Hallo iedereen,
Afgelopen maandag is de Videokaart van mijn systeem(aangeschaft 7-2012) overleden. Nu zit ik te twijfelen of ik kosten technisch verstandiger is om nog een nieuwe Videokaart en 8gb extra ram te kopen of dat ik beter kan investeren in een heel nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen(Ik speel op dit moment eigenlijk voornamelijk WOW maar in de toekomst zullen er ook nieuwe games gespeeld gaan worden. Daarnaast photoshop ik met regelmaat en zet ik BD-ISO om in mkv
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max rond de 1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, Toetsenbord, en mijn huidige 2 monitoren(mijn primary is een full hd scherm, de tweede met een 1650*1080 resolutie)
- Indien mogelijk en mijn huidige kast, voeding en 2tb schijf. Voor de hardware zie lijst huidige hardware
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe Videokaart bij Upgrade anders heel nieuw systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik twijfel alleen tussen AMD of NViDia GPU dit ivm directx12 support in de toekomst meen daar iets over te hebben gelezen dat AMD daar beter voor was maar kan goede artikel niet meer vinden
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij een geheel nieuwe configuratie wil ik in ieder geval 1 of meerdere usb3.1 aansluitingen op het moederbord hebben. Ik heb het liefst de PC zo klein en zo stil mogelijk. Stil heeft meer prioriteit dan de grootte van het systeem
Ga je overklokken?
NEE
Wat verwacht je van ons?[i]
Geduld bij het lezen van deze lange post
Hulp bij het volgende besluit:
Is het met het oog op de toekomst en mijn gebruik nog verstandig om extra ram en een nieuwe videokaart te kopen en deze dan nog jaar of 2 te gebruiken? of is het kosten technisch verstandiger helemaal te upgraden aangezien mijn pc nu 3.5 jaar oud is
- Welke videokaart zou een goede vervanging zijn?
- Past het door mij gekozen moederbord in mijn huidige kast? Volgens de specs wel. De voeding lijkt mij ruim voldoende aangezien dit een 650e 80 Plus Bronze is en de Best buy waar de meeste van mijn hardware uitkomt ze een 400w voeding gekozen hebben.?
- In het geval van Vervangen Klopt de door mij opgestelde configuratie ?
- En kan het kosten technisch beter? Zijn er betere Videokaarten en zo ja welke en waarom?
Huidige Hardware
Upgrade
Afgelopen maandag is de Videokaart van mijn systeem(aangeschaft 7-2012) overleden. Nu zit ik te twijfelen of ik kosten technisch verstandiger is om nog een nieuwe Videokaart en 8gb extra ram te kopen of dat ik beter kan investeren in een heel nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen(Ik speel op dit moment eigenlijk voornamelijk WOW maar in de toekomst zullen er ook nieuwe games gespeeld gaan worden. Daarnaast photoshop ik met regelmaat en zet ik BD-ISO om in mkv
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max rond de 1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, Toetsenbord, en mijn huidige 2 monitoren(mijn primary is een full hd scherm, de tweede met een 1650*1080 resolutie)
- Indien mogelijk en mijn huidige kast, voeding en 2tb schijf. Voor de hardware zie lijst huidige hardware
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe Videokaart bij Upgrade anders heel nieuw systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik twijfel alleen tussen AMD of NViDia GPU dit ivm directx12 support in de toekomst meen daar iets over te hebben gelezen dat AMD daar beter voor was maar kan goede artikel niet meer vinden
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij een geheel nieuwe configuratie wil ik in ieder geval 1 of meerdere usb3.1 aansluitingen op het moederbord hebben. Ik heb het liefst de PC zo klein en zo stil mogelijk. Stil heeft meer prioriteit dan de grootte van het systeem
Ga je overklokken?
NEE
Wat verwacht je van ons?[i]
Geduld bij het lezen van deze lange post
Hulp bij het volgende besluit:
Is het met het oog op de toekomst en mijn gebruik nog verstandig om extra ram en een nieuwe videokaart te kopen en deze dan nog jaar of 2 te gebruiken? of is het kosten technisch verstandiger helemaal te upgraden aangezien mijn pc nu 3.5 jaar oud is
- Welke videokaart zou een goede vervanging zijn?
- Past het door mij gekozen moederbord in mijn huidige kast? Volgens de specs wel. De voeding lijkt mij ruim voldoende aangezien dit een 650e 80 Plus Bronze is en de Best buy waar de meeste van mijn hardware uitkomt ze een 400w voeding gekozen hebben.?
- In het geval van Vervangen Klopt de door mij opgestelde configuratie ?
- En kan het kosten technisch beter? Zijn er betere Videokaarten en zo ja welke en waarom?
Huidige Hardware
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Powercolor PCS+ HD7850 2GB GDDR5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Antec Performance One P280 Zwart | € 116,26 | € 116,26 |
| 1 | Samsung Syncmaster S27A350H Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 112,95 | € 112,95 |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 45,95 | € 45,95 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 22,91 | € 22,91 |
| 1 | Corsair Enthusiast TX650M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial m4 SSD 2.5" 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 655,02 | |
Upgrade
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 191,95 | € 191,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | € 336,89 | € 336,89 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 27,95 | € 27,95 |