Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Delock...

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views

• flightsimmers
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-01-2021
Recent heb ik een Delock USB sharing switch gekocht. Conform de specs op hun website, de verpakking en de Afuture website zou hij compatible zijn met windows, apple en linux. De Delock CD blijkt echter alleen software voor windows en apple te bevatten. Als je Delock vraagt of ze niet gewoon de boel bedriegen, antwoorden ze in belabberd Engels met lange e-mails vol klinklare onzin!

Eerst was ik de enige met dit probleem (diepe zucht..). "Het ligt aan jouw PC". Dan werkt de Delock equipment volgens de Duitsers weer niet met Linux, maar wel met Ubuntu. Delock bleek niet te weten dat Ubuntu ook Linux is! In hun laatste mail beweert Delock dat de bijgeleverde software “BONUS software” betreft. Maar dat stond niet op de verpakking, hun website of op de website van de webwinkel.

Als klap op de vuurpijl werkt de “bonus software” (bij mij?) niet en kan Delock met hun abominabele ICT kennis in hun belabberde Engels niet uitleggen hoe het wel moet. De Delock automatische switch werkt niet op Win7-64bit, Win7-32bit, Ubuntu 12.04, Ubuntu 15.04 en naar ik nu van Delock heb vernomen ook niet op Apple. Ook Apple staat toch echt op de doos vermeld.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat is nu je vraag :?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 21:13
Dat ding is gewoon een elektronische switch welke door een van de knopjes in te drukken kan omschakelen tussen device A of device B.

Wat voor software zou daar bijgeleverd moeten worden?

Iedere l*l die wat van electronica af weet kan je zoiets bouwen met de juiste componenten, zonder processor of wat dan ook.

Je kunt ook een vierpolige wisselschakelaar nemen en daar de USB-kabeltjes aan solderen en dat werkt waarschijnlijk beter.

[ Voor 16% gewijzigd door roches op 11-11-2015 21:22 ]

• flightsimmers
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-01-2021
Dit is een automatische switch die d.m.v. Ctrl+F11 op je keyboard in te toetsen de randapparatuur (o.a. muis keyboard, ext.HDD's) aan een van de aangesloten pc's zou moeten toewijzen.

Wat is nu je vraag? Nou.. wat dacht u van; Of u het normaal vind dat een bedrijf computers verkoopt zonder de Engelse taal machtig te zijn en zonder enig verstand van zaken te hebben? Men weet niet eens dat Ubuntu Linux is.

Ook ben ik benieuwd hoe vaak dit voorkomt. Adverteren met Linux compatibility en dan na de aankoop ontdekken dat de Linux drivers ontbreken en de boel niet kan werken.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:19
Werkt de switch wel als je [Ctrl]+[F11] indrukt? Ik heb wel vaker KVM switches gehad die met een toetsencombinatie konden wissellen, en deze deden het zonder uitzondering allemaal zonder drivers of software.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:33
flightsimmers schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:28:
Dit is een automatische switch die d.m.v. Ctrl+F11 op je keyboard in te toetsen de randapparatuur (o.a. muis keyboard, ext.HDD's) aan een van de aangesloten pc's zou moeten toewijzen.
Yep, klinkt alsof daar wel iets van software voor nodig is.
Wat is nu je vraag? Nou.. wat dacht u van; Of u het normaal vind dat een bedrijf computers verkoopt zonder de Engelse taal machtig te zijn en zonder enig verstand van zaken te hebben? Men weet niet eens dat Ubuntu Linux is.
De wereld is grote dan alleen het engelstalige deel, dus compleet begrijpelijk dat er computerbedrijven zijn die het engels niet goed beheersen. Zal zeker in China nog wel vaker voorkomen. En eigenlijk zoek je nu zelf de problemen op: jij hebt vast niet direct bij DeLock gekocht, dus dat is niet jouw aanspreekpunt. Als de specificaties van het product niet overeenkomen, dan kan je beter bij de winkel klagen.

Daarnaast: "zonder enig verstand van zaken te hebben? Men weet niet eens dat Ubuntu Linux is"... dat geldt misschien wel voor de helpdesker die jouw vraag beantwoord heeft, maar om nou het hele bedrijf zo te beoordelen gaat wat ver.
Ook ben ik benieuwd hoe vaak dit voorkomt. Adverteren met Linux compatibility en dan na de aankoop ontdekken dat de Linux drivers ontbreken en de boel niet kan werken.
Je hebt dit sowieso in het verkeerde subforum geplaatst: "Harde waren / Overige hardware" gaat nog steeds over hardwarevragen, niet over het ranten op bedrijven algemeen. Wil je hulp met je hardware, dan kan je misschien beter een technische vraag stellen (en wellicht beter in NOS dan OH plaatsen).

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor ranten is het forum niet de goede plek. Niet in OH, niet in NOS, nergens niet :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.