Beste Tweakers,
Ik heb 3,5 jaar lang mijn PC zonder problemen gebruikt, maar iets van een maand geleden startte m'n PC ineens niet meer op. Hij geeft 1 lange en 2 korte piepjes en geeft geen beeld, wat volgens mij betekent dat er een probleem is met de videokaart. Mijn videokaart werkt echter wel in mijn broers PC, want als ik de videokaart van mijn broers PC verwissel met mijn videokaart, dan werkt mijn PC prima en die van m'n broer ook. Maar ik wil graag mijn eigen GPU gebruiken want die is veel beter. Aan de voeding ligt het niet, want ook met de voeding van m'n broer en mijn GPU werkt mijn PC niet. Ik vermoed dat het iets met de BIOS is waardoor mijn PC niet werkt met mijn GPU, maar ik zou niet weten wat. De voeding uitzetten en de batterij van m'n moederbord voor 10 minuten eruit laten heeft niet geholpen.
TL;DR : GPU werkt, maar niet in mijn PC, mijn PC werkt wel met andere GPU, het ligt niet aan de voeding en BIOS resetten heeft niet geholpen
Computer specs
CPU: Intel i7-2600K @ 3.40GHz
GPU: Sapphire HD 7970 3GB GDDR5 (8 pin)
Moederbord: msi P67A-C43 model no. MS-7673
(BIOS Version E7673IMS V1.19 | Build Date 08/01/2012)
RAM: 4x 2GB Corsair Value Select DDR3 1333 Mhz
SSD: Corsair Force 3 120GB
HDD: Samsung HD204UI 2TB
Voeding: OCZ StealthXStream 600W
Disk drive: ASUS DRW-24B3ST
Gebruikte componenten van m'n broer
GPU: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 (6 pin)
Voeding: Corsair CX600M 600W
Iemand een idee hoe ik m'n GPU weer kan laten werken met mijn PC?
Ik heb 3,5 jaar lang mijn PC zonder problemen gebruikt, maar iets van een maand geleden startte m'n PC ineens niet meer op. Hij geeft 1 lange en 2 korte piepjes en geeft geen beeld, wat volgens mij betekent dat er een probleem is met de videokaart. Mijn videokaart werkt echter wel in mijn broers PC, want als ik de videokaart van mijn broers PC verwissel met mijn videokaart, dan werkt mijn PC prima en die van m'n broer ook. Maar ik wil graag mijn eigen GPU gebruiken want die is veel beter. Aan de voeding ligt het niet, want ook met de voeding van m'n broer en mijn GPU werkt mijn PC niet. Ik vermoed dat het iets met de BIOS is waardoor mijn PC niet werkt met mijn GPU, maar ik zou niet weten wat. De voeding uitzetten en de batterij van m'n moederbord voor 10 minuten eruit laten heeft niet geholpen.
TL;DR : GPU werkt, maar niet in mijn PC, mijn PC werkt wel met andere GPU, het ligt niet aan de voeding en BIOS resetten heeft niet geholpen
Computer specs
CPU: Intel i7-2600K @ 3.40GHz
GPU: Sapphire HD 7970 3GB GDDR5 (8 pin)
Moederbord: msi P67A-C43 model no. MS-7673
(BIOS Version E7673IMS V1.19 | Build Date 08/01/2012)
RAM: 4x 2GB Corsair Value Select DDR3 1333 Mhz
SSD: Corsair Force 3 120GB
HDD: Samsung HD204UI 2TB
Voeding: OCZ StealthXStream 600W
Disk drive: ASUS DRW-24B3ST
Gebruikte componenten van m'n broer
GPU: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 (6 pin)
Voeding: Corsair CX600M 600W
Iemand een idee hoe ik m'n GPU weer kan laten werken met mijn PC?