• NBS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-12-2025
Goedenavond allemaal,

Ik heb twee weken geleden een pc gebouwd met de volgende onderdelen:
- Moederbord: ASRock H170M Pro4.
- Geheugen: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8
- Processor: Intel i5-6600

Ik wordt sinds vandaag geconfronteerd met Blue Screens in Windows 10. "Kernel Security Check Failure" en "Memory Management" vanuit "ntoskrnl.exe" komen random te voorschijn wanneer de pc 5 tot 30 minuten aan staat. Vlak voor dat de Blue Screen verschijnt crashen bijna alle programma's die op dat moment open staan.

Wat ik heb geprobeerd is:
- Herinstallatie Windows 10;
- Geheugentest: Passed;
- Stresstest CPU & Geheugen: Passed;

Zijn er nog andere manieren om er achter te komen waar aan probleem ligt?

Met vriendelijke groet,

Nino.

Verwijderd

Welke geheugentest? Memtest? Hoe lang heb je met memtest getest?
Download eens: http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html en kijk of er meer info is.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 22:10 ]

• NBS
Ik heb hem twee uur laten draaien en tot op heden heeft deze test nog geen fouten kunnen ontdekken. Ik ga hem vannacht nog een nachtje laten doorlopen voor de zekerheid. Inderdaad heb ik de Bluescreen Viewer gebruikt, deze gaf onder andere aan dat ntoskrnl.exe de fouten doorvoerde. Wat ik ook even heb geprobeerd is om de BIOS/UEFI instellingen terug te zetten naar fabrikant instellingen, maar ook hierna gaf de pc nog een bsod.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:32

br00ky

Moderator Harde Waren
NBS schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:20:
Ik heb hem twee uur laten draaien en tot op heden heeft deze test nog geen fouten kunnen ontdekken.
Laat hem dan nog maar een nachtje doordraaien idd. Er zijn verschillende meningen, maar minstens 8u wordt wel aanbevolen wil je een betrouwbare test hebben gedaan :).

• NBS
Ik heb hem een nachtje laten doorlopen en MemTest weergeeft inderdaad een aantal fouten.

Al de vierde computer op rij waar ik met geheugenproblemen kamp. Doe ik wat verkeerd, dat geheugenproblemen zo vaak voorkomen bij mij? Ik heb nog nooit van andere mensen gehoord dat ze geheugenproblemen hebben gehad.

EDIT: Ik heb alle kabels ontkoppeld, vervolgens opnieuw aangesloten en de problemen lijken te zijn verdwenen als sneeuw voor de zon. Ruim twee en half uur in Windows zonder BSOD. Zou het te maken kunnen hebben met statische lading? :?

[ Voor 27% gewijzigd door NBS op 13-11-2015 12:37 ]