Upgrade, socket 1151 of toch 1150?

Pagina: 1
Acties:

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:26
Ik zoek een?
Moederbord, CPU en eventueel geheugen, afhankelijk van de keuze.

Wat is je budget?
Staat niet vast, ligt aan het voordeel wat te behalen is met een socket 1150 upgrade t.o.v. een 1151.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voornamelijk gamen. Oude games, nieuwe games. Fallout, Battlefield 4, Civilization 5.

1151:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 212,95€ 212,95
1MSI B150 GAMING M3€ 103,95€ 103,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 98,-€ 98,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 414,90

1150
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4590 Boxed€ 205,95€ 205,95
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 81,95€ 81,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 75,95€ 75,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 363,85

De laatste heeft mijn voorkeur, omdat ik nog niet direct een goede reden ben tegen gekomen om voor de nieuwe processors van Intel te kiezen. Ook kan ik in die setup nog gebruik maken van mijn oude RAM-setje. Voorkeur heeft wel om in de toekomst daar 16GB van te maken, maar die noodzaak is er nu nog niet.

Vervanging is trouwens omdat mijn oude moederbord 't aan 't begeven is. Dit is een pricewatch: ASRock Z68 Extreme3 Gen3 met een i5 2500k. Die laatste kan nog wel even mee, maar ik vind 't ook een mooi moment om dan nu 't iets beter aan te pakken en beide te vervangen.

Verwijderd

Ik denk dat de i5 6500 een hele leuke keuze is! Ookal is de i5 4460 nog lang geen bottleneck als je iets nieuwe haalt wil je er ook langer van profiteren! Je i5 2500k is nog prima te overclocken maar zal steeds minder worden in de komende jaren .

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, tenzij je echt een van de nieuwere dingen nodig hebt, dingen als SRT of Quicksync, zou ik zelf gewoon een leuk overclockplankje voor je 2500k scoren en die wat opkietelen. Performance-wise heb je dan voor veel minder geld iets wat gelijkwaardig is aan een Haswell of Skylake.

Anders zou ik zelf nog een Haswell pakken, Skylake is gewoon allround duurder dan Haswell, voor een [te] kleine performance winst.

People as things, that’s where it starts.

• arayke
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-02 20:46
Ik zit hier zelf ook mee maar ga toch naar skylake,
Ivm met de nieuwe socket, lijkt het me voor de toekomst beter zodat ik mijn mobo gewoon kan houden als ik ooit een nieuwe processor aanschaf

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

arayke schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:35:
Ik zit hier zelf ook mee maar ga toch naar skylake,
Ivm met de nieuwe socket, lijkt het me voor de toekomst beter zodat ik mijn mobo gewoon kan houden als ik ooit een nieuwe processor aanschaf
Ga daar zeker bij Intel nooit van uit, Cannonlake kan best LGA 1149 krijgen als Intel dat somehow nodig vind. Iig langer dan 2 generaties gaan Intel sockets niet mee, en vaak is het niet echt nuttig om die nieuwe generatie te pakken.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
pricewatch: MSI H170 GAMING M3

ik zou eerder deze nemen. de reden dat skylake in mijn ogen beter kan zijn komt door de pci-2 3.0x4 m.2 aansluiting. nu zijn die ssd's nog niet nodig en ook niet te betalen. maar grote kans dat ze over 2/3 jaar ineens de prijs van de huidige ssd's hebben. en dan is het toch zonde om die aansluiting niet te hebben.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:26
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:27:
Ik denk dat de i5 6500 een hele leuke keuze is! Ookal is de i5 4460 nog lang geen bottleneck als je iets nieuwe haalt wil je er ook langer van profiteren! Je i5 2500k is nog prima te overclocken maar zal steeds minder worden in de komende jaren .
Ik denk ook dat de keuze wel leuk is, maar wat zou het voordeel van Skylake zijn boven Haswell? Meer futureproof? Zijn er nog andere voordelen. Qua performance maakt 't niet veel uit.
RobinHood schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:30:
Tja, tenzij je echt een van de nieuwere dingen nodig hebt, dingen als SRT of Quicksync, zou ik zelf gewoon een leuk overclockplankje voor je 2500k scoren en die wat opkietelen. Performance-wise heb je dan voor veel minder geld iets wat gelijkwaardig is aan een Haswell of Skylake.

Anders zou ik zelf nog een Haswell pakken, Skylake is gewoon allround duurder dan Haswell, voor een [te] kleine performance winst.
Overclocken ben ik niet zo van, heel veel performance is er niet uit te halen. Het leek me leuk, vandaardat ik ook nog een 2500K heb. Maar ik kies nu express voor een non-K processor.
loki504 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:56:
pricewatch: MSI H170 GAMING M3

ik zou eerder deze nemen. de reden dat skylake in mijn ogen beter kan zijn komt door de pci-2 3.0x4 m.2 aansluiting. nu zijn die ssd's nog niet nodig en ook niet te betalen. maar grote kans dat ze over 2/3 jaar ineens de prijs van de huidige ssd's hebben. en dan is het toch zonde om die aansluiting niet te hebben.
Paar euro duurder, maar zoveel voordelen zie ik er niet op buiten 't door jou aangehaalde. Ik zal 'm overwegen mocht de keuze op skylake vallen.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Juist uit de 2500k kun je nog best wat performance slepen, latere Intels vallen inderdaad tegen, maar Sandy Bridge klokte nog heerlijk over zonder idiote koeling nodig te hebben.

Verwijderd

Skylake heeft een hogere single core performance. Kijk maar een paar benchmarks de i5 2500k goed overgeclockt doet het niet veel beter dan de i5 4460, maar een i5 6600(k) lijkt net den i7 tussen het lijstje
Pagina: 1