Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een MacBook aan het uitzoeken en twijfel tussen de MacBook Pro 13" met de Core i5 of de 15" met de i7 icm de SSD van 512 GB.
Er moet naast OS ook W10 op met een aparte partitie ivm boekhoudsoftware op windows.
.
Het verschil in prijs is nogal fors. Het formaat beeldscherm is beide passend, maar ik vraag me af of de processor zoveel verschil maakt.
Ik gebruik de laptop voor kantoorwerkzaamheden en een boekhoudpakket, geen gaming oid. Hij moet wel een hele tijd mee gaan.

Wie heeft een goed advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

Lijkt me voor jouw doeleinden niet nodig om voor een i7 te gaan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er is bijna geen enkele reden te verzinnen om een i7 te geven. Sowieso is de CPU nauwelijks een beperkende factor qua snelheidsbeleving en is een 10% snellere CPU wel een 10% duurdere laptop. Mijns inziens kan je een meerprijs van 10% beter in andere zaken steken, zoals de SSD of andere dingen. Beide systemen gaan gewoon heel lang mee. Alleen een i7 een maand of 2 extra of zo gevoelsmatig.

Maar, bij je keuze tussen beide laptops is bij de 13" een dual-core ingebouwd en bij de 15" een quadcore (met Iris Pro). Daar is het gewoon botweg dubbele kracht. Ook daarvan denk ik dat het weinig nuttig is, maar de 15" koop je voornamelijk vanwege de noodzaak tot groter scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door Delerium op 11-11-2015 20:03 ]

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:33
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:28:
Ik ben een MacBook aan het uitzoeken en twijfel tussen de MacBook Pro 13" met de Core i5 of de 15" met de i7 icm de SSD van 512 GB.
Er moet naast OS ook W10 op met een aparte partitie ivm boekhoudsoftware op windows.
.
Het verschil in prijs is nogal fors. Het formaat beeldscherm is beide passend, maar ik vraag me af of de processor zoveel verschil maakt.
Ik gebruik de laptop voor kantoorwerkzaamheden en een boekhoudpakket, geen gaming oid. Hij moet wel een hele tijd mee gaan.

Wie heeft een goed advies?
Ik snap niet waarom je deze laptops vergelijkt? Dit zijn machines voor verschillende doelgroepen. Ik denk dat de MBPr 13" voldoende is.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:34
oh wauw. 7858 punten of 12313 punten op de CPU benchmarks. Best wel een groot verschil. Voor kantoorwerkzaamheden zou ik de kleinere versie kopen en dan een fiks los scherm voor thuis erbij ofzo. Zonde om te investeren in de grotere broer. Is toch zo €800 terwijl je het helemaal niet gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:48
De 13" is een Dual Core en de 15" is een Quad Core. Met de 13" kan je dus 2 threads tegelijkertijd doen en met de 15" 8 (HT)

Ik zou overigens voor alleen een boekhoudpakket eerder kijken naar Parallels of VMWare fusion om Windows virtueel te draaien. Je gaat gek worden om de Mac telkens te herstarten. Als je Windows virtueel gaat draaien is RAM wel belangrijk om zoveel mogelijk te doen. Helemaal omdat je het achter niet kan aanpassen!

De 13" is meer dan voldoende voor je maar neem wel zoveel mogelijk RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:51
Pendora schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:19:
De 13" is een Dual Core en de 15" is een Quad Core. Met de 13" kan je dus 2 threads tegelijkertijd doen en met de 15" 8 (HT)

Ik zou overigens voor alleen een boekhoudpakket eerder kijken naar Parallels of VMWare fusion om Windows virtueel te draaien. Je gaat gek worden om de Mac telkens te herstarten. Als je Windows virtueel gaat draaien is RAM wel belangrijk om zoveel mogelijk te doen. Helemaal omdat je het achter niet kan aanpassen!

De 13" is meer dan voldoende voor je maar neem wel zoveel mogelijk RAM.
Ik dacht dat de 13 inch ook hyperthreading had.

Hoe dan ook; de 13 inch is meer dan prima voor jouw werkzaamheden. Op papier is het verschil met de 15 inch enorm maar ik kan je uit ervaring vertellen (ik heb nu een 15 met dgpu en kom van een 13) dat je met 'normale taken' niet/nauwelijks verschil zal merken.
Pagina: 1