Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Heb nu een Chromebook sinds een jaar of 2, ben de beperkingen beetje zat. Wil graag weer een Windows laptop. Voor 's avonds films kijken heb ik een desktop aan de TV hangen met goede surround set.
Gebruik van de laptop:
Ongeveer 900
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Enkel op vakantie, verder blijft ie thuis. Is voornamelijk voor gebruik op de bank en dan meestal al niet op schoot. Voor op vakantie kan ik films meenemen op een reeds aanwezige externe HDD dus een grote SSD is niet vereist.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ja twijfel in het bijzonder tussen onderstaande 2 convertible modellen. De Envy is wat groter (15,6 tov 13,3 inch), minder intern geheugen (4 gb tov 8 gb) maar wel weer een aparte videokaart.
Mijn grote vraag is eigenlijk: de Envy heeft een aparte videokaart maar minder intern geheugen. Zware programma's draai ik niet echt, filmpjes kijken juist wel weer. Dat er een wat grotere SSD inzit is fijn maar geen belangrijk iets, op vakantie kan ik voor films gerust een externe HDD meenemen.
Dus... groter model met aparte videokaart, of kleiner model met meer intern geheugen?
pricewatch: HP Pavilion x360 13-s125nd
pricewatch: HP Envy x360 15-w110nd
Edit: pricewatch links toegevoegd
Heb nu een Chromebook sinds een jaar of 2, ben de beperkingen beetje zat. Wil graag weer een Windows laptop. Voor 's avonds films kijken heb ik een desktop aan de TV hangen met goede surround set.
Gebruik van de laptop:
- Voornamelijk browsen
- Tijdschriften lezen, vandaar de convertible
- beetje gamen (geen zware games, daarvoor heb ik PS4)
- af en toe foto/films bewerken (enkel na een vakantie)
- Rosetta Stone taalcursus
Ongeveer 900
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Enkel op vakantie, verder blijft ie thuis. Is voornamelijk voor gebruik op de bank en dan meestal al niet op schoot. Voor op vakantie kan ik films meenemen op een reeds aanwezige externe HDD dus een grote SSD is niet vereist.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ja twijfel in het bijzonder tussen onderstaande 2 convertible modellen. De Envy is wat groter (15,6 tov 13,3 inch), minder intern geheugen (4 gb tov 8 gb) maar wel weer een aparte videokaart.
Mijn grote vraag is eigenlijk: de Envy heeft een aparte videokaart maar minder intern geheugen. Zware programma's draai ik niet echt, filmpjes kijken juist wel weer. Dat er een wat grotere SSD inzit is fijn maar geen belangrijk iets, op vakantie kan ik voor films gerust een externe HDD meenemen.
Dus... groter model met aparte videokaart, of kleiner model met meer intern geheugen?
pricewatch: HP Pavilion x360 13-s125nd
pricewatch: HP Envy x360 15-w110nd
Edit: pricewatch links toegevoegd
[ Voor 6% gewijzigd door ThunderaceNL op 11-11-2015 15:20 ]