Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Suggestie voor onderzoek naar VOD marktmodel

Pagina: 1
Acties:

• bits
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
In recente nieuwsberichten over illegaal downloaden, Popcorn Time, die filmindustrie etc. ontstaat vaak een hele boeiende discussie over wat de filmindustrie zou kunnen doen om een marktmodel te ontwikkelen waarmee legaal streamen interessant wordt. Discussies eindigen nu vaak in twee kampen: mensen die ervan overtuigd zijn dat een fatsoenlijk marktmodel zou werken (denk Netflix maar dan met alle films) en mensen die ervan overtuigd zijn dat illegaal downloaden menseigen is.

Je zou onder de bezoekers van T.net een onderzoekje kunnen starten naar dit zeer boeiende onderwerp. Tweakers zijn hierbij een mooie doelgroep omdat zij technisch bekwaam zijn en daardoor keuzemogelijkheden hebben, maar tegelijkertijd huist in de meeste Tweakers ook wel een kleine moraalridder. Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar hoeveel iemand zou willen betalen voor een VOD (video on demand) service met goedgevulde bibliotheek, en dat afzetten tegen zaken als 'ik vind het belangrijk om films meteen te zien', 'ik gebruik al een VOD service', 'ik kijk veel/weinig films/series'. Het hoeft niet heel uitgebreid te zijn om toch tot interessante conclusies te komen en het is een onderwerp wat erg actueel is en leeft onder bezoekers.

Het is een suggestie, doe er je voordeel mee!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor de suggestie. Dit soort onderzoeken zitten niet echt in ons dna, maar ik denk dat we in de wereld van vod nog veel meer kunnen vinden op het gebied van achtergrond etc, waardoor we in elk geval toffe verhalen zouden moeten kunnen maken die mensen goed informeren over deze wereld. Thanks iig!