Vraag frontend en backend

Pagina: 1
Acties:

• kingre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-10 10:51
Hoi

Stel ik maak met Java een server voor een website voor de back-end en ik wil de server benaderen vanuit een programma waar ik de front-end mee zal gaan maken om te testen of de data goed binnenkomt en verwerkt wordt en dat soort dingen.

Kan ik dan gewoon een jar maken en deze laten draaien op me computer en wordt dit automatisch opgepikt?
Dit wordt me namelijk niet zo snel duidelijk door te googlen. Ik heb het idee dat het dus gewoon via JAR maken en dan runnen kan, maar is dit ook zo?

[ Voor 70% gewijzigd door kingre op 12-11-2015 19:49 ]

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:31
Is dit Nederlands?

• kingre
Openings post wat aangepast, hoop dat het duidelijker is

• jostefa
Om heel eerlijk te zijn snap ik nog steeds niet wat je bedoeld.

Je zou op de server een API kunnen maken en deze uitlezen met de frontend. Of direct connecten met de databaseserver.

[ Voor 77% gewijzigd door jostefa op 12-11-2015 19:59 ]

• kingre
Hoe zou dit ongeveer moeten? Wil met angularJs werken maar heb niet echt een idee waar ik op moet googlen voor eventuele voorbeelden

• jostefa
Ik zou proberen om te googelen met Angular REST misschien vind je dan wat? Nee zonder dollen op https://angularjs.org/ staat alle informatie die je nodig hebt om een angular applicatie te maken. Je dient enkel nog een REST server te maken die de data uitspuugt in JSON. Van een tweaker wordt verwacht dat ze zelf ook iets uitzoeken/initiatief nemen. Ik krijg niet het gevoel dat je veel energie hebt gestoken in artikelen lezen. Je heb je nu in ieder geval een paar termen waar je verder mee zou moeten kunnen komen. Zoek anders iets in de trant van "build your first angular application" en je zult tientallen resultaten krijgen die stap voor stap uitleggen hoe het werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door jostefa op 12-11-2015 20:13 ]

• treinentom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10 15:46
Ik zou als ik jou was naar WebAPI van Microsoft kijken. Als je een beetje C# (lijkt ergens wel op Java) kan dan zou dat goed te doen moeten zijn. Je kan op je dev machine gewoon die applicatie draaien onder IIS Express. Er zijn genoeg tutorials te vinden voor WebAPI. Fijne ervan is dat het automatisch C# objecten omzet naar JSON/XML.

Wat betreft AngularJS moet je even googlen op AngulatJS REST apps, that should do the job.
Pagina: 1