• waktak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-05 23:17
Het is me gelukt, na heel veel storten op de emotionele bankrekening, heb ik het tijdens een romantisch etentje gevraagd aan mijn vrouw: mag ik een man cave?

Ze zei ja! _/-\o_ Nu zit ik met de volgende vraag. Ik heb nog een goedwerkende 40" TV, maar twijfel om deze te gebruiken en een nieuwe te kopen voor de woonkamer of een beamer te kopen.

De opties zijn:

1. pricewatch: Optoma HD141X
Deze beamer kopen en de 40" TV houden voor in de woonkamer
2. Een mooie 55" TV kopen voor in de woonkamer en de 40" gebruiken voor in de man cave

De afstand tussen projectie en bank zal ongeveer 3 meter zijn. Ik zal er voornamelijk op gamen (duh) en films / sportwedstrijden (duh) op kijken.

Ik heb totaal geen ervaring met het gebruik van een beamer voor dit soort doeleinden, vandaar ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

- Moet je totale duisternis hebben wil je een goed beeld hebben met de beamer?
- Is er veel verschil in beeldkwaliteit t.o.v. een TV?
- Wat prefereren jullie en waarom?
- Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

www.htforum.nl .....veel leesplezier, veplicht leesvoer als je bijv al niet weet of je lensshift nodig hebt ;)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• waktak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-05 23:17
Leuke site!

Heb ik niet nodig, beamer zal als hij er komt recht voor het scherm komen te hangen.

Ik kan er echter nog geen antwoorden vinden op een groot gedeelte van mijn vragen.

[ Voor 31% gewijzigd door waktak op 12-11-2015 13:24 ]

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 18:56

Metro2002

Memento mori

waktak schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:29:
Het is me gelukt, na heel veel storten op de emotionele bankrekening, heb ik het tijdens een romantisch etentje gevraagd aan mijn vrouw: mag ik een man cave?

Ze zei ja! _/-\o_ Nu zit ik met de volgende vraag. Ik heb nog een goedwerkende 40" TV, maar twijfel om deze te gebruiken en een nieuwe te kopen voor de woonkamer of een beamer te kopen.

De opties zijn:

1. pricewatch: Optoma HD141X
Deze beamer kopen en de 40" TV houden voor in de woonkamer
2. Een mooie 55" TV kopen voor in de woonkamer en de 40" gebruiken voor in de man cave

De afstand tussen projectie en bank zal ongeveer 3 meter zijn. Ik zal er voornamelijk op gamen (duh) en films / sportwedstrijden (duh) op kijken.

Ik heb totaal geen ervaring met het gebruik van een beamer voor dit soort doeleinden, vandaar ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

- Moet je totale duisternis hebben wil je een goed beeld hebben met de beamer?
Bij voorkeur wel. Vooral de zwartweergave is afhankelijk van hoe donker het is. (duh :P) maar de meeste beamers kun je overdag ook wel gebruiken maar is de kwaliteit duidelijk minder. Enige verduistering is wel nodig.
- Is er veel verschil in beeldkwaliteit t.o.v. een TV?
Ja, een TV is en blijft domweg scherper. Beamer heeft het voordeel van een enorm scherm voor een relatief lage prijs.
- Wat prefereren jullie en waarom?
Voor gaming : TV
Voor films: Beamer
- Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
Aansluitingen, resolutie, het feit dat je voor een beamer ook een scherm nodig hebt om op te projecteren.

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-06 17:53

MikeVM

- Baloo -

enkele vragen die jezelf moet stellen.

- wat ga je allemaak bekijken op de beamer.
af en toe een film, serie, of ga je uren naar tv kijken. een beamer geeft meer imersion, maar door de lange opstarttijd is het soms wat onhandig als je snel even tv wil kijken.

- hoe ver zit je van de muur af, als je kamer minder dan 3 meter is, dan zou ik een tv overwegen

- kan je verduisteren, bij een zuiders gericht raam, moet je in de zomer best goed kunnen verduisteren, een noordelijk gericht raam is minder erg.

vergeet je het geluid niet? ik vind geluid even belangrijk als een goed beeld. ohja. en liever een degelijk stereo setje dan een crappy surroundsetje van 300 euro..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
40 inch voor een mancave?
dat is sowieso geen optie. een mancave heeft een groot scherm nodig, met grote stoelen, grote speakers en een grote koelkast met bier.
de meeste mancaves zijn te verduisteren, dus dan kun je met een beamer ook wel af. een groot scherm zal wel betere kwaliteit geven, alleen niet elk scherm ziet er goed uit in een donkere kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Een beamer is natuurlijk super voor films kijken en gamen. Het nadeel vind ik alleen dat het echt goed donker moet zijn in de kamer

Bij een goed verduisterde kamer is het scherm net zo goed als een (LCD) TV scherm. Zo ziet het er bij mij uit. Ongeveer 75 inch aan scherm waar ik 2.5 meter van af zit.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/PdTAgg4q5hTCZTtvAD7MhmjM/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vqKLY5cvD53rGWTO4JsrDaT1/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Starck op 13-11-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-06 19:45
Vergeet ook niet dat je bij een beamer altijd de ventilator hoort. De één is er gevoeliger voor dan de ander, en de ene beamer is stiller dan de andere, maar helemaal onhoorbaar krijg je het niet. Voor een compacte man cave zou ik voor een grote TV gaan. Voor de prijs van een goede beamer en een scherm kun je ook een grote TV kopen (60" onder de €1000,-).
Pagina: 1