Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel al zegt wil ik een PC om voornamelijk FL Studio goed te kunnen draaien. Ook wil ik er games op kunnen spelen op hoge kwaliteit (Zoals GTA V). Verder maak ik ook 3D modellen voor school en voor mezelf, dit is (nog) niet op zwaar niveau.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er rond de 1000-1200 euro aan uitgeven. Het mag er wel wat overheen gaan, als dit het systeem aanzienlijk verbeterd, maar het liefste houd ik zo veel mogelijk geld over voor andere randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een redelijk goed scherm, maar deze wil ik over een tijdje ook wel vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD wil ik er wel graag in hebben voor een windows etc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Helemaal geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zo stil mogelijk natuurlijk.
Ga je overklokken?
Ik heb geen verstand van overklokken en of dit überhaupt van handig is bij de functies waarvoor ik de pc gebruik, maar ik sta overal voor open.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag hulp hebben bij het kiezen van de componenten. Ik heb al heel wat research gedaan, maar ik erg veel weet ik er nog niet vanaf.
Verder vroeg ik me af of een AMD 8 core processor aan te raden is bij mij gebruik? Mij leek het een goede processor, omdat fl studio van meerdere cores gebruikt maakt, maar hier lees ik veel slechte dingen over. Ik ben dus in mijn pricewatch ook van Intel uitgegaan.
Hier ben ik uitgegaan van een I5 en de volgende van een I7, ik wist namelijk niet wat er beter zou zijn. Ik las al vaak dat een I7 overkill zou zijn? De videokaart ben ik ook niet helemaal zeker van.
Ik heb ook zo maar een leuke behuizing uitgekozen, het zou leuk zijn als het er een beetje leuk uitziet, maar ik heb liever dat het systeem zo min mogelijk geluid produceert.
Ik hoor graag tips van jullie
Zoals de titel al zegt wil ik een PC om voornamelijk FL Studio goed te kunnen draaien. Ook wil ik er games op kunnen spelen op hoge kwaliteit (Zoals GTA V). Verder maak ik ook 3D modellen voor school en voor mezelf, dit is (nog) niet op zwaar niveau.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er rond de 1000-1200 euro aan uitgeven. Het mag er wel wat overheen gaan, als dit het systeem aanzienlijk verbeterd, maar het liefste houd ik zo veel mogelijk geld over voor andere randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een redelijk goed scherm, maar deze wil ik over een tijdje ook wel vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD wil ik er wel graag in hebben voor een windows etc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Helemaal geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zo stil mogelijk natuurlijk.
Ga je overklokken?
Ik heb geen verstand van overklokken en of dit überhaupt van handig is bij de functies waarvoor ik de pc gebruik, maar ik sta overal voor open.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag hulp hebben bij het kiezen van de componenten. Ik heb al heel wat research gedaan, maar ik erg veel weet ik er nog niet vanaf.
Verder vroeg ik me af of een AMD 8 core processor aan te raden is bij mij gebruik? Mij leek het een goede processor, omdat fl studio van meerdere cores gebruikt maakt, maar hier lees ik veel slechte dingen over. Ik ben dus in mijn pricewatch ook van Intel uitgegaan.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4460 Boxed | € 180,95 | € 180,95 |
| 1 | MSI B85-G43 Gaming | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G | € 235,95 | € 235,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Corsair Carbide SPEC-01 Red Led | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Kingston HyperX Savage HX318C9SRK2/16 | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 80,33 | € 80,33 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 898,88 | |
Hier ben ik uitgegaan van een I5 en de volgende van een I7, ik wist namelijk niet wat er beter zou zijn. Ik las al vaak dat een I7 overkill zou zijn? De videokaart ben ik ook niet helemaal zeker van.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 6700K Boxed | € 376,50 | € 376,50 |
| 1 | MSI Z170A GAMING PRO | € 142,95 | € 142,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G | € 235,95 | € 235,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Corsair Carbide SPEC-01 Red Led | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 80,33 | € 80,33 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.157,43 | |
Ik heb ook zo maar een leuke behuizing uitgekozen, het zou leuk zijn als het er een beetje leuk uitziet, maar ik heb liever dat het systeem zo min mogelijk geluid produceert.
Ik hoor graag tips van jullie