Disc spanning vanaf netwerkshare (L)ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 18:37
Ben driftig op zoek naar een elegante oplossing voor het volgende.
Ik moet regelmatig backups maken van grote files (50-350Gb) en doe dat op Blu-Ray. Momentel met een oude windows computer, maar ben zelf erg weg van Xubuntu, zeker op wat oudere hardware. De bestanden staan veilig op een NAS die hangt aan een lokaal netwerk. Nu zoek ik mij helemaal het apezuur naar een brandprogramma voor Ubuntu die zowel kan branden vanaf een netwerkshare en de data over verschillende schijven verdeeld zoals CDburnerXP dat voor Windows doet. (Disc spanning) al meerdere programma's geprobeerd:

Xfburn
K3b
Brasero
Nero 4 voor Linus

Helaas allemaal net niet.

Iemand die een goede tip heeft?

Macoholic & Mavic

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Blokker_1999

Full steam ahead

Als het om 1 bestand gaat dat je wenst te backuppen kan je eens naar het split commando kijken. Gaat het om meerdere bestanden dan zou je er eerst een tar archief (al dan niet met compressie) van kunnen maken. Combineren bij het herstellen doe je met behulp van cat.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Tjha, dit is zooooooo lang een standaard onderdeel dat je het niet makkelijk kan vinden als je verkeerd googled.

anyway tar is de backup utility voor linux.
optie -M maakt meerdere files waarbij je --tape-length= moet zetten omdat een blueray niet een normaal backup apparaat is.

volgens mij heb je daarna dus een stel tar files met de maximale grote van --tape-length die je met growisofs of andere iso tooling op een schijfje kan stoppen.

voor meer info google "tar floppies" of iets

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 18:37
Thnx, maar allemaal command line? En geen brandtool in een GUI?

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent gek van linux maar vies van de terminal? :D Ik zou maar lekker bij Windows blijven als dat nu prima werkt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:17:
Je bent gek van linux maar vies van de terminal? :D Ik zou maar lekker bij Windows blijven als dat nu prima werkt!
Zo veel terminal heb je niet meer nodig tegenwoordig. Hoe veel jaar is het jou geleden dat X klapte na een kernel update?

Anyway CrashHouse,
Backups is iets wat je heel graag met scripting wilt doen. Als het werkt blijft het meestal werken.
En backups wil je het liefst automatisch doen. (LinuxOpensource sorry BSD ) systemen crashen namelijk niet vaak op commando.

kan je daarna altijd nog knoppen vensters en panelen aan toe voegen.

[ Voor 9% gewijzigd door daft_dutch op 17-11-2015 00:12 ]

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 13:50

Blokker_1999

Full steam ahead

daft_dutch schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 00:09:
[...]

Zo veel terminal heb je niet meer nodig tegenwoordig. Hoe veel jaar is het jou geleden dat X klapte na een kernel update?
Dit jaar nog. nVidia drivers durven al wel eens koppig doen icm kernel upgrades (paar weken terug nog gehad omdat men packages in debian experimental had aangepast en mijn nV drivers daar vandaan komen). En je kan inderdaad heel veel doen buiten de terminal om, maar als je de terminal eenmaal gewoon bent merk je dat je voor vele taken net naar de terminal gaat omdat het sneller werkt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Knap dat je door een wijziging in de Experimental repo je geen beeld meer had met X. Standaard beleid is niets uit Experimental halen en als je er packages uit hebt, worden die niet bijgewerkt als er iets verandert.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Data van het netwerk halen is geen taak van de brandsoftware, dat doet het OS. Wat dat betreft zouden alle programma's dus geschikt moeten zijn.
Ik ken geen brandsoftware die zelf data over meerdere schijven kan verdelen.
Maar... ik ken wel backupsoftware die het kan. In die wereld is het heel normaal om met meerdere tapes te werken. Volgens mij kun je dus beter naar backupsoftware zoeken die CD's kan branden.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1