vcore ook niet echt wijzigen. Je kunt het wel instellen maar hij trekt zich er niets van aan.

Zo gaat dat tenminste wel op mijn KT7-RAID bord. Zelfde als Multiplier instellingen.

Je moet dus nog streepjes zetten op de L1 bruggen.

(Lees de FAQ)
FAQ moederborden en processors
FAQ: overklokken voor beginners
Greetz,
Hooi. :Y)
* HariZ gaat het proberen... :)

Verwijderd

Had dit ook met duron 750 en MSI K7T Turbo werd de processor 62ºC.

Is nu, na 3 maanden, nog maar 50ºC. Ik heb niets aan PC veranderd. |:(

Ik heb toen gelezen dat heel veel mensen met een MSI K7T hele hoge temperaturen hadden.
Ik denk (hoop) dus dat het door de MSI moederboarden komt. :(

<edit, typen is moeilijk>

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op woensdag 20 juni 2001 16:33 schreef HariZ het volgende:

[..]

* HariZ gaat het proberen... :)
veel success!!!

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• HariZ
Op woensdag 20 juni 2001 16:43 schreef meester het volgende:
Had dit ook met duron 750 en MSI K7T Turbo werd de processor 62ºC.

Is nu, na 3 maanden, nog maar 50ºC. Ik heb niets aan PC veranderd. |:(

Ik heb toen gelezen dat heel veel mensen met een MSI K7T hele hoge temperaturen hadden.
Ik denk (hoop) dus dat het door de MSI moederboarden komt. :(

<edit, typen is moeilijk>
Bij NoRRoD zeiden ze dat ze et nog niet eerder hadden gezien... maar dat zullen ze wel gezegd hebben om MSI niet in kwaad daglicht te zetten ofzo... was nogal druk in de winkel... :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:09
Ik heb me duron wel geunlocked, maar dat helpt nix..

Er zit nu dus nix anders op dan de L7 bruggen te gaan verbinden op het voltage die je wilt :(

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 19:17

Lordy79

Fundamentalist

Op woensdag 20 juni 2001 17:05 schreef HariZ het volgende:

Bij NoRRoD zeiden ze dat ze et nog niet eerder hadden gezien... maar dat zullen ze wel gezegd hebben om MSI niet in kwaad daglicht te zetten ofzo... was nogal druk in de winkel... :)
Hehe... het is altijd druk... Er wordt niet doorgwerkt.
Maar 't is een bekend probleem. MSI (en asus in mindere mate) geeft geen goede temp aan. En je moet inderdaad wel je CPU potloden om een lager voltage te kunnen instellen, anders kun je instellen wat je wilt, maar hij blijft op default waare draaien.

Overigens vervalt dan wel je garantie :+ :+ Dus als ie eventueel stuk gaat, wel even GOED uitgummen >:)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• HariZ
Op woensdag 20 juni 2001 21:01 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Hehe... het is altijd druk... Er wordt niet doorgwerkt.
Maar 't is een bekend probleem. MSI (en asus in mindere mate) geeft geen goede temp aan. En je moet inderdaad wel je CPU potloden om een lager voltage te kunnen instellen, anders kun je instellen wat je wilt, maar hij blijft op default waare draaien.

Overigens vervalt dan wel je garantie :+ :+ Dus als ie eventueel stuk gaat, wel even GOED uitgummen >:)
Hum... een medewerker van NoRRoD neem ik aan? >:) Ik was al niet meer van plan om em in te kleuren, omdat ik hier nu al genoeg mensen hoor met hetzelfde probleem en het dus niet meer echt nodig vind... wel vind ik et nog steeds een errug vaag probleem. Kan het niet door MSI worden opgelost door middel van een update van de BIOS ofzo? Of is het echt een compleet hardwareprobleem? (temperatuurmeter ofzo)... :?

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 19:17

Lordy79

Fundamentalist

Op donderdag 21 juni 2001 08:04 schreef HariZ het volgende:

[..]

Hum... een medewerker van NoRRoD neem ik aan? >:) Ik was al niet meer van plan om em in te kleuren, omdat ik hier nu al genoeg mensen hoor met hetzelfde probleem en het dus niet meer echt nodig vind... wel vind ik et nog steeds een errug vaag probleem. Kan het niet door MSI worden opgelost door middel van een update van de BIOS ofzo? Of is het echt een compleet hardwareprobleem? (temperatuurmeter ofzo)... :?
Je zult dus echt moeten gaan potloden om het voltage te laten zakken. Ik geef toe dan 60+ graden veel is, maar het is op zich niet TE veel. Je kunt ook een betere koeler kopen of wat andere koelpasta gebruiken.

Wat ik zou doen is 'm toch potloden...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

zelfde probleem heb ik nu ook
60 graden idle :?
terwijl ik de koelblok aan kan raken
en van dat vcore wil niet omhoog of omlaag

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je hebt gewoon een BIOS update nodig! En laat die TOEVALLIG net uitgekomen zijn! :)
Dit is de link:
http://www.tweakers.net/meuktracker/737?t=994150587&

Veel plezier ermee!
Pagina: 1