Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Crashplan verwijderd bestanden niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik ben Tom, ik ben 20 jaar en volg een opleiding in de ICT.

Ik gebruik momenteel Crashplan als back-up programma. Maar ik heb de laatste tijd iets opgemerkt wat ik graag zou willen oplossen.

Hieronder zie je de instellingen van de backup instellingen. Ik heb daar aangegeven dat ik de verwijderde bestanden van mn PC, elke dag verwijderd moeten worden. Maar een bestand wat ik 10 november heb verwijderd staat vandaag nog steeds in de backup set. Wat gaat er fout?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/dfa7tg.png

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat weggooien doet Crashplan alleen tijdens zijn onderhoud.
Je kunt in de client instellen hoe vaak Crashplan dat onderhoud pleegt.

Verwijderd

Topicstarter
AlterEgo schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:37:
Dat weggooien doet Crashplan alleen tijdens zijn onderhoud.
Je kunt in de client instellen hoe vaak Crashplan dat onderhoud pleegt.
Is die onderhoud toevallig de "Selectie controleren elke" optie?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT!

Geen antwoord op je vraag (ik controleer eerlijk gezegd nooit wanneer verwijderde files worden weggeknikkerd en ik kan het hier op kantoor niet testen), maar: waarom zou je gewiste bestanden meteen uit je backup willen laten gooien? Dat maakt het nut van een backup meteen wat minder.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:56:
Welkom op GoT!

Geen antwoord op je vraag (ik controleer eerlijk gezegd nooit wanneer verwijderde files worden weggeknikkerd en ik kan het hier op kantoor niet testen), maar: waarom zou je gewiste bestanden meteen uit je backup willen laten gooien? Dat maakt het nut van een backup meteen wat minder.
Dit is gewoon even een test om te kijken hoe het allemaal werkt. Normaal wil ik Crashplan de verwijderde bestanden pas na 90 dagen laten verwijderen. Dus dat het nu elke dag staat is gewoon ff kijken hoe het werkt.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://support.code42.com...oting_Archive_Maintenance beschrijft hoe archive maintenance werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat wist ik niet! Dus dit houdt in dat de bestanden die verwijderd zijn op mn computer nog 7 dagen in de Backup blijven en vervolgens pas verwijderd worden?
Pagina: 1