Game PC voor ong €900

Pagina: 1
Acties:

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Spellen als Fallout 4, GTA V, Star Wars Battlefront etc de nieuwste games dus.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€900 (inclusief videokaart die ik al heb)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een sealed pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 voor €300 weten te machtigen dankzij het V&A :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur. Wil gewoon de beste performance voor een lage prijs.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, ik wil graag een stille bak hebben door componenten te kopen die het minst lawaai maken en een case waarin goede cable management mogelijk is. Ik heb hiervoor ook een zwart-rode thema gekozen en wil me er zoveel mogelijk aan houden maar als de ram-sticks bijvoorbeeld niet rood zijn is dat helemaal niet erg.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik hoef niet persee de nieuwste van de nieuwste te hebben (Skylake processors bijvoorbeeld). Als ik voor een goedkoper prijs bijna dezelfde performance krijg zal ik daarvoor natuurlijk kiezen. Ik heb hieronder een samenstelling gemaakt en ik heb al maanden van te voren onderzoek gedaan naar hoe ik een eigen pc build kan maken en naar reviews gezocht van de componenten die ik hieronder heb gekozen maar alsnog heb ik een paar amateur vragen waar ik toch zekerheid over wil hebben.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4460 Boxed€ 180,-€ 180,-
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 75,75€ 75,75
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 44,95€ 44,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 62,95€ 62,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 39,95€ 39,95
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 67,95€ 67,95
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 580,40

+ €300 GTX 970

Totaal: € 880,40

Zoals jullie kunnen zien heb ik de meeste onderdelen van de BBG gehaald. Een mix tussen het basisgamesysteem en mainstreamgamepc. Omdat ik voor een rood-zwarte thema wil gaan heb ik de ASRock Fatal1ty B85 Killer gekozen en bovendien lees ik allemaal verhalen dat de audio erg goed is en dat allemaal voor een leuke prijs. Het RAM hoeft niet persee rood, daarmee bespaar ik ook een tientje en 400W voor de voeding lijkt weinig maar de voeding expert op Tweakers The Mask zegt dat het meer dan genoeg is voor deze videokaart dus daar heb ik geen twijfel aan. En in de toekomst zullen de videokaarten vast opeens niet meer energie zuipen dan dat ze nu al doen.

Mijn vragen:
1. Wat vinden jullie van deze build? Zijn er verbeterpunten? Zo ja, waar?
2. Ik heb op internet wat gebruikers reviews gelezen over het moederbord en daar wordt gezegd dat de processor niet wordt herkend omdat het moederbord voor de Haswell Refresh processors uitkwam. Hiervoor is een BIOS update nodig, ik vraag me dus af of je wel voor de eerste keer kan booten als je processor niet herkend wordt en dat waren reviews van begin 2014 dus kan het ook zijn dat dit opgelost is met de moederborden die nu verkocht worden?

Bedankt.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Ik zou zeggen kopen en gaan! ;) prima build.

De meeste moderne moederborden kunnen updaten vanaf een USB stick. Kwestie van bestanden downloaden, bios opstarten en de update functionaliteit zoeken: http://www.pcinside.info/...5-moederbord-bios-updaten

Ik weet echter niet zeker of dit ook werkt als de CPU niet herkend wordt, heb dit zelf nog nooit geprobeerd. Misschien dat een andere tweaker hier meer over weet te vertellen :P

• Aslanboy1905
  • Niet online
kgd92 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:55:
Ik zou zeggen kopen en gaan! ;) prima build.

De meeste moderne moederborden kunnen updaten vanaf een USB stick. Kwestie van bestanden downloaden, bios opstarten en de update functionaliteit zoeken: http://www.pcinside.info/...5-moederbord-bios-updaten

Ik weet echter niet zeker of dit ook werkt als de CPU niet herkend wordt, heb dit zelf nog nooit geprobeerd. Misschien dat een andere tweaker hier meer over weet te vertellen :P
Bedankt voor de snelle reactie en de link. Er staan ook zelfs instrucites (met afbeeldingen) op de site van de moederbord over hoe je de bios kan updaten met een usb stick. Dat komt wel goed. Alleen dat 2e weet ik niet zeker over en klinkt vast dom en het zal vast wel werken maar als ik het niet vraag zou het in mijn achterhoofd blijven :). Jammer en vreemd genoeg zijn er niet veel recente reviews over deze moederbord te lezen.

Een andere moederbord die ik als alternatief zag maar niet rood was is de: pricewatch: ASRock B85 Pro4
Buiten dat deze niet rood is een een slechtere audiochip heeft voor een paar minder euro minder vond ik erwel veel reviews erover. En daarin staat bijvoorbeeld dat de laatste bios versie beschikbaar is dus vroeg ik me af of het te maken heeft met wanneer je de moederbord koopt en of je je dus zorgen moet maken of je processor niet herkend wordt of niet en zo niet wat dan.

[ Voor 0% gewijzigd door Aslanboy1905 op 12-11-2015 12:10 . Reden: link fixed ]

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
De bios upgrade waar je het over hebt is de upgrade om een haswell moederbord in staat te stellen met een haswell refresh processor om te gaan. Daar heb je een haswell non-refresh cpu voor nodig, dat kan niet met een haswell refresh processor. Het is echter zeer onwaarschijnlijk dat moederborden die nu verkocht worden niet beschikken over een haswell refresh bios af fabriek. Als je bij een wat grotere shop besteld zal dit zeker geen probleem zijn.

• Aslanboy1905
  • Niet online
Philpend schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:31:
De bios upgrade waar je het over hebt is de upgrade om een haswell moederbord in staat te stellen met een haswell refresh processor om te gaan. Daar heb je een haswell non-refresh cpu voor nodig, dat kan niet met een haswell refresh processor. Het is echter zeer onwaarschijnlijk dat moederborden die nu verkocht worden niet beschikken over een haswell refresh bios af fabriek. Als je bij een wat grotere shop besteld zal dit zeker geen probleem zijn.
Bedankt. Ik zal het bij Afure bestellen wat overigens ook de goedkoopste site is. Ik ben er gewoon in de war geraakt, omdat er bij Alternate een waarschuwing werd gegeven dat de processor misschien niet herkend zal worden en dat er een bios update vereist is echter is dat dus niet mogelijk als het een oude bios heeft.

• Apiaan
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-06 12:11
Waarom geen ssd? Dan kun je later altijd nog een hdd kopen als dat nodig is.

• Aslanboy1905
  • Niet online
Apiaan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:56:
Waarom geen ssd? Dan kun je later altijd nog een hdd kopen als dat nodig is.
Als je goed kijkt staat er helemaal onderaan een SSD van 250GB ;)

Heb ook even wat meer wat meer onderzoek gedaan naar het moederbord. Vanaf de eerste bios update v1.10 wat 2,5 jaar geleden is vrijgegeven (inmiddels zijn ze al bij 1.80) wordt de Haswell Refresh processors ondersteund. Neem aan dat ik een wat nieuwe versie krijg en dat er geen problemen zullen voorkomen zoals Philpend aangaf.

Als er nog andere opmerkingen zijn hoor ik het graag.

• Apiaan
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-06 12:11
De voeding heeft niet echt mooi kabels, tenzij je dat niet erg vindt.

• Aslanboy1905
  • Niet online
Apiaan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:06:
De voeding heeft niet echt mooi kabels, tenzij je dat niet erg vindt.
Ik heb de review gelezen en de kabels zijn behalve bij het uiteinde van de kabels gesleeved. Ik weet niet echt of dit heel erg zal opvallen en of er een alternatieve 80+ gold certificering voeding is rond dezelfde prijs die wel volledig zwarte sleeves hebben en ook stil zijn. Ik hoor het graag.

Ik kan me enorm irriteren aan het geluid en ik heb al de stilste GTX 970 gekozen en de voeding blijkt ook 1 van de stilste te zijn.

Pagina: 1