Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Heb nu een Chromebook sinds een jaar of 2, ben de beperkingen beetje zat. Wil graag weer een Windows laptop. Voor 's avonds films kijken heb ik een desktop aan de TV hangen met goede surround set.
Gebruik van de laptop:
  • Voornamelijk browsen
  • Tijdschriften lezen, vandaar de convertible
  • beetje gamen (geen zware games, daarvoor heb ik PS4)
  • af en toe foto/films bewerken (enkel na een vakantie)
  • Rosetta Stone taalcursus
Wat is je budget?
Ongeveer 900

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Enkel op vakantie, verder blijft ie thuis. Is voornamelijk voor gebruik op de bank en dan meestal al niet op schoot. Voor op vakantie kan ik films meenemen op een reeds aanwezige externe HDD dus een grote SSD is niet vereist.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ja twijfel in het bijzonder tussen onderstaande 2 convertible modellen. De Envy is wat groter (15,6 tov 13,3 inch), minder intern geheugen (4 gb tov 8 gb) maar wel weer een aparte videokaart.

Mijn grote vraag is eigenlijk: de Envy heeft een aparte videokaart maar minder intern geheugen. Zware programma's draai ik niet echt, filmpjes kijken juist wel weer. Dat er een wat grotere SSD inzit is fijn maar geen belangrijk iets, op vakantie kan ik voor films gerust een externe HDD meenemen.

Dus... groter model met aparte videokaart, of kleiner model met meer intern geheugen?

pricewatch: HP Pavilion x360 13-s125nd
pricewatch: HP Envy x360 15-w110nd
Edit: pricewatch links toegevoegd

[ Voor 6% gewijzigd door ThunderaceNL op 11-11-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:50
Ik zou -SOWIESO- voor de 13.3 inch gaan als je opzoek bent naar een convertible. Met de kleinere zul je alles kunnen doen wat er in je lijstje staat het enigste wat dan wel minder gaat is natuurlijk gamen.
Als je toch niet van plan bent om serieus te gaan gamen op de laptop dan zou ik dus mooi voor de 13.3 inch gaan sinds deze een stuk handzamer is en zul je ook sneller meenemen als je een keer op pad gaat (Bijvoorbeeld de vakantie waar je het over had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
kevtim schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:23:
Ik zou -SOWIESO- voor de 13.3 inch gaan als je opzoek bent naar een convertible. Met de kleinere zul je alles kunnen doen wat er in je lijstje staat het enigste wat dan wel minder gaat is natuurlijk gamen.
Als je toch niet van plan bent om serieus te gaan gamen op de laptop dan zou ik dus mooi voor de 13.3 inch gaan sinds deze een stuk handzamer is en zul je ook sneller meenemen als je een keer op pad gaat (Bijvoorbeeld de vakantie waar je het over had).
Met dank voor de snelle reactie, qua mobiliteit is voor mij 15,6 inch denk ik ook prima. Dik en zwaar zijn beide modellen niet. De laptop voor mijn huidige was ook dit formaat. Vakantie zal de komende jaren door gezinsuitbreiding voornamelijk autovakantie worden, dus er mee sjouwen zal ik niet veel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:04
Ik heb zelf recentelijk de Inspiron 13 7000 series gekocht (999 euro), en ben daar zeer tevreden mee. Voldoet ook aan je eisen volgens mij.

http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
kizke schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:21:
Ik heb zelf recentelijk de Inspiron 13 7000 series gekocht (999 euro), en ben daar zeer tevreden mee. Voldoet ook aan je eisen volgens mij.

http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn
Dat is een goed alternatief voor één van mijn opties, de Pavilion. Zelfde formaat, processor, hoeveelheid intern geheugen. Mijn andere keuze, de Envy, is een maat groter en heeft een aparte videokaart maar met minder intern geheugen. En dat is nou net de afweging die ik probeer te maken. 13,3 inch met 8 gb of 15,6 inch met 4 gb maar daarmee wel een aparte videokaart.

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
[Mhm. Op basis van je eis 'beetje gaming' zou ik duidelijk voor de 15.6 gaan met aparte videokaart.
Een videokaart op later stadium bijplaatsen is (in een laptop vrijwel) onmogelijk.
Het RAM (later) uitbreiden ziet er voor de HP Pavilion X360 niet heel moeilijk uit, en zal je grofweg 50 euro kosten.

Durf je dit niet aan? Vraag eens rond in je kennissenkring of zij hiermee ervaring hebben. Het is echt een 10 minute job.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderaceNL
Viince1 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 00:04:
[Mhm. Op basis van je eis 'beetje gaming' zou ik duidelijk voor de 15.6 gaan met aparte videokaart.
Een videokaart op later stadium bijplaatsen is (in een laptop vrijwel) onmogelijk.
Het RAM (later) uitbreiden ziet er voor de HP Pavilion X360 niet heel moeilijk uit, en zal je grofweg 50 euro kosten.

Durf je dit niet aan? Vraag eens rond in je kennissenkring of zij hiermee ervaring hebben. Het is echt een 10 minute job.
Mag ik jou vriendelijk danken _/-\o_ !! Dit had ik nog niet gezien. Zat eerst naar een gewone Envy te kijken waarbij het geheugen niet uit te breiden is, bij deze lijkt het inderdaad wel te doen! Ook op de hp support site staat netjes hoe het te doen: http://support.hp.com/us-en/document/c04351675
Pagina: 1