Multiplayer met een paar vrienden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hoi allemaal,

No jaaaaaren allerlei spellen te hebben gespeeld, zowel MMORPG als simulatie, als RTS als wat dan ook eigenlijk, merk ik dat ik steeds sneller interesse in spellen verlies en weer kijk naar de volgende titel.

Een kleine terugblik leerde me dat ik eigenlijk een combinatie zoek van bepaalde onderdelen. Zo vond ik bijvoorbeeld Skyrim en The Witcher III erg gaaf om te spelen en daarnaast speel ik graag met een groepje vrienden in MMO's. Echter van de week bedacht ik me hoe ongelooflijk leuk het zou zijn om een spel als Skyrim of The Witcher, multiplayer te kunnen spelen op een dedicated server voor mijzelf een een groepje vrienden.

Echter, jullie voelen mijn vraag al aankomen denk ik, deze spellen hebben deze multiplayer optie niet.

Mijn vraag is dus, weten jullie leuke spellen met RPG elementen, in een grote open wereld evt met building mogelijkheden, waarvoor we een eigen server kunnen inrichten of aanmaken?

Alvast bedankt voor het lezen en we zijn benieuwd naar jullie suggesties.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 20:30
Host zelf een WoW server? ;)

Tijdje geleden de Skyrim mutliplayer mod uitgeprobeerd met vrienden, helaas super buggy nog. Zou echt tof zijn imo. Al eens http://black-desert.com/ of http://www.bladeandsoul.com/en/ geprobeerd? Helaas geen mogelijkheid om zelf te hosten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Meestal is het voor RPGs inderdaad óf singleplayer, of MMO.

Er zijn echter wel wat uitzonderingen; meestal zijn dat RPGs of RPSs met co-op, zoals Borderlands (1/2).

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:10
Compizfox schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:00:

Er zijn echter wel wat uitzonderingen; meestal zijn dat RPGs of RPSs met co-op, zoals Borderlands (1/2).
Alleen is Borderlands 1/2 niet zelf te hosten toch? Gaat via Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

PdeBie schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:13:
[...]

Alleen is Borderlands 1/2 niet zelf te hosten toch? Gaat via Steam.
Dat klopt, maar is dat een probleem dan? Het is dan geen dedicated server, maar ik begreep uit de TS dat het er vooral om ging dat hij alleen met z'n vrienden kan spelen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:10
Compizfox schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:17:
[...]

Dat klopt, maar is dat een probleem dan? Het is dan geen dedicated server, maar ik begreep uit de TS dat het er vooral om ging dat hij alleen met z'n vrienden kan spelen.
... waarvoor we een eigen server kunnen inrichten of aanmaken?
Het is inderdaad maar net hoe je het leest.
Ok. I agree with you :)

Dan kan ik Borderlands alleen maar van harte aanraden! En ik zou ook zeker bij deel 1 beginnen, omdat deel 2 dan alleen maar leuker wordt i.v.m. de verhaallijn. Niet dat het nodig is, maar ik had deel 1 voor geen goud willen missen.

[ Voor 20% gewijzigd door PdeBie op 11-11-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Zenety schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:57:
Host zelf een WoW server? ;)

Tijdje geleden de Skyrim mutliplayer mod uitgeprobeerd met vrienden, helaas super buggy nog. Zou echt tof zijn imo. Al eens http://black-desert.com/ of http://www.bladeandsoul.com/en/ geprobeerd? Helaas geen mogelijkheid om zelf te hosten helaas.
Wow :). Good old times.... Of Ultima Online, als we toch bezig zijn, pre trammel.

Skyrim is inderdaad buggy, dat lees ik ook overal. Jammer...

De 2 welke je noemt heb ik niet geprobeerd maar dat zijn echt MMO's met hele volksstammen. Daar zijn er best veel van te vinden nog. Hebben die 2 dan speciale kenmerken waardoor ze zich onderscheiden?
Compizfox schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:00:

Klopt, en dat is nu net wat we niet zoeken. Sorry.
Compizfox schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:17:
[...]

Sterker nog, een server draaien via een dienst als Steam zou prima uitkomen, scheelt erg veel gedoe :).

Hebben jullie ervaring met games als Ark of Dying Lights?

• Ngangatar
  • Niet online
Om het topic te voorzien van de uiteindelijke info:

Gisteren kwamen we Life is Feudal tegen, nieuw spel en in de aanbieding bij Steam voor een prikkie. Met een man of 4 gekocht en een server opgezet.

Pagina: 1