[Win10] Niet alle updates worden weergegeven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-10 16:25

Koenvh

Hier tekenen: ______

Topicstarter
Hallo allen,

Sinds ik Windows 10 op mijn computer draai komen niet alle updates meer door. Van ESET krijg ik namelijk een melding op het moment dat er een update is, en dat scherm ziet er op dit moment zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/896zofT.png

Als ik dan naar Windows Update ga, krijg ik echter te zien: "Uw apparaat is up-to-date. Voor het laatst gezocht: vandaag, ‏‎17:34". Ook nog een keer handmatig zoeken heeft geen zin.

Google biedt geen soelaas, aangezien ik alleen maar resultaten krijg over de update naar Windows 10, maar die is wel gelukt :/

Iemand een idee? 't Is vast simpel genoeg om over het hoofd te zien :P

EDIT: En ja, hij mag drivers downloaden: http://i.imgur.com/97OeUi7.png

[ Voor 8% gewijzigd door Koenvh op 11-11-2015 17:48 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat Silverlight niet weergegeven wordt in de updater van Windows maar wel in ESET Smart Security heb ik ook gehad, uiteindelijk heb ik die met de hand geïnstalleerd. Oorzaak heb ik helaas nooit weten te vinden.

Het lijkt iig vaker voor te komen, zie bijv. http://superuser.com/ques...at-are-missing-in-windows

[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 11-11-2015 17:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
Raven schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:54:
Dat Silverlight niet weergegeven wordt in de updater van Windows maar wel in ESET Smart Security heb ik ook gehad, uiteindelijk heb ik die met de hand geïnstalleerd. Oorzaak heb ik helaas nooit weten te vinden.

Het lijkt iig vaker voor te komen, zie bijv. http://superuser.com/ques...at-are-missing-in-windows
Silverlight maakt me niet zo veel uit, maar ik zou het wel zo makkelijk vinden als driverupdates gewoon via Windows Update kwamen.

Toch fijn om te zien dat ik niet de enige ben, maar nu nog een oplossing :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier nog een met driverupdates die Windows niet weergeeft: http://superuser.com/ques...ly-update-printer-drivers Genoeg speculaties waarom, maar ook daar niks concreets.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien moet je nog aanvinken dat ms update ook naar andere updates dan die van windows zoekt?
Of misschien vergist eset zich?
Kijk ook eens op de site van de fabrikant van je computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als ik mij niet vergis had ik dat vinkje al gechecked toen ik toen tegen dat probleem aanliep. Het is iig een instelling dat ik meteen na een schone install aanvink..... Na even gezocht te hebben, die stond dus aangevinkt: Raven in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Heb ESET maar even een mailtje gestuurd, met de vraag waar ESS de lijst met updates weghaalt.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 11-11-2015 19:24 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
Reepje schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:02:
Misschien moet je nog aanvinken dat ms update ook naar andere updates dan die van windows zoekt?
Of misschien vergist eset zich?
Kijk ook eens op de site van de fabrikant van je computer
Staat aan, en de fabrikant wordt lastig aangezien het een eigen build is :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Koenvh schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:49:
[...]

Staat aan, en de fabrikant wordt lastig aangezien het een eigen build is :)
eeehm, je hebt je moederbord en de chipset daarop zelf gemaakt? WAUW

Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat er ook geen chipset driver voor is (dat is de driver die blijkbaar verouderd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
Reepje schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:18:
[...]

eeehm, je hebt je moederbord en de chipset daarop zelf gemaakt? WAUW

Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat er ook geen chipset driver voor is (dat is de driver die blijkbaar verouderd is).
Uiteraard :*)

Zonder grappen, handmatig updaten kan ik ook wel, maar dat zou niet nodig moeten zijn ;)
Het gaat om het feit dat de updates wel aangegeven staan maar niet worden geïnstalleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Koenvh op 11-11-2015 20:47 ]

🠕 This side up

Pagina: 1