Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-07 14:26

Jurrr90

Capt_Buttons

Topicstarter
Beste GOT,

Ik heb een dual sim telefoon namelijk de Huawei P8 lite. Nu woon ik ongeveer de helft van mijn tijd in België en de andere helft in Nederland vanwege studie.

Mijn vraag is kan ik een Belgische simkaart in mijn telefoon stoppen en zo via het Belgische mobiel netwerk whatssapp berichten ontvangen voor mijn Nederlandse nummer? Zodat ik niet met twee nummers hoef te gaan klieren.

Enige wat ik in mijn googletocht kon vinden is de bevestiging dat je twee accounts werkende kan krijgen op één telefoon maar dat is niet wat ik wil.

Iemand die dit weet?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:29
Whatsapp gebruikt je nummer toch alleen als verificatie? Je kan dus gewoon bij het instellen van je Whatsapp je Nederlandse nummer gebruiken, en via mobiel internet (Belgie of Nederlands maakt niet uit) of WiFi je berichten ontvangen.

Ik gebruik zelf nog een oude iPhone 4 met een oud nummer waarvan de SIM is verlopen en kan nog steeds via het oude nummer Whatsappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-07 14:26

Jurrr90

Capt_Buttons

Topicstarter
Oke tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:06
Alleen zit je bij dit toestel voor 1 van de 2 simslots/simkaarten wel met 2G.
Nou zou dat voor tekstberichten geen probleem moeten zijn.

• Momus
ASW1 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:56:
Alleen zit je bij dit toestel voor 1 van de 2 simslots/simkaarten wel met 2G.
Nou zou dat voor tekstberichten geen probleem moeten zijn.
Onzin. Beide sloten ondersteunen LTE.

[ Voor 9% gewijzigd door Momus op 12-11-2015 07:57 ]

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Momus schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:53:
[...]

Onzin. Beide sloten ondersteunen LTE.
En kan je ze ook tegelijk gebruiken? Of moet je selecteren welke sim de data verbinding kan/mag gebruiken.

• Momus
freggell schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:12:
[...]

En kan je ze ook tegelijk gebruiken? Of moet je selecteren welke sim de data verbinding kan/mag gebruiken.
Ik zou niet weten in welke situatie je 2 dataverbindingen tegelijk zou willen gebruiken. Het lijkt me ook technisch gezien onmogelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Momus op 12-11-2015 08:52 ]

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Momus schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:52:
[...]

Ik zou niet weten in welke situatie je 2 dataverbindingen tegelijk zou willen gebruiken. Het lijkt me ook technisch gezien onmogelijk.
Dus was de opmerking over dat er maar 1 de data verbinding gebruikt en de andere op 2g staat correct.

Je zult altijd zelf de keuze moeten maken welke sim de data verbinding krijgt. Dus in dit specifieke geval moet de TS bepalen of hij op de nederlandse sim of op de belgische sim de data activeerd.

• Momus
freggell schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:28:
[...]

Dus was de opmerking over dat er maar 1 de data verbinding gebruikt en de andere op 2g staat correct.

Je zult altijd zelf de keuze moeten maken welke sim de data verbinding krijgt. Dus in dit specifieke geval moet de TS bepalen of hij op de nederlandse sim of op de belgische sim de data activeerd.
Nee. Hij bedoelt dat maar 1 van de 2 sloten 3G/4G ondersteunt. Hardwarematig.
De TS is vrij duidelijk. Als hij in België zit, wil hij de data over zijn Belgische SIM laten lopen, als hij in Nederland zit, over de Nederlandse SIM. In de software hoeft hij vervolgens alleen maar aan te geven over welke sim de data gaat.
Pagina: 1