Toon posts:

Is dit een beetje ok?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk het wordt eens tijd voor een nieuwe comp, omdat al een tijdje zit te ergeren aan men pIItje ala 333mhz (ja lach maar :'( )

anyway, ik heb dit samengesteld:

Mobo: Epox 8k7a+ RAID
CPU: AMD Athlon TB 1200mhz 266fsb
CPU cooler: thermoengine + delta 7000rpm fan
Mem: 256mb DDR crucial
Kast: Antec SX1030 (zonder voeding) + Enermax 350 watt
DVD/CDROM: Aopen DVD-1240 retail (regio vrij?)
Geluid: Terratec DMX Xfire 1024
Video: Asus v7700 deluxe
Monitor: IIyama A705MT 17 inch
Netwerk: 3com 3C905C-TX 10/100mbit PCI
HD: IBM 40gig 5400rpm
Floppy: 3,5" TEAC geval
Koelprut: Artic Silver II + spacer

bij de HD gaat het hoofdzakelijk om opslag van mp3s enz.. snelheid boeit me nie zoveel maar het moet natuurlijk nie te langzaam zijn, het systeem (windows,progs,games) komt op een apart 7200rpm schijf die ik al heb, zelf hebbik nog een maxtor 30gig HDtje liggen die in de bracket gaat. Verder komt er nog een TEAC SCSI bakkerij die ik ook al heb.

Het systeem wordt hoofdzakelijk gebruikt voor een beetje gamen, i'net, oc'en, klooie, etc... met het zicht op de toekomst :) daarom maar meteen DDR.

nog suggesties :)

Verwijderd

Topicstarter
replys? doh! iedereen is pitten |:(

Verwijderd

ff kijken, ut ziet er goed uit lijkt me, ik ken ut mobo nie, dus daar kan ik nix over zeggen. Je voeding is sterk genoeg en 256Mb DDR is voor nou in elk geval genoeg.
Ik ken je DVD/CRROM ook nie, dus ik kan nie zeggen of ie regio vrij is
Ik zou voor je hd ff kijken op : "http://www.digit-life.com/articles/maxtor/index.html"
Je moet wel opletten dat een hd toch al (ongeveer) ut sloomste onderdeel is, dus daar zou ik nie teveel snelheid vanaf halen.

Verwijderd

Ja, eigenlijk wel >:) :

Plextor PlexWriter 16/10/40A :)

En als je het geld hebt : ga voor 19", ik deed het en heb er geen spijt van :9
En persoonlijk - maar mijn normen zijn niet bepaald 'normaal' te noemen >:) - zou 'k ook voor halve gig RAM gaan, en zo'n 2de harddisk bijsteken zodat je van je RAID kan genieten. Extra voordeel is natuurlijk 40 GB extra schijfruimte >:)

Maar ziet er inderdaad wel leuk uit voor de }:O !!

Verwijderd

Topicstarter
Voor systeem, progs, enz... hebbik een apart schijfje die is 7200rpm en lekker rap. Wat erop die IBM komt is hoofdzakelijk mp3s enzo. Dus het systeem zal nie afgeknepen om het zo maar te noemen door dat het schijfje gewoon te langzaam is.

Verwijderd

Topicstarter
zo'n 2de harddisk bijsteken zodat je van je RAID kan genieten. Extra voordeel is natuurlijk 40 GB extra schijfruimte
was ik ook van plan maar omdat het budget nie zo groot is ga ik die later dit jaar hale :)

Verwijderd

Ziet er goed uit, zou alleen ok voor de 19" gaan, ook erg tevreden mee *D
En volgens mij is die AOpen DVD niet regio vrij :'( anders zou ik hem ook gaan kopen.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Ik zou voor een 7200 rpm harddisk gaan, of liever nog 2 daar ik zie dat je een raidcontroller op het moederbord hebt. Dit zal je misschien een paar tientjes meer kosten (om op hetzelfde aantal Gb te komen) maar levert je een hoop snelheidswinst op.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op woensdag 20 juni 2001 02:21 schreef rogi het volgende:
bij de HD gaat het hoofdzakelijk om opslag snelheid boeit me nie zoveel maar het moet natuurlijk nie TE langzaam zijn
Het systeem wordt hoofdzakelijk gebruikt voor een beetje gamen
Als je wilt gamen kan je beter een snelle HD houden, anders dan heb je wel een snelle pc, maar wordt je HD de bottleneck, en vertraagt die je enorm bij laden van spellen.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 03:17 schreef Paitor het volgende:
Als je wilt gamen kan je beter een snelle HD houden, anders dan heb je wel een snelle pc, maar wordt je HD de bottleneck, en vertraagt die je enorm bij laden van spellen.
Boeie, als je maar genoeg geheugen hebt zodat hij niet hoeft te swappen (is 256 wel genoeg voor trouwes). Dan kun je best wel een paar seconde xtra wachten bij het laden van een level. Ik heb ook een 7200 toeren, maar om het verschil nu echt spectaculair te noemen...

Verwijderd

Hij heeft toch een appart schijfje (7200rpm) en das rap zat om games mee te starten :)

Ik ken die Aopen DVD speler niet, maar ik ben in mijn leven al heel wat gare DVD-spelers tegengekomen, ik zou zeggen betaal 50 piek extra en ga voor de 16*48 van toshiba (ik ben er zeer tevreden over).

Verder ken ik je mobo ook al niet, maar waarom ga je niet voor een bekender merk als Asus, abit of Msi?

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Ken het bordje niet. Kan er ook niet zoveel over vinden qua reviews.

Zie op de epox site dat ie "maar" 2 DDR sloten heeft => Dus als je 2x 128 mb erin zet zit ie meteen vol
.
Hier de url naar de pagina over het bord op de epox site:Epox 8k7a+

Epox is wel een goed merk dacht ik & niet al te duur., de laatste tijd regelmatig positief in het nieuws.

Ziet er verder wel ok uit.
Genoeg mem/watt/cpu power dus.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ik zou niet voor een aopen dvd drive gaan ik heb hem ook en krijg heel veel leesfouten , koop dan maar een lite-on of pioneer

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Pioneer rulez qua dvd, die dingen lezen lekker snel en vreten echt alles (Volgens mij zelfs LP's B-) )

Just kiddin', maar ze vreten wel veel beschadigde cd's enzow :)

webOS all the way!

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 05:45 schreef Hermanvh het volgende:
Pioneer rulez qua dvd, die dingen lezen lekker snel en vreten echt alles (Volgens mij zelfs LP's B-) )

Just kiddin', maar ze vreten wel veel beschadigde cd's enzow :)
IDDD!!

Pioneer DVD dus ;) en neem een 7200 toeren HDD.

Verwijderd

Topicstarter
Zie op de epox site dat ie "maar" 2 DDR sloten heeft => Dus als je 2x 128 mb erin zet zit ie meteen vol
alle ddr borden die op dit moment uit zijn hebben maar 2 banken, en epox kwam als een van de beste uit de bus... qua snelheid en stabiliteit.... of ik moet wachten op de ABIT KG7 die pas midden juli uitkomt. ;(

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op woensdag 20 juni 2001 13:25 schreef rogi het volgende:

[..]

alle ddr borden die op dit moment uit zijn hebben maar 2 banken, en epox kwam als een van de beste uit de bus... qua snelheid en stabiliteit.... of ik moet wachten op de ABIT KG7 die pas midden juli uitkomt. ;(
1 Maandje wachten ongeveer.
Ik denk niet dat je zoveel geduld hebt. :P
Pak je dan een 256 MB module?

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende aangepast:
Mobo: Epox 8k7a+ RAID
CPU: AMD Athlon TB 1200mhz 266fsb
CPU cooler: thermoengine + delta 7000rpm fan
Mem: 256mb DDR crucial
Kast: Antec SX1030 + Enermax 350 watt (die met dat deurtje)
DVD/CDROM: Pioneer DVD106 slot-in
Geluid: Terratec DMX Xfire 1024
Video: Asus v7700 deluxe
Monitor: IIyama A705MT 17 inch
Netwerk: 3com 3C905C-TX 10/100mbit PCI
HD: 2x IBM DTLA-305040 40gig 5400rpm (raid0) (voor opslag van bestanden, nie systeem)
Floppy: 3,5" TEAC geval
Koelprut: Artic Silver II + spacer

Verwijderd

Ik weet dat iedereen hier wegloopt met de pioneer, ik vind hem persoonlijk niet zo geweldig, ik heb er drie gehad die 3 keer snel kapot zijn gegaan.

Verder heeft een vriend van me diezelfde pioneer gehad en die is nu net kapot gegaan (na 4mnd)

Ik heb het over de pioneer 105s btw

Ik zou voor de toshiba gaan, maakt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllll minder geluid en die doet het erg lekker in mijn bak. Ik heb hem nu pas een week, maar ik heb nog geen storinkje gehad in tegenstelling tot zoveel andere DVD-drives

Verwijderd

ik zou geen aopen dvd//cdrom pakken want die komen langzaam op, ik heb een plextor wel wat duurder maar dan hedde ook wat :)
Pagina: 1