El Capitan op Mac Mini C2D 1.83

Pagina: 1
Acties:

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hi,

Ik heb een Mac Mini, 1.83 C2D met 4GB RAM en een 120GB SSD. Nu draai ik Lion.
Ik zou graag El Capitan willen installeren, heb dus een .dmg gedownload, bootable USB gemaakt, maar ik krijg de melding dat mijn Mac niet supported is.

Is er een manier om toch de install te forceren? Of ga ik dan tegen issues aanlopen? Zo ja, welke?

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 15:37

zwik

randomized

Welke Mac Mini is dat precies? Waar heb je die DMG vandaan? Heb je ook geprobeerd om El Capitan uit de App Store te halen en vanuit daar te installeren?

• SamuraiP1zzaCat
Mac Mini 2007 uit mijn hoofd, maar het is de 1.83 met core2Duo CPU. Dus officieel niet supported. Ik kan hem ook niet uit de App Store downloaden want dan krijg ik "Not available for your Mac".

De .dmg heb ik gewoon gedownload en dus op mijn USB gezet. Hij start de installer wel, maar zodra ik wil installeren zegt hij "Not supported"

Toch wil ik deze install forceren omdat hij volgens mij prima moet draaien op mijn Mac Mini.

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 15:37

zwik

randomized

Die is inderdaad niet officieel supported. Het is wel een 64bit processor dus waarom het niet supported is durf ik niet te zeggen, dat kon ik zo vlug ook niet vinden. Ik kan je helaas niet verder helpen. Wellicht dat iemand anders nog een helder idee heeft!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
SamuraiP1zzaCat schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:22:
Mac Mini 2007 uit mijn hoofd, maar het is de 1.83 met core2Duo CPU. Dus officieel niet supported. Ik kan hem ook niet uit de App Store downloaden want dan krijg ik "Not available for your Mac".

De .dmg heb ik gewoon gedownload en dus op mijn USB gezet. Hij start de installer wel, maar zodra ik wil installeren zegt hij "Not supported"

Toch wil ik deze install forceren omdat hij volgens mij prima moet draaien op mijn Mac Mini.
Gewoon de dmg op een USB stick knallen is volgens mij ook niet voldoende. Volgens mij moet je eerst een echte bootable USB maken.

Weet verder niet of het model wel of niet supported is.

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:49
SamuraiP1zzaCat schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:21:
Hi,

Ik heb een Mac Mini, 1.83 C2D met 4GB RAM en een 120GB SSD. Nu draai ik Lion.
Ik zou graag El Capitan willen installeren, heb dus een .dmg gedownload, bootable USB gemaakt, maar ik krijg de melding dat mijn Mac niet supported is.

Is er een manier om toch de install te forceren? Of ga ik dan tegen issues aanlopen? Zo ja, welke?
FF Google opstarten, zoektermen invullen en de oplossing (in ieder geval voor Yosemite) staat al op de eerste pagina...: Youtube - Site

Je kunt proberen of dit ook voor El Capitan werkt...

Overigens kun je hier de originele post vinden van een forumgebruiker welke ook op Macrumors is geplaatst (staat op pagina 2 van de Google Search)

[ Voor 12% gewijzigd door xsess op 12-11-2015 12:58 . Reden: Extra link toegevoegd met achtergrond informatie over de mogelijkheden van geforceerd installeren ]

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

• SamuraiP1zzaCat
xsess schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:54:
[...]

FF Google opstarten, zoektermen invullen en de oplossing (in ieder geval voor Yosemite) staat al op de eerste pagina...: Youtube - Site

Je kunt proberen of dit ook voor El Capitan werkt...

Overigens kun je hier de originele post vinden van een forumgebruiker welke ook op Macrumors is geplaatst (staat op pagina 2 van de Google Search)
Ik heb al 1 en ander gelezen, maar ik heb al een 64-bit CPU. Dus ik hoef niet die 32 to 64 spoofer te hebben. Ik had gehoopt dat er een makkelijker trucje zou zijn. Ik heb ook gelezen dat er wel graphic issues kunnen zijn met die GMA950 chip. Dus misschien is het verstandiger om maar van dit plan af te zien. Wat ik wel jammer vind omdat Lion langzamer lijkt dan bijv. Snow Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
Misschien toch maar eens naar een nieuwe gaan kijken dan. Als je er net zo lang mee doet als met deze dan is ie het geld wel waard. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:04
Voor de GMA950 is er nooit een 64Bit driver gemaakt. Erg jammer want daardoor zijn er veel Macs buiten de boot gevallen. Het is niet moeilijk om toch El Capitan te installeren maar je grafische kaart wordt niet aangestuurd. Je krijgt een soort van fallback systeem. Heel hakkelend en geen 3D ondersteuning. Leuk als projectje of voor een monitorloos systeem. Nauwelijks werkbaar voor normaal systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

------

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:35:
De GMA950 heeft kennelijk wel een 64bit driver gekregen, in OS X 10.6.2
Een beta driver die nooit af is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:50
Overigens kun je voor dit systeem beter Snow Leopard draaien, mocht je de functies van Lion kunnen missen. Die GMA950 is gewoon veel te langzaam voor normaal gebruik, pas vanaf de Nvidia overstap (9400m/320M) zijn die mini's grafisch acceptabel geworden. Snow Leopard is de El capitan van nu, nauwelijks nieuwe functies, alleen maar optimalisatie.
Pagina: 1