Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 708104

Topicstarter
Heb deze gekocht: devolo WiFi repeater

Op zowel de handleiding als het toestel staat geen extra naam of nummer, dus we zullen het daarmee moeten doen.Het toestel heeft bovenaan een knop voor WPS, en onderaan een TCP aansluiting.

Probleem : kan niet connecteren met dit.
Ook al zet ik de extender dicht bij mijn Wireless router, dan kan ik niet connecteren. Mijn laptop (Windows 7), toont niet het network dat devolo omschrijft.

Wat doe ik verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 431631

Misschien toch eens de web interface bekijken van je repeater.

*Sluit hiervoor je laptop wel bekabeld aan op de repeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:24
Devolo stuurt meestal een ESSID mee die begint met "Devolo xxxxxxx" en een reeks nummers.
Je kan de WiFi repeater eens een factory reset geven en opnieuw proberen of je hem dan ziet.
Anders de App "Fing" installeren en eens kijken wat er allemaal aan hardware in je netwerk hangt.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 431631 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:30:
Misschien toch eens de web interface bekijken van je repeater.

*Sluit hiervoor je laptop wel bekabeld aan op de repeater.
Dat lijkt wel te werken
Ik krijg dan een lijst met wireless netwerken, waar ik het mijne kies ... dan duurt het even.
1 seconde lang komt er dan een foutmelding, en dan toont ie terug een lijst van netwerken.
Als je snel leest, zie je iets van "er is een fout"
Tjah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Theo74 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:41:
Devolo stuurt meestal een ESSID mee die begint met "Devolo xxxxxxx" en een reeks nummers.
Je kan de WiFi repeater eens een factory reset geven en opnieuw proberen of je hem dan ziet.
Anders de App "Fing" installeren en eens kijken wat er allemaal aan hardware in je netwerk hangt.
'k zal eens beginnen met een reset
Fing geinstalleerd, maar moet ik even zoeken hoe ik moet zoeken naar het Devolo netwerk

edit: Kan je me zeggen welk commando zou doen wat je vermeld ?

fing.exe ..

edit2: got it, gewoon zonder parameter :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 708104 op 11-11-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarom moet alles zo moeilijk zijn tegenwoordig. Een ding is 100% zeker : als er op de doos staat : makkelijk te installeren ... direct terugleggen. We weten allemaal dat marketing een ander woord voor liegen is, maar het is wel allemaal een beetje te gortig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog wat interessante zaken gevonden : ten eerste, WPS. Er staat zo een knop op die extender, en in de handleiding staat beschreven hoe je dat moet gebruiken. Probleem: mijn router heeft geen WPS knop. Geen probleem, er is ook een methode 2, en die gebruikt geen WPS functionaliteit. Op de doos van de Repeater staat : "compatible with all WiFi modems". Vertaling : geen WPS vereist. Goed zo, want blijkbaar is dat een super-onveilige methode. Verwondert me niet, telkens als er in netwerk context iets makkelijk wordt aangeboden, is het ook ALTIJD onveilig. Da's een wet in IT.

Nu, dat wil zeggen dat ik enkel methode 2 kan gebruiken (toch met mijn router, mijn veilige niet-WPS router bedoel ik dan). Maar ... ik lees op internet (niet in de handleiding) dat de Extender geen MAC-filtering toelaat.

Is ergens logisch, want MAC-filtering is een veilig systeem, en dat staat in de weg voor het totaal openleggen van een netwerk ! Ga ik nu eens niet doen, mijn Mac filtering afzetten. Als de Extender daar niet mee overweg kan : vuilbak in.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 12:07

lier

MikroTik nerd

Anoniem: 708104 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:30:
Als de Extender daar niet mee overweg kan : vuilbak in.
Toen ik het woord repeater las dacht ik al gelijk aan de vuilnisbak ;)

MAC adres filteren is niet echt veilig. Het spoofen is kinderspel als je een beetje weet wat je moet doen.

Alles heeft zijn prijs, zo ook bij WPS. Ben wel heel benieuwd waarom je specifiek de beveiliging zo vaak noemt. Zit je in een bijzondere omgeving? En wat is het doel van je topic? Hulp bij het instellen of het bashen van je repeater?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:51
TS is een beetje interessant aan het doen, terwijl hij duidelijk de details niet in de vingers heeft, want anders was dit zonder hulp wel gelukt.

Filteren op MAC adressen in een thuisnetwerk... Bang dat de vrouw stiekem een 2e telefoon in gebruik heeft waarmee ze ook op de WIFI wil?

Topicstarter
lier schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:46:
[...]

Toen ik het woord repeater las dacht ik al gelijk aan de vuilnisbak ;)

MAC adres filteren is niet echt veilig. Het spoofen is kinderspel als je een beetje weet wat je moet doen.

Alles heeft zijn prijs, zo ook bij WPS. Ben wel heel benieuwd waarom je specifiek de beveiliging zo vaak noemt. Zit je in een bijzondere omgeving? En wat is het doel van je topic? Hulp bij het instellen of het bashen van je repeater?
Ben niet het soort gebruiker dat vraagjes stelt en antwoorden krijgt, ik denk ook soms eens na.

Bijvoorbeeld: ik heb een deftige router, en mijn netwerk deftig ingesteld. Neen, een serieuse aanval zal ik zeker niet doorstaan, maar wel een gemiddelde. Ik heb ook geen geheimen, dus veel is er niet te stelen. En dat wil niet zeggen dat ik geen beveiliging mag hebben.

Maar, terug naar topic : als ik de ganse beveiliging van mijn netwerk overhoop moet gooien, omdat ik in een andere kamer ook internet kan gebruiken ... Welja, misschien lijkt dat normaal. Een domme gebruiker denkt : he, ik heb internet !

Ik denk, is mijn netwerk veilig ?

En zoals gezegd, ik heb geen geheimen. Maar bvb als iemand mee-surft : die WiFi rommel is al zo traag en instabiel, laatste wat ik nodig heb is piraten die het nog erger maken.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:09
die WiFi rommel is al zo traag en instabiel, laatste wat ik nodig heb is piraten die het nog erger maken.
Dan moet je vooral een extender gaan gebruik, dat maakt het alleen maar erger...

Mac adres filtering is trouwens echt totaal nutteloos, je maakt het alleen maar jezelf moeilijk.

Topicstarter
Oilman schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:09:
TS is een beetje interessant aan het doen, terwijl hij duidelijk de details niet in de vingers heeft, want anders was dit zonder hulp wel gelukt.

Filteren op MAC adressen in een thuisnetwerk... Bang dat de vrouw stiekem een 2e telefoon in gebruik heeft waarmee ze ook op de WIFI wil?
Tjah, 'k moet wel zeggen dat nog niemand het juiste antwoord heeft gegeven, dus spreek voor uzelf. De machine afzetten of resetten ... daar moet je niet echt een expert voor zijn.

Filtering van MAC adressen is voorzien op mijn router, en aangezien de gebruikers (de toestellen) altijd dezelfde zijn, lijkt mij dat een goede oplossing.

Natuurlijk kunnen jullie dat kraken ... want jullie kunnen alles kraken. Maar je mag altijd uitleggen hoe MIJN netwerk veiliger wordt door die filtering af te zetten. Ik moet mij niet verantwoorden om hoe ik mijn netwerk beveilig. Als je u interessant wil maken, probeer anders mijn probleem in deze thread op te lossen, want dat kan je dan weer niet.

't is toch een simpel probleem he ?

Topicstarter
nooberke schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:33:
[...]

Dan moet je vooral een extender gaan gebruik, dat maakt het alleen maar erger...

Mac adres filtering is trouwens echt totaal nutteloos, je maakt het alleen maar jezelf moeilijk.
Niet echt, het werkt supper makkelijk, en het werkt. Je weet niet eens welke router ik heb.
Allez, goed dat ik hier onder de experten zit, dan is mijn probleem snel opgelost.

Extender is rommel, dat dacht ik wel.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:09
Anoniem: 708104 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:35:
[...]

Niet echt, het werkt supper makkelijk, en het werkt. Je weet niet eens welke router ik heb.
Dat is totaal onafhankelijk van je router

Zelfs wikipedia weet ervan:
Wikipedia: MAC filtering

Of google er maar is op ;)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

MAC filtering als beveiliging gebruiken. Hahahahahaha.
Laptoppie met WIFI. Wireshark en ik pluk zo alle mac adressen uit de lucht. Spoof dit in mijn laptop en ben voorbij je MAC filtering.

Bovendien moet je het MAC adres van je Extender beschikbaar maken op je Router. Je moet in de Extender je MAC Filters nogmaals opvoeren (Die neemt ie niet over).

Daarnaast wordt de snelheid van je WiFi overall gehalveerd (niet alleen van de systemen die met de Extender verbinden).

Enige echt serieuze oplossing is bekabeld een 2e AP ergens op te hangen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is ergens logisch, want MAC-filtering is een veilig systeem, en dat staat in de weg voor het totaal openleggen van een netwerk ! Ga ik nu eens niet doen, mijn Mac filtering afzetten. Als de Extender daar niet mee overweg kan : vuilbak in.
MAC filtering is inderdaad totaal zinloos.

Wil je het niet van ons aannemen, neem het dan aan van een van deze sites:
http://www.howtogeek.com/...ing-on-your-wi-fi-router/
http://www.howtogeek.com/...ays-to-secure-your-wi-fi/
http://www.pcworld.com/ar...you-must-abandon-now.html
http://www.zdnet.com/arti...to-secure-a-wireless-lan/
etc...

Een goed, sterke PSK (key) gebruiken is veel zinniger en belangrijker. Ook zorgen voor juiste encryption (dus WPA2-AES only, geen WPA/TKIP toestaan). En vergeet niet de human factor - de beste technische oplossingen zijn waardeloos als gezinsleden er slordig mee omspringen.

Verder is "WPS" een verzamelnaam voor twee totaal verschillende protocollen. De ene, met pincode. is erg onveilig als onbeperkt pincodes gebruikt kunnen worden, maar best practice is al meer dan een jaar dat iedere volgende loginpoging iets langer wordt en dat er een max totaal aantal pogingen is. Dit maakt brute forcing onmogelijk en maakt dat WPS-pin niet meer zo onveilig is dat het altijd uit moet.
De andere met pushbutton heeft sowieso geen last van brute forcing en is veilig zolang niemand mee kan kijken wanneer je die knop indrukt. Ook hier: human factor is belangrijker dan het technische.
Het enige wat je over WPS roept is de pushbutton, maar je verwijst naar de onveiligheid van de pin-methode. Als je je zorgen maakt over WPS, kijk eerst of WPS-pin gebruikt wordt en zo ja, kijk wat er gebeurt bij meerdere foute logins. Pas als je onbeperkt foute aanmeldpogingen kunt doen is er reden om het abrupt uit te schakelen.

Je lijkt wel erg hoog van de toren te blazen over zaken waar je niet zoveel vanaf weet. Dat siert je niet, en helpt je ook niet om kaf van koren te scheiden.

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 12-11-2015 22:33 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-05 12:24
Anoniem: 708104 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:34:
[...]

Tjah, 'k moet wel zeggen dat nog niemand het juiste antwoord heeft gegeven, dus spreek voor uzelf. De machine afzetten of resetten ... daar moet je niet echt een expert voor zijn.

Filtering van MAC adressen is voorzien op mijn router, en aangezien de gebruikers (de toestellen) altijd dezelfde zijn, lijkt mij dat een goede oplossing.

Natuurlijk kunnen jullie dat kraken ... want jullie kunnen alles kraken. Maar je mag altijd uitleggen hoe MIJN netwerk veiliger wordt door die filtering af te zetten.Ik moet mij niet verantwoorden om hoe ik mijn netwerk beveilig. Als je u interessant wil maken, probeer anders mijn probleem in deze thread op te lossen, want dat kan je dan weer niet..

't is toch een simpel probleem he ?
Allez, goed dat ik hier onder de experten zit, dan is mijn probleem snel opgelost.

Anoniem: 708104 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:35:
[...]

Wow wat een getoeter...
Je vraagt om advies en kraakt daarna alle adviezen af omdat je denkt het beter te weten... Als je het beter wist, stelde je je vraag hier niet dus dim a.u.b. een beetje in.

Verzwijgt welke router je gebruikt en roept dan heel hard dat we het niet weten omdat we niet eens weten welke router je hebt.... kansloos.

Er worden hier goede adviezen gegeven. De mensen geven heus geen onjuiste info om je netwerk te hacken (je bent niet interessant genoeg). Lees gewoon eens de info die je wordt aangereikt en verruim je kennis.

Mijn vermoeden is dat je MAC filtering de verbinding in de weg zit.
Pagina: 1