Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een ? Smartphone van maximaal 5.2 inch die een ok batterij heeft en een kale android/WP heeft met geregeld updates zoals een Nexus of een Windows Phone

Wat is je budget? rond de 500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ...... / Twitter / Foto's/video's maken /Instagrammen/Muziek(o.a Radio) luisteren

Wat heb je zelf al gevonden?

Lumia 930 - pricewatch: Nokia Lumia 930 Zwart
Nexus 5 http://tweakers.net/product/445689/lg-nexus-5x/

Ik heb zelf een lumia 925 maar deze doet het niet goed meer en op zoek naar een nieuwe telefoon

Welke vragen heb je hier nog over?

Hierbij de plus en minpunten van beide toestellen
Lumia 930
+Live titles- hoe je het scherm kan opbouwen
+Snelheid en robuust
+FM radio

- Haast geen apps zoals snapchat, Appie, XGN en Battlelog en die mis ik echt wel op mijn Lumia (Gebruik ik nu op mijn android tablet)
-

Nexus 5 / Nexus 5X
+ Heel veel apps en apps die ook ondersteunt worden

- Slechte batterij
- Geen FM Radio
- Hapert soms

Ik weet echt niet wat ik moet kiezen dus graag advies

Ik wil geen Samsung of een third party android telefoon vanwege het ontbreken van de veiligheidsupdates

[ Voor 13% gewijzigd door Rockvee2 op 11-11-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je hebt de plus- en minpunten al op een rijtje gezet zie ik... maar wat voor vraag wil je nu concreet beantwoord zien? De keuze tussen WP en Android is erg persoonlijk dus het is handig als je aangeeft waarom je precies twijfelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Omdat de Nexus 5 /5x een slechte batterij heeft en soms hapert en geen fm radio heeft. . Bij de Lumia is het meer het gemis van de apps .

Dus mijn concrete vraag : Hoelang gaat de nexus 5 5/x mee als zware gebruiker ? (Vaak foto's maken, twitteren/instagrammen) ?

[ Voor 4% gewijzigd door Rockvee2 op 11-11-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432173

Rockvee2 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:55:
Dus mijn concrete vraag : Hoelang gaat de nexus 5 5/x mee als zware gebruiker ? (Vaak foto's maken, twitteren/instagrammen) ?
Hangt zeer sterk af van jouw definitie van 'vaak' en 'zware gebruiker'.

Apps van facebook of messenger op je toestel installeren is sowieso een aanslag op je batterijduur. Je scherm op volle helderheid of automatische helderheid gaat ook serieuze impact hebben..

En niet te vergeten, je locatie. Zit je 90% van de tijd onder goede wifi-dekking zal je batterij het veel langer gaan uithouden dan situaties waarin je slecht wifi-bereik hebt of slecht mobiel bereik (vb trein!)

Ik hou het bijvoorbeeld 1.5 dag uit op 1 batterijlading van mijn SGS4 (batterij is ondertussen ook al 2.5 jaar oud). Maar vroeger toen ik af en toe met de trein ging mocht ik tevreden zijn dat ik drie kwart dag haalde... Puur omdat wat ik toen deed in de trein nu gewoon doe in de buurt van een wifi-station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Bedankt voor je bericht.

Facebook en messenger worden paar keer gebruikt (om de paar uur). Mijn l925 staat altijd op 70% helderheid en na 2 minuten gaat mijn scherm automatisch uit.

Thuis heb ik goede wifi dekking. Buiten huis kom ik niet op wifi.

Ik heb een goede 4g ontvangst thuis en op het werk

Ik ga nooit met de trein en altijd met de fiets

Gps/locatie heb ik zoveel mogelijk uit want ik weet dat dit ook veel batterij verbruikt.

Is de batterij van de nexus goed genoeg om 1 dag vol te houden?

[ Voor 11% gewijzigd door Rockvee2 op 11-11-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:09
De accu van een 930 is niet echt riant. Ik kan in een dag de accu leeg trekken met zwaar gebruik. Wellicht dat me jouw budget de 950 interessanter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
De 950 ligt ver boven mijn budget. 600 euro is teveel helaas al lijkt mij dat ook een goede telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:09
Even geduld, ik verwacht dat ie zomaar snel richting jouw budget kan gaan

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je nog even kan wachten zou ik van die twee een Lumia 950 kopen, ja - die zakt wel naar de 500 euro. Een 930 zou ik nu niet meer doen. Wil je niet wachten: het klinkt misschien lullig maar je kan naast de Nexus 5 ook een powerbank erbij kopen en die permanent in je jaszak steken, dan heb je van accuduur een stuk minder last.

En overweeg ook een iPhone 6 of 5s - is duur, maar de restwaarde na een jaar of 2 is ook duidelijk hoger. Veel apps, en updates.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hoezo ga je niet voor een Oneplus X?

pricewatch: OnePlus X Zwart

Amoled scherm, prima accu, bijna stock android (oxygen OS) etc.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Rockvee2
  • Niet online
Aan de iphones kan ik gewoon niet wennen.

De oneplus is geen stock android en het duurt lang voordat er eventueel updates komen

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:44
Met de Windows 10 update die MS uitrolt zijn Android apps gemakkelijk om te zetten naar Windows apps, de bouwer hoeft alleen de Google Services voor MS Services te vervangen, dus je ziet nu in Beta al mensen die op Windows 10 al Android geconverteerde apps hebben draaien. Dat betekend dat het app eco systeem van Windows een boost gaat krijgen.
https://dev.windows.com/en-us/bridges
Hier op XDA een en ander over wat nu in de Windows Phone 10 beta gebeurt op dat gebied:
http://forum.xda-develope...-apps-windows-10-t3174629

[ Voor 3% gewijzigd door swhnld op 12-11-2015 12:08 ]

• Rockvee2
  • Niet online
Ik dacht dat ze dat in de laatste wp10 build eruit hadden gesloopt.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:24
En Custom ROMS flashen is geen optie voor je?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:44
Rockvee2 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:59:
Ik dacht dat ze dat in de laatste wp10 build eruit hadden gesloopt.
Nee, ze hebben wat gedaan aan het native draaien van Android apps op W10, niet aan de mogelijkheid Android Apps te converteren naar W10.

https://dev.windows.com/en-us/bridges
The Windows Bridge for iOS and the Windows Bridge for Android enable you to bring your iOS and Android apps to Windows 10 using your existing code and skills.

• Rockvee2
  • Niet online
Ik wil mijn telefoon zo schoon mogelijk houden dus geen flash of rooten

Het is wel mooi dat die bridge nog bestaat voor Android - Windows phone. Misschien toch maar wachten tot de 950 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 704768

En de Motorola moto x style? bijna stock android, werkt snel, heeft goede speakers. Heeft ook een redelijke batterij en laad erg snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Lumia 950 is er toch over 2 weken al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-06 20:29

matroosoft

Lone Christian

Je zou er ook voor kunnen kiezen om een Lumia 1520 aan te schaffen. Is wel net boven je maximale schermgrootte, maar je hebt dan wel een toestel met goede specs die als een zonnetje loopt. Accuduur is meer dan prima, ik kan ruim een dag doen bij zwaar gebruik. Camera is geweldig, 20 mp Pureview met optische stabilisatie. Zeker bij video's kan je dat laatste goed gebruiken. M'n compactcamera ziet nog maar zeer zelden het daglicht.. :)

Ik heb al veel Lumia's geprobeerd, onder andere de 800, 920, 620 en de 820, maar ik heb nu de 1520 en ik wil voorlopig niks anders meer.

Groot scherm is even wennen, maar gek genoeg gaat dat vrij snel. Klein nadeeltje is dat hij niet meer nieuw te krijgen is, tweedehands is hij op tweakers en op marktplaats te vinden voor ~€250. Meestal hebben ze nauwelijks gebruikersschade, want hij is echt heel degelijk. Heb hem nu al heel wat keren laten stuiteren, maar er is nauwelijks iets aan te zien.

Echt een aanrader dit toestel!
Pagina: 1