Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een een androidtoestel dat snel is, een goede bouwkwaliteit heeft, lange ondersteuning van de fabrikant mag verwachten en liefst ook SD-kaart ondersteuning heeft. De batterij moet met gemak een hele dag meegaan. De camera is van secundair belang, maar moet wel voldoende zijn. Hoe dan ook, de telefoon moet lang meegaan en zou eigenlijk ook na twee jaar niet traag mogen zijn.

Wat is je budget?
Geen budget, maar ik denk dat het voor mijn gebruik waarschijnlijk niet nodig is om de hoofdprijs te betalen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
hoofdzakelijk te internetten/youtuben, chatten/bellen, muziek luisteren, af en toe foto's maken. Gamen hoeft van mij niet per se maar het zou leuk zijn als (s)nes/gba/ds games gesimuleerd kunnen worden, of games zoals Hitman Go (maar geen vereiste). Liefst een zo kaal mogelijk android, of op zijn minst een skin die de telefoon niet trager maakt.

Wat heb je zelf al gevonden?
- Nexus 6P (relatief duur, geen fan van groot scherm, geen SD kaartondersteuning)
- Sony Z5/Z3 Compact (beschadigt snel + bloat + onduidelijk hoe lang sony in de telefoonbusiness blijft)

Eigenlijk lijkt de telefoon die ik zou willen op dit moment dus niet te bestaan... Zal ik wachten tot een nieuwe telefoon wordt aangekondigd of zal ik concessies moeten doen? Ik zou de Nexus 6P in een oogwenk kiezen, ware het niet dat ik het ontbreken van SD-kaartsupport een erg groot nadeel vind (ik heb een muziekcollectie van 80gig die ik graag on the go zou willen meenemen). Maar ook het feit dat een Z5 Compact fragiel is vind ik eigenlijk ook niet kunnen voor de prijs die ik ervoor zou moeten betalen.

Welke vragen heb je hier nog over?
- Zit ik te kijken in de juiste prijscategorie of zou bijvoorbeeld een Moto X play/Moto G ook al goed zijn?
- Kunnen androidtelefoons eigenlijk goed 'oud' worden? Ik heb een Lumia 630 die ook na anderhalf jaar nog erg snel is, maar ik wil uiteindelijk geen Windows Phone meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 08:30 ]

Verwijderd

Misschien is de Moto X Force wat voor jou? Scherm daarvan is gemaakt om erg sterk te zijn, dus ik neem aan dat de algehele bouwkwaliteit ook erg goed is. Hij heeft zo ongeveer dezelfde specificaties als de Nexus 6P alleen een iets kleiner scherm (5.4"). Nog steeds een prijzig toestel aan de pond prijzen te zien, maar misschien wel wat je zoekt.

nieuws: Motorola kondigt Moto X Force met stevig scherm aan

Lange ondersteuning is altijd een beetje de vraag, bij Google heb je met de Nexus lijn redelijk zeker 2 jaar updates, maar het is altijd maar afwachten of dit echt wordt nageleefd.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:36
Liefst een zo kaal mogelijk android, of op zijn minst een skin die de telefoon niet trager maakt.
of zou bijvoorbeeld een Moto X play/Moto G
Dat lijkt me, buiten de Nexus telefoons, een prima optie ivm SD kaart en skin.

*sowieso

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-11 08:32

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:23:
Eigenlijk lijkt de telefoon die ik zou willen op dit moment dus niet te bestaan...
Is er een reden waarom je vast zit aan Androïd?

Even een eenvoudige analyse:
Wat je vraagt is onmogelijk te voorspellen. Je stelt eisen over toekomstig gebruik waarvan niemand kan zeggen of het haalbaar is of niet. Het enige wat je dan kunt doen is kijken naar het verleden en dan is het heel simpel:
Geen enkele fabrikant van Androïd toestellen heeft dit ooit waar gemaakt. De kans dat enige Androïd telefoon het nu of in de nabije toekomst waar gaat maken is dan ook nihil.

Als je dan nog eens naar je eisen kijkt en "androïd" er uit laat dan is een Microsoft Lumia je enige serieuze optie. De Lumia telefoons bewijzen al een aantal jaren dat accuduur en toekomstvastheid haalbaar zijn, zelfs in low-end toestellen. SD-kaart ondersteuning is standaard en lange ondersteuning is gegarandeert.

Ofwel; nogmaals; is Androïd een breekpunt of slechts één van de variabelen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:31:
Misschien is de Moto X Force wat voor jou? Scherm daarvan is gemaakt om erg sterk te zijn, dus ik neem aan dat de algehele bouwkwaliteit ook erg goed is. Hij heeft zo ongeveer dezelfde specificaties als de Nexus 6P alleen een iets kleiner scherm (5.4"). Nog steeds een prijzig toestel aan de pond prijzen te zien, maar misschien wel wat je zoekt.

nieuws: Motorola kondigt Moto X Force met stevig scherm aan

Lange ondersteuning is altijd een beetje de vraag, bij Google heb je met de Nexus lijn redelijk zeker 2 jaar updates, maar het is altijd maar afwachten of dit echt wordt nageleefd.
Dat ziet er behoorlijk interessant uit!
Alleen wel jammer van de prijs, 700 euro vind ik eigenlijk iets teveel voor een telefoon (maar kan nog zakken). Ook schijnt het dat Motorola de slechte kant opgaat qua updates en ondersteuning, nu het is overgenomen door Lenovo; dat vind ik wel een groot nadeel.

Bij de Nexus lijn weet je dat hij lang ondersteund gaat worden: eerst door de fabrikant, dan door de community. Ook Sony doet tot op heden goed z'n best op dat vlak: zelfs de Z2 krijgt nog een update naar android 6.0.

Verwijderd

Topicstarter
Croga schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:33:
[...]

Ofwel; nogmaals; is Androïd een breekpunt of slechts één van de variabelen?
Android is strikt genomen een variabel, maar toch wil ik geen Windows Phone meer. Waarom? Momenteel heb ik een Lumia 630 en hoewel ik zeer te spreken ben over de batterijduur en snelheid na anderhalf jaar, ben ik afgeknapt op microsoft. Ik maak zeer veel gebruik van de google services (heb recent ook een chromebook gekocht) en ik wil nu één bestuurssysteem gebruiken waardoor, wanneer ik bijvoorbeeld mijn laptop wegleg, ik meteen door kan gaan op mijn telefoon. Windows Phone heeft, hoewel begrijpelijk, een waardeloze ondersteuning voor de Google apps en dat is voor mij een groot minpunt.

Daarnaast heeft WP ook allerlei kinderziektes die ik beu ben, zoals een swipe toetsenbord dat domme fouten maakt, autocorrect wat niet goed werkt, internet explorer dat bij mij vaak crasht, en zo nog wat zaakjes; ook het gebrek aan sommige apps vind ik - uiteindelijk - toch wel storend. ING België heeft bijvoorbeeld geen app voor Windows 8.1, wat ik wel nodig heb. Ten slotte vind ik Windows 10 een stap in de verkeerde richting, de laatste goede Windows voor mij qua gebruikservaring was W7.

Kort samengevat: toch het liefst android, tenzij Windows Phone 10 goede ondersteuning voor google apps gaat krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 08:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
DonJunior schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:31:
[...]

[...]

Dat lijkt me, buiten de Nexus telefoons, een prima optie ivm SD kaart en skin.
Dat vermoede ik idd... Echter: zijn de telefoons snel genoeg?

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:36
Dat moet je zelf proberen lijkt me dan. Ik heb een Moto Play vastgehad vorige maand en ik was (zeker voor wat betreft prijs/kwaliteit) onder de indruk van het ding.
Zelf loop ik nog met een HTC One (m7) rond en die voldoet voorlopig nog prima dus helaas kan ik je er verder weinig over zeggen. Probeer het gewoon eens uit bij je lokale MediaMarkt anders.

*sowieso

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-11 08:32

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:41:
Kort samengevat: toch het liefst android, tenzij Windows Phone 10 goede ondersteuning voor google apps gaat krijgen.
Goed over na gedacht, top :)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Meeste vlaggeschip toestellen krijgen zeker 2 jaar ondersteuning op Android, zowel van Sony, Samsung als HTC is die ervaring positief. En na die 2 jaar, die je er gewoon nog een jaar mee zonder die laatste update. Kijk maar eens nu, de meeste mensen gebruiken nog KitKat en kunnen alles er mee doen wat ze willen.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tsja, wat is "snel"? Op het moment is als midrange toestel de Xperia M4 Aqua erg interessant in mijn ogen. De 16 GB versie is nu rond de 270 euro, en daar krijg je een vlotte (Snapdragon 615, 2 GB), waterdichte telefoon met SD kaart voor, niet al te groot (5"), goede accuduur en recent uitgebracht dus je kan redelijk lang updates verwachten. Hij draait nu Android 5, en krijgt in elk geval Android 6.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 13-11-2015 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de input allen.

Ik besef dat de perfecte telefoon voor mij op dit moment niet bestaat, en dat ik voor mijn gebruik prima zal toekomen met een midrange toestel. Gezien de vele positieve reviews heb ik besloten de Moto G 2015 (16 gb, 2 ram) te kiezen. Lange batterijduur, SD-kaart support, near-stock Android, acceptabele camera voor die prijs, uitstekende bouwkwaliteit... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 15:23 ]

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 22:18
Als budget geen rol speelt: gewoon fijn voor de Xperia Z3 of Z5 gaan. Al die verhalen over fragiel zijn etc gerust met een korreltje zout nemen. Zelf kom ik van een Xperia Z en die is destijds nog bij Radar in de uitzending geweest omdat het scherm snel brak. (Goh, er was een leerling tegen de punt van de tafel gelopen met phone in zijn broekzak. Dat de XZ daar niet tegen kan!!!!! En dat Sony het niet gratis herstelt!!!!!!).
Met een toestel uit de Xperia serie weet ik vrij zeker dat je lange support hebt. Ik heb mijn XZ 3 jaar gehad en kreeg nog elke update via OTA. Eind v.d. zomer kwam nog gewoon Android 5.1.1 als update. Op een toestel van 3 jaar oud.
Fatsoenlijk hoesje er omheen en evt een screenprotector. Mijne was nog in uitstekende staat, werd zelfs bevestigd door de Tweaker die hem overnam. En toch gewoon 3 jaar normaal gebruikt.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Is de oneplus X geen mooie optie?
Pagina: 1