Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• marcusderegt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11 16:22
Hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik probeer namelijk toegang te krijgen tot mijn MSSQL 2014 express installatie via het netwerk. Deze draait een windows 7 pro machine met alle updates. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar. Ik heb uiteraard de diverse oplossing die op internet genoemd worden geprobeert, maar helaas werkt het nog steeds niet. Lokaal werkt de database prima en kan ik er mee verbinden, maar ik krijg niks door via het netwerk. De firewall staat nu uit, de allow remote connections optie staat aan, de protocollen staan aan (en opnieuw opgestart). Als ik met netstat kijk zie ik dat er twee lokale adressen zijn toegewezen aan het proces, namelijk 0.0.0.0:1433 en [::]:1433, maar geen ipadres.

Iemand enig idee?

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:41
Wat bedoel je met "helaas werkt het nog steeds niet"?

Ik kan me herinneren dat je bij SQLExpress de optie 'Listen All' moet inschakelen in de Sql Server Configuration Manager > Network Configuration > TCP/IP.

Daarnaast dien je de SQL Server Browser in te schakelen op de server, die staat bij SQL Express standaard op Disabled.

[ Voor 72% gewijzigd door nescafe op 12-11-2015 00:04 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:47
Wil "0.0.0.0:1433" niet zeggen dat op alle netwerkinterfaces (mocht je die hebben) poort 1433 openstaat?
Kun je vanaf een andere computer telnetten naar poort 1433 op die mssql machine?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
nescafe schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:57:

Daarnaast dien je de SQL Server Browser in te schakelen op de server, die staat bij SQL Express standaard op Disabled.
Dit zou het probleem op moeten lossen voor de TS.

• marcusderegt
De browser had ik al gestart. Ik zie wel een open poort op de machine, ik zal straks even kijken naar de Listen All optie.

Alvast bedankt voor het meedenken allemaal

• marcusderegt
Jaaaaaa, ik heb hem. Stom, stom, maar de windows gebruikersnaam in 10 is anders dan in 7. Dank allemaal voor de hulp.
Pagina: 1