Ik ben bezig met een systeem samen te stellen voor mijn zoon. Hij is een beginnende gamer die de komende jaren zeker zwaardere games gaat spelen. Ook is hij druk met Lightroom en Photoshop en als laatst heeft hij zijn DJ paneel met DJ serato er op zitten en ook FL studio gaat hij vanaf het nieuwe jaar gebruiken, omdat hij daar dan les in krijgt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Zoals in de inleiding genoemd, gamen, photoshoppen en muziek maken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 700 euro, mag dus best iets meer zijn, maar minder is ook goed
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
in zijn oude systeem zit een samsung 830 ssd van 256 gb, een gewone HD van ongeveer 750 GB en de voeding is vrij recent en is 600W. Ook zijn keyboard en muis van Logitech kan hij hergebruiken en hij heeft 2 monitoren 1x een LG curve met HDMI aansluiting en 1 oud LG 19 inch met VGA aansluiting. Deze laatste zit nu op de DVI poort.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het systeem wat ik heb samen gesteld, zoals gezegd denk ik de voeding en HD's uit zijn oude pc te gebruiken
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt in een bureau kast te staan, dus de systeemkast mag niet dieper zijn dan 45 cm
Ga je overklokken?
Nee hij gaat niet overklokken
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag is eigenlijk is het systeem wat ik samengesteld heb een beetje goed, of kan ik beter dingen anders doen. Mijn zoon moet voorlopig weer een poosje voort kunnen zonder vastlopers en dergelijke. Is het verstandig om de voeding en SSD uit zijn bestaande pc te hergebruiken of kan ik die beter nieuw aanschaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Zoals in de inleiding genoemd, gamen, photoshoppen en muziek maken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 700 euro, mag dus best iets meer zijn, maar minder is ook goed
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
in zijn oude systeem zit een samsung 830 ssd van 256 gb, een gewone HD van ongeveer 750 GB en de voeding is vrij recent en is 600W. Ook zijn keyboard en muis van Logitech kan hij hergebruiken en hij heeft 2 monitoren 1x een LG curve met HDMI aansluiting en 1 oud LG 19 inch met VGA aansluiting. Deze laatste zit nu op de DVI poort.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het systeem wat ik heb samen gesteld, zoals gezegd denk ik de voeding en HD's uit zijn oude pc te gebruiken
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 212,95 | € 212,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Gigabyte GV-N960WF2OC-4GD | € 218,- | € 218,- |
| 1 | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Blauw | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 51,95 | € 51,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 629,80 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt in een bureau kast te staan, dus de systeemkast mag niet dieper zijn dan 45 cm
Ga je overklokken?
Nee hij gaat niet overklokken
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag is eigenlijk is het systeem wat ik samengesteld heb een beetje goed, of kan ik beter dingen anders doen. Mijn zoon moet voorlopig weer een poosje voort kunnen zonder vastlopers en dergelijke. Is het verstandig om de voeding en SSD uit zijn bestaande pc te hergebruiken of kan ik die beter nieuw aanschaffen.