• PenTa_FH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06-2024
Nu al sinds 2011 (laatste aanpassing) heb ik een PC die behoorlijk goed loopt, ook met games. Qua prestaties begint hij misschien een beetje achter te lopen, de meeste games werken in principe nog wel afdoende. Nu heb ik sinds ik dinsdag ben begonnen met Fallout 4 echter het volgende probleem:
af en toe terwijl ik aan het spelen ben gaat mijn scherm uit, hoor ik een aantal keer het Windows-geluidje dat klinkt als hardware gedisconnect wordt, en een tel later gaat het scherm weer aan. Hetzelfde probleem doet zich nu ook voor in Counter-Strike: Global Offensive. Het probleem lijkt zich iets minder voor te doen wanneer ik in Catalyst Control Center de Manual Fan Control aan zet (geprobeerd op verschillende opties tussen 50-85%.

Normaal draaide ik het systeem zonder Graphics OverDrive aan te hebben, maar zoals aangegeven helpt het iets om deze wel aan te zetten. De clocks voor de GPU zijn dan 925MHz voor de GPU, en 1475MHz voor het memory.

Specs: klik!

Ik zou graag weten waar het aan ligt. Ik denk dat er iets van de hardware aan vervanging toe is, maar of dat nu het mobo, de GPU, de voeding of misschien zelfs een van de schermen is is mij nog een raadsel.

~ Think Again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik ben geen hardware expert, maar uit je verhaal kan ik niet opmaken of het probleem ook ontstaat als je Overdrive uit heb staan? Staat je energiebeheerinstellingen op 0 of 20%?

[ Voor 15% gewijzigd door seez op 13-11-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenTa_FH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06-2024
Ja, dan gebeurt het ook. Dan gaat de frequentie naar mijn idee zelfs omhoog.

Ik heb in de tussentijd ook geprobeerd het probleem op te lossen door drivers te verwijderen met DDU en de nieuwste te installeren. Dit heeft nog niet geholpen.

~ Think Again.