Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist de steam Link mogen ontvangen, Dat is een apparaat dat je je game pc op een andere kamer kan hebben en via de steamlink die je aansluit op je tv met een bekabeld netwerk, de game naar de tv stream. Over het algemeen werkt het prima, maar nog wel met hier en daar wat frame drops, of textures dat later laad of een imput dat later overkomt., En als ik hem via de hdmi verbind is dat niet het geval. Maar goed ik wil mijn pc niet beneden hebben. Nu was mijn vraag, zit er verschil in modems en snelheden voor thuis streaming? Zodat ik misschien een hogere snelheid kan halen. En zoja, wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!

Christiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zal als het goed is niet door het modem gaan, hooguit door een router lokaal.
Het zal vooral hangen op latency, bandbreedte valt wel mee en vrijwel ieder thuisnetwerk is wat betreft bandbreedte genoeg.
Uiteraard zijn dingen zoals Wifi meestal geen goed idee hiervoor (tenzij je echt een degelijke AP en adapter hebt en geen stoorzenders, wat vrijwel nooit het geval is), maar ik vraag me ook af of het probleem direct met je netwerk te maken heeft en de game zelf op de computer niet af en toe wat stroef loopt?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:00

mrc4nl

Procrastinatie expert

tussen gbit bedraade modems/router/switches zit er amper snelheidsverschil op lan: je moet makkelijk de benodigde snelheid voor een steam link kunnen gebruiken.Ik denk eerder dat de computer moeite heeft met het beeld doorsteuren naar de link. en niet het netwerk.

tenzij je met een 100 mbit modelletje van je provider zit, dan heeft het wel zin op te upgraden.

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 11-11-2015 22:11 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Je kunt even testen of het aan het netwerk ligt door de Steam Link en de PC zo direct mogelijk aan te sluiten: met een goede kabel ertussen, desnoods door even wat dingen te verplaatsen.
Het zou ook aan iets anders kunnen liggen, bijvoorbeeld dat je PC het encoden van de videostream er niet bij kan hebben. Als alles via een directe kabel wel werkt sluit je dat uit.

[ Voor 3% gewijzigd door marcieking op 11-11-2015 22:25 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de snelle reactie!, De game op de pc zelf heeft er geen moeite mee. Rgat.

Mrc4nl, wat heeft de computer voornamelijk nodig om het signaal door te sturen? Heeft dat te maken met je processor of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft het ook nog invloed hoe lang de kabels zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:00

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:19:
Heeft het ook nog invloed hoe lang de kabels zijn?
nee, mits je een goede kabel hebt niet.
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:15:
Mrc4nl, wat heeft de computer voornamelijk nodig om het signaal door te sturen? Heeft dat te maken met je processor of iets anders?
je game pc start het spel, en stuurt het beeld daar de steam link.
dus naast het spel moet de pc ook nog eens de voel vastleggen comprimeren en over het netwerk naar de steam link struren, als je geen vlotte pc hebt kan ie lag geven.
ook als het spel zelf prima werkt

[ Voor 55% gewijzigd door mrc4nl op 11-11-2015 23:14 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
Als je een NVIDIA of Intel GPU hebt kun je voor de grap eens de optie "hardware encoding" aanzetten. Dit scheelt nogal in de performance. Die optie zit in het menu [Advanced Client Options].
Heb je echter niet de juiste GPU dan levert dit eerder problemen dan verbeteringen op. In dat geval is er weinig te doen.

Verwijderd

Topicstarter
mrc4nl schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:12:
[...]

nee, mits je een goede kabel hebt niet.

[...]

je game pc start het spel, en stuurt het beeld daar de steam link.
dus naast het spel moet de pc ook nog eens de voel vastleggen comprimeren en over het netwerk naar de steam link struren, als je geen vlotte pc hebt kan ie lag geven.
ook als het spel zelf prima werkt
Ok thanks! Ga het eens uitzoeken, Ben atm niet thuis, maar zal straks even een update geven, zo uit mijn hoofd gezegd heb ik een AMD Phenom II X6 1100T 3.3 ghz, en een nvidia GTX 970 4GB van asus.
12 gig ram en windows 10. Weet niet of dat krachtig genoeg is voor dit werk? Anders kan ik eens kijken naar een andere cpu.

Verwijderd

Topicstarter
luxan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:19:
Als je een NVIDIA of Intel GPU hebt kun je voor de grap eens de optie "hardware encoding" aanzetten. Dit scheelt nogal in de performance. Die optie zit in het menu [Advanced Client Options].
Heb je echter niet de juiste GPU dan levert dit eerder problemen dan verbeteringen op. In dat geval is er weinig te doen.
Ik heb een Nvidia 970 GTX, zal het eens uitzoeken en proberen. Thanks voor de tip!
Pagina: 1