iCloud vreet vrije geheugen op op Windows?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-04 15:48
Dag Tweakers,

ik merkte op dat mijn C: schijf stamp vol zat terwijl ik zeker wist dat ik toch echt wel meer dan 100GB vrije opslag zou moeten hebben. Na wat speurwerk d.m.v kijken welk mapje nou zo gigantisch groot was kwam ik uit bij: "Appdata\Local\Apple Inc\Cloudkit\iCloud Photos\MMCS", die bleek dus maar liefst 122GB groot te zijn. Daar zat een aantal bestanden genaamd 'tmpm-0x000---" van zo'n 10GB elk. Reeds verwijderd maar merkte dat ze toch weer terug kwamen. Nou ga ik er vanuit dat het aan iCloud ligt maar veel verstand heb ik er niet van, want pas sinds kort overgestapt naar een Iphone.

Mijn vraag daarom; weet iemand hier meer van af met een mogelijke 'fix'?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 16:21
Probeer eens 'iCloud-fotobibliotheek' en/of 'Mijn Fotostream' uit te zetten.

Waar je dat kan vinden staat op https://support.apple.com/nl-nl/HT205323 onder het kopje 'iCloud-fotobibliotheek inschakelen'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-04 15:48
Heb het even een weekje aangezien en het lijkt erop dat het probleem verholpen is. Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoD
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:37
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Ik hoef m'n iPhone foto's eigenlijk niet op mijn pc, dus ik heb iCloud gedeïnstalleerd. De grote bestanden (74 GB in totaal) zijn echter blijven staan in AppData/Local/Apple Inc/CloudKit/iCloud Photos/MMCS, hoe kom ik hier vanaf? Kan ik ze gewoon verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Timo, je kunt evt iCloud for Windows weer installeren en dan geheel verwijderen met downloads: Bulk Crap Uninstaller 3.8.3. je kunt dan zelf kiezen wat je achter laat van iCloud..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoD
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:37
De uninstaller voor iCloud verscheen helaas niet in Bulk Crap :/. Maar het is uiteindelijk gelukt door iCloud opnieuw te installeren, in te loggen en alles voor foto's uit te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1057783

Ik heb ook dit probleem ineens.
Mijn harde schijf loopt vol en blijkt dat ik 40 GB aan tmp bestanden heb in de MMCS map heb onder iCloud foto's. Ze zijn van de laatste 10 dagen en sindsdien heb ik ook de problemen.

Kan ik ze nu gewoon verwijderen?
Verder wil ik wel iCloud overeind houden op mijn PC maar is er iets wat ik dan moet wijzigen nu?

Timo, iCloud opnieuw installeren ging ok verder en je bent niets kwijt?
Pagina: 1