Toon posts:

Scherm Macbook air 13" vettig door autowax.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, jullie lezen het goed :P

Mijn vader had mijn poetsdoeken geleend om zijn auto in te waxen, daarna netjes in de wasmachine gedaan en teruggelegd.

Ik heb mijn MBA scherm schoongemaakt met 1 van de doeken en monster screen clean, en heb nu een dikke waas over mijn scherm (een laag autowax).

Na 6x met 4 verschillende schone, nieuw gekochte doeken en monster screenclean geprobeerd te hebben de wax eraf te krijgen, is dit nogsteeds niet gelukt.

Heeft iemand een tip wat ik nu kan doen? het beeld is erg blurry nu.

thx!

Verwijderd

HG Beeldschermreiniger al geprobeert?
Die flesjes van HG ontvetten altijd wel heel goed.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Misschien voorzichtig ontvetten met een schoonmaak middel zoals dasty (van de Wibra) ?

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

De meeste (deels synthetische) waxen bevatten een oplosmiddel op basis van koolwaterstoffen. Je moet dan denken aan bijv. terpentine, wasbenzine of ether. Daarmee is de wax dus te verdunnen en weg te halen. Probleem is natuurlijk dat deze vloeistoffen mogelijk niet bepaald fijn zijn voor je MacBook.

Overigens is het normaliter zo dat een "aangebrachte" autowax uithardt en deze uit te poetsen is tot een transparant glanzende ondergrond. Zo behandel ik bijvoorbeeld ook mijn autoruiten met wax, voor extra waterafstotendheid. Na het uitpoetsen is de ruit weer 100% transparant, zonder enige waas. Voor een computerscherm welke in feite een zachte ondergrond is zal dat wellicht niet opgaan en na het wassen zal de wax wel van samenstelling zijn veranderd.

Een ontvetter zal niet veel uithalen, uitgeharde wax is keihard en reageert daar niet op. Het zal lastig zijn om de wax te verwijderen, omdat autowax speciaal bedoeld is om extreem duurzaam te zijn en tegen diverse invloeden bestand te zijn.

Mogelijk boek je nog wat resultaat met schoonmaakalcohol (gedenatureerde alcohol), het hoofdingrediënt van de meeste LCD cleaners en vrij veilig voor het schoonmaken van displays.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW