Betekent dit een defecte GTX 680?

Pagina: 1
Acties:

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Hallo,
Sinds gisteren met het spelen van Black ops 3 bemerkte ik dat mijn fps opeens geheel instorte.
Van 45 fps had ik in eens een drop naar 12 fps.
Na eerst de schuld bij het spel gelegd te hebben ontdekte ik dat het ook bij andere games aanwezig was.
Na wat proberen kwam ik op de volgende feiten:
-Het spel draait 10 à 15 min prima en dan stort de fps geheel in richting stotterend en een onspeelbaar beeld.
-Game opnieuw opstarten geeft geen verbetering.
-Even wachten en dan opnieuw het spel starten geeft geen verbetering
-Opnieuw opstarten of uitloggen/inloggen lost het probleem echter wel weer op en kan ik weer 10 à 15 min gamen totdat mijn fps geheel instort.

Door deze feiten trok ik de conclusie dat het software matig moest zijn en omdat win 10 toch wat problemen gaf vond ik het een wijs plan om dan om middenacht win 10 schoon er op te zetten. 😏
Afijn ..win 10 er schoon op..nieuwe drivers...maar nog steeds hetzelfde probleem 😳
Het werd mij te laat om verder te gaan en zal ik vanavond pas weer verder kunnen testen om de oorzaak te vinden.
Maar nu begin ik toch weer te geloven dat toch de kaart stuk is al kan ik dan bovengenoemde constateringen niet met elkaar rijmen.
Iemand die wel een idee heeft wat het kan zijn of een manier weet om absolute uitsluitsel te geven of de kaart nu wel of niet stuk is?

Wat ik zelf nog snel bedacht heb is de fannetjes van kaart en pc stof vrij te maken,misschien een gevalletje van een hitte probleem?

Verwijderd

Hitte probleem zou kunnen, als de kaart te warm word krijg je dan ook last van FPS drops,
Je zou het dus eventueel kunnen proberen om de kaart wat stofvrij te maken, echter gebeurd dit meestal niet op het een op ander moment...

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:40
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:26:
Hitte probleem zou kunnen, als de kaart te warm word krijg je dan ook last van FPS drops,
Je zou het dus eventueel kunnen proberen om de kaart wat stofvrij te maken, echter gebeurd dit meestal niet op het een op ander moment...
Of een CPU die te warm wordt? Dat kan ook nog, dat deze terugclockt.
Dat heb ik ooit gehad (toen bleek de ventilator van cpu niet meer te draaien)
In eerste instantie dacht ik toen ook aan de videokaart.

Verwijderd

Dat kan ook nog! Maar volgens mij merk je dat al vrij vlug, want dan is je pc ook een stuk trager als normaal, niet alleen met games of andere grafische applicaties, toch?

Anyway: Download & installeer Speedfan en kijk wat er uit de reusltaten komt ;')

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 13:38 ]

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 22:18
Je kan de temperatuur van de grafische kaart checken met GPU-Z http://www.techpowerup.com/gpuz/

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:31

Nemesizz

Untouchable

"Glazen bol in m'n hand, met welke PC is er wat aan de hand?" Geen reactie :P

Even zonder gein, maar zet eens de specificaties van je PC neer, want nu is er niks bekend behalve dat je een GTX680 hebt.
Voor hetzelfde geldt heb je bijvoorbeeld weer zo'n beruchte AMD setup met een FX8000 met een goedkoop 4+1 fase bordje die constant zit te thermal throttlen (daarom is het belangrijk om je volledige specs neer te zetten ;) ).

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Ok,bedankt voor de reacties.
Ik zocht het geheel in de kaart en niet in de pc,daarom geen specs vermeld.
Maar ik bemerk niks vreemds aan mijn systeem verder,alleen met games dit probleem.
Als ik jullie zo aanhoor zouden jullie het ook in een warmteprobleem zoeken?!
Ik ga vanavond daar als eerste mijn focus op leggen,kijken of hier wat uitkomt.
Helaas weet ik het niet uit m'n hoofd maar het gaat om een i7 systeem met 16gig werkgeheugen. Geen Aldi setje in ieder geval 😉
Als de info gedetailleerder miet zijn zal ik dit thuis even moeten nakijken.
Pagina: 1