Nieuwe (gaming) monitor

Pagina: 1
Acties:

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-02 23:14
Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een nieuwe (gaming) monitor. De reden waarom ik gaming tussen haakjes zet is omdat ik eigenlijk ruimer wil zoeken naar een gaming monitor. Wat ik zelf omvat als gaming monitor is een monitor met een hoge refresh rate en contrastverhouding en een lage reactietijd.

Daarnaast ben ik niet alleen aan het kijken naar een scherm zoals hierboven benoemd, maar ook naar een 21:9 scherm. Het lijkt mij erg tof om een 21:9 scherm te hebben omdat ik niet alleen game maar ook geregeld series/films kijk. Als ik soms mensen zie met een 21:9 monitor op YouTube ziet dat er tof uit.

Welke "gaming" monitor zoek ik:
- Minimaal 144HZ
- Minimaal 27"
- Minimale resolutie 2560x1440 (1440P) (Onzeker over 4K, aangezien weinig PC's dit nog aankunnen)

Ik heb zelf al gekeken naar de volgende schermen:

- pricewatch: Asus MG279Q Zwart
- pricewatch: BenQ XL2730Z Zwart
- pricewatch: Acer Predator XB271HU Zwart
- pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart (iets meer dan €600,-)

Welke "21:9" monitor zoek ik:
- Minimaal 27" (doordat je natuurlijk een platter scherm hebt, is het mooier om misschien zelfs een 32" te nemen)
- Minimale resolutie 2560x1080 (Onzeker over 4K, aangezien weinig PC's dit nog aankunnen)

Ik heb zelf al gekeken naar de volgende schermen:

- pricewatch: LG 34UM67 Zwart
- pricewatch: LG 34UM65-P Zwart

Ik zie in de Pricewatch dat vooral LG erg veel 21:9 monitoren heeft. Asus heeft er ook één maar die vindt ik persoonlijk niet erg mooi.

Wat is je budget?
Ik wil ongeveer max. €600,- uitgeven aan een monitor.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifiek voorkeur aan bepaalde merken. Wel hebben sommige fabrikanten zoals LG, Asus en BenQ wel behoorlijke mooie monitoren.

Ik vindt hoe een beeldscherm en voet er uit zien ook wel belangrijk.

Mijn systeem:
- Intel Core i5 4670K
- Palit GeForce GTX 770 JetStream (2GB) (SLI, dus 2x)
- Corsair Vengeance - 16 GB
- Gigabyte Z87X-D3H
- Samsung 840 Pro Series MZ-7PD256

Overige informatie:
Ik wil graag een beeldscherm waar ik een tijdje mee vooruit kan. Hierboven heb ik aangegeven uit welke componenten mijn systeem bestaat. Ik ben daarom er nog niet zeker van of ik nu al een 4K scherm wil gaan aanschaffen en of dit uberhaupt voordelen heeft voor een gamer of iemand die films kijkt. Vooral omdat ik een niet grote scherm dan 32" wil hebben dan is 4K misschien te veel op een scherm van dit formaat.

Games die ik speel:
Ik speel eigenlijk elk spel wel wat ik leuk vindt. Of het nu Skryim is of een MMO, ik ben in alles geïnteresseerd. Ik denk dat ik mijzelf meer als een Casual gamer zie dan echt een hardcore speler die alleen maar één spel speelt.

Wat wel veel speel is Dota 2. Ik ben ook van plan om hier meer tijd in te steken. Daarnaast houdt ik ook wel is van een shooter. Maar op dit moment speel ik vooral Dota 2 en veel MMO's.

Wat vindt ik zelf mooi/leuk/goed?
Persoonlijk vindt ik een 144HZ erg vet voor gaming, maar een 21:9 scherm is natuurlijk ook erg mooi voor zowel gamen als het kijken van films. Het nadeel van een 21:9 scherm is dat je natuurlijk wel moet kijken welke games/programma's etc dit ondersteunen. De hoogte van het scherm is ook lager dus het is wel een hele andere verhouding.

Daarom zou ik graag advies willen hebben van een medetweaker. Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven.

Alvast bedankt!

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik kan in ieder geval al wel een paar zaken wegstrepen die je niet zou moeten halen in mijn optiek:

(1) 4k gaming is met een dubbele 770 GTX niet te doen. Je hebt slechts 2 GB Vram en de kaarten komen echt kracht te kort om al het pracht en praal te gebruiken in games. Het zou zonde zijn als je een prachtige UHD monitor haalt maar de PC niet de performance kan leveren om al het moois goed te weergeven

(2) Ik zou met de zeer goede ontwikkeling van IPS niet meer investeren in een TN paneel, dus de Asus ROG SWIFT en de gelinkte BenQ monitor. De krijgt hier wel een zeer goede refreshrate voor terug wat vooral in rappe shooters leuk is, maar ook een belabberde kleurweergave, matige kijkhoeken en ook lager contrast. De TN panelen technologie is compleet uitgemolken en goedkoop om te produceren. Ze proberen de kleuren en dergelijken wat op te poetsen maar het is vergeleken met A-MVA en IPS echt doffe ellende vind ik.

Verder kan ik je geen advies geven over een 21:9 of 16:9 verhouding. Dit is namelijk erg persoonlijk en ik heb zelf ook geen echte ervaring met het bezitten van een 21:9 monitor.

Wat ik je wel kan vertellen is dat een 27" IPS monitor met 2560 x 1440px resolutie en refreshrate van >100 Hertz echt fantastisch is. Prachtige kleuren, erg prettige resolutie voor zowel games als in Windows en het gamed heerlijk. Ik heb er een 24" LG TN Full-HD scherm naast hangen en die valt echt in niet met mijn Koreaanse Qnix monitor.

Daarom lijkt mij persoonlijk de pricewatch: Acer Predator XB271HU Zwart een érg mooie oplossing, al weet ik niet precies wanneer deze monitor te koop is en wat hij zal kosten.. Ik vrees wel wat boven je budget.

De 'voorloper' hiervan is door TFTCentral gereviewed en werd gevonden als uiterst goede gaming monitor; zie hier hun review: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/acer_xb270hu.htm

Ik ben alleen ergens wel bang dat op de, wellicht al korte, termijn je moet upgraden naar een wat meer capabele videokaart oplossing. Games als Dota 2 en wat minder veeleisende MMO's zullen nog prima draaien op 2560x1440px, maar games als The Witcher en GTA V gaan lastiger worden door de gelimiteerde bandbreedte en de 2GB Vram op de kaarten.

Enfin ik denk dat je eerst even voor jezelf moet bepalen of je een 21:9 of 16:9 monitor wil hebben, dat is helaas een knoop die je zelf moet doorhakken :+

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Diigii
stin00 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:26:
Ik kan in ieder geval al wel een paar zaken wegstrepen die je niet zou moeten halen in mijn optiek:

(1) 4k gaming is met een dubbele 770 GTX niet te doen. Je hebt slechts 2 GB Vram en de kaarten komen echt kracht te kort om al het pracht en praal te gebruiken in games. Het zou zonde zijn als je een prachtige UHD monitor haalt maar de PC niet de performance kan leveren om al het moois goed te weergeven

(2) Ik zou met de zeer goede ontwikkeling van IPS niet meer investeren in een TN paneel, dus de Asus ROG SWIFT en de gelinkte BenQ monitor. De krijgt hier wel een zeer goede refreshrate voor terug wat vooral in rappe shooters leuk is, maar ook een belabberde kleurweergave, matige kijkhoeken en ook lager contrast. De TN panelen technologie is compleet uitgemolken en goedkoop om te produceren. Ze proberen de kleuren en dergelijken wat op te poetsen maar het is vergeleken met A-MVA en IPS echt doffe ellende vind ik.

Verder kan ik je geen advies geven over een 21:9 of 16:9 verhouding. Dit is namelijk erg persoonlijk en ik heb zelf ook geen echte ervaring met het bezitten van een 21:9 monitor.

Wat ik je wel kan vertellen is dat een 27" IPS monitor met 2560 x 1440px resolutie en refreshrate van >100 Hertz echt fantastisch is. Prachtige kleuren, erg prettige resolutie voor zowel games als in Windows en het gamed heerlijk. Ik heb er een 24" LG TN Full-HD scherm naast hangen en die valt echt in niet met mijn Koreaanse Qnix monitor.

Daarom lijkt mij persoonlijk de pricewatch: Acer Predator XB271HU Zwart een érg mooie oplossing, al weet ik niet precies wanneer deze monitor te koop is en wat hij zal kosten.. Ik vrees wel wat boven je budget.

De 'voorloper' hiervan is door TFTCentral gereviewed en werd gevonden als uiterst goede gaming monitor; zie hier hun review: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/acer_xb270hu.htm

Ik ben alleen ergens wel bang dat op de, wellicht al korte, termijn je moet upgraden naar een wat meer capabele videokaart oplossing. Games als Dota 2 en wat minder veeleisende MMO's zullen nog prima draaien op 2560x1440px, maar games als The Witcher en GTA V gaan lastiger worden door de gelimiteerde bandbreedte en de 2GB Vram op de kaarten.

Enfin ik denk dat je eerst even voor jezelf moet bepalen of je een 21:9 of 16:9 monitor wil hebben, dat is helaas een knoop die je zelf moet doorhakken :+
Bedankt voor de snelle reactie! :D

Bij het kopen zal ik dus er sowieso opletten om een IPS paneel te nemen ipv. een TN paneel.

Wat ik verder vanavond nog ga doen is het bekijken van video's. Misschien toch maar kijken wat ik zelf het prettigst vindt. Of een 27" scherm met 100HZ of hoger of een 27"/32" in 21:9 scherm.

En qua performance heb je ook gelijk in. GTA V draait op de één of andere manier heel erg goed, ondanks dat het behoorlijk veel videogeheugen nodig heeft. Ik ga ook over het limiet van het videogeheugen heen in GTA V maar toch haal ik nog een strakke 60 FPS. En voor "veel" games zal dit nog wel goed komen. Veel spellen die tegenwoordig uitkomen zijn wel gemaakt voor mindere PC's. Rocket League, H1Z1, Call of Duty. Vaak is het ook nog kijken hoe goed een game is geoptimaliseerd. The Witcher 3 is behoorlijk zwaar te draaien ondanks dat ik het nog wel redt. Maar ik denk inderdaad dat het lastig (of zelfs niet mogelijk) wordt om een game zoals The Witcher op ultra te draaien met een resolutie van 2560x1440.

Het is voor mezelf natuurlijk ook de afweging wat ik nu precies wil. En daarbij ga ik dus nog kijken wat het verschil is qua kleuren, contrast etc bij 144HZ 27" schermen of 21:9 32" schermen.

Verder investeren in deze computer zal ik waarschijnlijk niet gaan doen, maar ik zal niet het komende jaar een nieuwe PC kopen. Een andere optie kan zijn dat ik nog mijn twee GTX 770's verkoop en vervolgens één krachtige kaart er voor weer te kopen.

Nogmaals bedankt voor de reactie!

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Diigii schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:41:
[...]
...
Verder investeren in deze computer zal ik waarschijnlijk niet gaan doen, maar ik zal niet het komende jaar een nieuwe PC kopen. Een andere optie kan zijn dat ik nog mijn twee GTX 770's verkoop en vervolgens één krachtige kaart er voor weer te kopen.
Dat zou erg zonde zijn. Met een 4670k en 16GB RAM moet je nog een flinke tijd vooruit kunnen. Enkel de videokaart(en) upgraden en je bent weer helemaal klaar om alle games op flinke settings te kunnen spelen.

Wat betreft de monitor: de pricewatch: Asus MG279Q Zwart heeft eigenlijk alles waar je blij van wordt. Een 27 inch 2560x1440 IPS (! _/-\o_ ) 144Hz scherm. De pricewatch: Acer Predator XB271HU Zwart biedt dit ook, maar deze is nog steeds niet beschikbaar in Nederland en grote kans dat de prijs een tikkie hoger komt dan jouw budget/de pricewatch: Asus MG279Q Zwart.

De 16:9 gaming monitoren zijn ook prima geschikt om films/series op te kijken, zeker de IPS schermen.
Andersom: de 21:9 (de LG's die jij noemde bijvoorbeeld) hebben "slechts" een refreshrate van 60 Hz (en redelijk hoge reactietijden), waardoor ze minder geschikt zijn om op te gamen.

Zelf zou ik dus voor de pricewatch: Asus MG279Q Zwart gaan. :)

Informaticus of vakkundig Googler?

• Diigii
TheTinusNL schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:18:
[...]

Dat zou erg zonde zijn. Met een 4670k en 16GB RAM moet je nog een flinke tijd vooruit kunnen. Enkel de videokaart(en) upgraden en je bent weer helemaal klaar om alle games op flinke settings te kunnen spelen.

Wat betreft de monitor: de pricewatch: Asus MG279Q Zwart heeft eigenlijk alles waar je blij van wordt. Een 27 inch 2560x1440 IPS (! _/-\o_ ) 144Hz scherm. De pricewatch: Acer Predator XB271HU Zwart biedt dit ook, maar deze is nog steeds niet beschikbaar in Nederland en grote kans dat de prijs een tikkie hoger komt dan jouw budget/de pricewatch: Asus MG279Q Zwart.

De 16:9 gaming monitoren zijn ook prima geschikt om films/series op te kijken, zeker de IPS schermen.
Andersom: de 21:9 (de LG's die jij noemde bijvoorbeeld) hebben "slechts" een refreshrate van 60 Hz (en redelijk hoge reactietijden), waardoor ze minder geschikt zijn om op te gamen.

Zelf zou ik dus voor de pricewatch: Asus MG279Q Zwart gaan. :)
Bedankt voor de reactie! De Asus vindt ik er persoonlijk ook mooi uit zien. Ik denk dan als ik een 16:9 scherm koop, dat ik voor de Asus ga. En inderdaad, zo'n scherm heeft alles. En een 144HZ scherm is heel erg vet.

• Diigii
Ik heb ook nog zitten kijken naar de pricewatch: LG 34UM95C Zilver, Zwart. Dit is een 21:9 scherm met een IPS paneel en een resolutie van "3440x1440". Ik heb gehoord dat sommige toch iets meer willen dan een "2560x1080" scherm wanneer het gaat om een 21:9 scherm. De resolutie "3440x1440" zit natuurlijk mooi tussen de 2560x1080 en 3840x2160. Alleen wil ik nog kijken hoe het zit met de performance.

Aangezien je niet helemaal een Ultra-HD resolutie hebt neem ik aan dat je in games betere performance kan halen? Ik ga zelf nog onderzoek doen maar misschien heeft iemand hier al een antwoord op :D

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Let wel op dat er helaas nog veel games zijn waarbij je niet echt profiteert van de 144Hz.

(Bijvoorbeeld Fallout 4).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Diigii
Oh dat is inderdaad jammer. Ik had gedacht dat zoals Fallout 4, dat die wel 144HZ zou ondersteunen. Op dit moment ligt mijn voorkeur iets meer naar een 21:9 scherm toe.

Wat ik trouwens ook begrijp is dat als je een scherm met FreeSync hebt, dat dit alleen voor AMD kaarten is? Ik zag een filmpje over de pricewatch: LG 34UM67 Zwart

Dit scherm ondersteund namelijk FreeSync, maar ik weet dus niet of Nvidia kaarten dit uberhaupt ondersteunen?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Diigii schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:04:
Oh dat is inderdaad jammer. Ik had gedacht dat zoals Fallout 4, dat die wel 144HZ zou ondersteunen. Op dit moment ligt mijn voorkeur iets meer naar een 21:9 scherm toe.

Wat ik trouwens ook begrijp is dat als je een scherm met FreeSync hebt, dat dit alleen voor AMD kaarten is? Ik zag een filmpje over de pricewatch: LG 34UM67 Zwart

Dit scherm ondersteund namelijk FreeSync, maar ik weet dus niet of Nvidia kaarten dit uberhaupt ondersteunen?
AMD heeft Freesync, Nvidia heeft Gsync. Ze doen beiden nagenoeg hetzelfde, waarbij de AMD variant eigenlijk een soort opensource is, terwijl Nvidia dolgraag Gsync patenteert en exclusief wil houden.. Helaas ondersteunen de kaarten alleen hun eigen technologie.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Diigii
Ah precies. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen nog maar Nvidia kaarten gehad, en ik ben ook niet van plan om zo snel over te stappen. Als ik 144HZ wil, dan maar kijken naar een Gsync monitor.

• dispie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-10-2025

Ik heb de afgelopen weken gespendeerd met deze zelfde vraag, ik begon optimistisch en met het uitzicht dat ik een mooie monitor zou vinden.

Ik eindigde met een heel andere gevoel

Asus MG279Q Zwart, Niet doen.
Ik weet het het lijkt de droom monitor maar Asus heeft controle problemen bij dit product. Het is niet de eerste keer dat asus een probleem heeft op controle eerder waren er al de x38 en x48 mainboarden en de 460 videokaart die defect uit de doos kwamen zelfs dual socket 771 server mainboards die kapot geleverd werden en vervangen werden binnen 24uur door een nieuwe defecte.

Ik heb forms met 290 post zitten lezen en reviews van mensen die hem langer dan een week hadden over de nachtmerries van mensen die hem 3 tot 5 keer hebben geruild tot ze een goede kregen of een andere monitor kozen. De hoeveelheid dode pixels naast geel, orange licht in je zwart en wit kleuren. Soms midden in of de hele boven balk van je scherm beslaat. Of gewoon defect in de doos dus Nee deze moet je niet hebben.

Begrijp me niet verkeerd ik heb Asus jaren lang met veel plezier gebruikt maar nu al jaren niet meer door dit soort problemen de support van Asus altijd goed over te spreken, friendelijk en snel.

Acer Xb271HU lees ik in sommige van deze forums als vervanger goede berichten de meeste hebben wel een klein licht stukje rechts maar als je de blauwe led uit zet van de power valt dat mee vergeleken de Asus die ik heb gezien is dat niets. Acer had ook wel paar schermen in dat forum met dode pixels maar lang niet zo veel als de Asus.

Ik kan nog niet veel vinden over de
- pricewatch: Acer Predator XB281Hk Zwart, rood
TN, 4K maar geen hz of andere gegevens maar wel een mooie monitor hoop snel meer over die te weten te komen.

BenQ XL2730Z Zwart ben ik verdeeld over lees goede dingen maar geen geweldige dingen. Ook vind ik de poot lelijk maar de opties zo als blauw tonen weg halen heb ik op een G-master Ge2788H gezien en dat is een fijne functie die je kleur mooi houd maar je ogen meer rust geven dus dat is iets om mee te nemen. ook de soort controler voor je display menu is erg nice. En headset ophang haakje cool. maar 850 euro beetje pittig. vergeleken de Acer en Asus

Waarom niet de curve hiervan die ziet er echt mooi uit en heb ik nog geen super negatieve dingen over gelezen op kleine lichte plekjes in de hoeken die meestal niet opvallen. Aan de andere kant ik heb een recht TN scherm 24inch om naar 34 of 34 curve te gaan ben ik wat angstig over. Ik weet niet of deze ervaring me zal bevallen.

Op dit moment Neig ik naar Acers Xb271HU qua specs en ervaring die ik zo lees
De standaard van de Acer word ik helemaal blij van bij mijn case.

Ik zit eigenlijk op meer info over de Acer Xb281HK te wachten om die te kunnen vergelijken met de Xb271HU.

Hopelijk heb je er wat aan

• Diigii
dispie schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:39:

Ik heb de afgelopen weken gespendeerd met deze zelfde vraag, ik begon optimistisch en met het uitzicht dat ik een mooie monitor zou vinden.

Ik eindigde met een heel andere gevoel

Asus MG279Q Zwart, Niet doen.
Ik weet het het lijkt de droom monitor maar Asus heeft controle problemen bij dit product. Het is niet de eerste keer dat asus een probleem heeft op controle eerder waren er al de x38 en x48 mainboarden en de 460 videokaart die defect uit de doos kwamen zelfs dual socket 771 server mainboards die kapot geleverd werden en vervangen werden binnen 24uur door een nieuwe defecte.

Ik heb forms met 290 post zitten lezen en reviews van mensen die hem langer dan een week hadden over de nachtmerries van mensen die hem 3 tot 5 keer hebben geruild tot ze een goede kregen of een andere monitor kozen. De hoeveelheid dode pixels naast geel, orange licht in je zwart en wit kleuren. Soms midden in of de hele boven balk van je scherm beslaat. Of gewoon defect in de doos dus Nee deze moet je niet hebben.

Begrijp me niet verkeerd ik heb Asus jaren lang met veel plezier gebruikt maar nu al jaren niet meer door dit soort problemen de support van Asus altijd goed over te spreken, friendelijk en snel.

Acer Xb271HU lees ik in sommige van deze forums als vervanger goede berichten de meeste hebben wel een klein licht stukje rechts maar als je de blauwe led uit zet van de power valt dat mee vergeleken de Asus die ik heb gezien is dat niets. Acer had ook wel paar schermen in dat forum met dode pixels maar lang niet zo veel als de Asus.

Ik kan nog niet veel vinden over de
- pricewatch: Acer Predator XB281Hk Zwart, rood
TN, 4K maar geen hz of andere gegevens maar wel een mooie monitor hoop snel meer over die te weten te komen.

BenQ XL2730Z Zwart ben ik verdeeld over lees goede dingen maar geen geweldige dingen. Ook vind ik de poot lelijk maar de opties zo als blauw tonen weg halen heb ik op een G-master Ge2788H gezien en dat is een fijne functie die je kleur mooi houd maar je ogen meer rust geven dus dat is iets om mee te nemen. ook de soort controler voor je display menu is erg nice. En headset ophang haakje cool. maar 850 euro beetje pittig. vergeleken de Acer en Asus

Waarom niet de curve hiervan die ziet er echt mooi uit en heb ik nog geen super negatieve dingen over gelezen op kleine lichte plekjes in de hoeken die meestal niet opvallen. Aan de andere kant ik heb een recht TN scherm 24inch om naar 34 of 34 curve te gaan ben ik wat angstig over. Ik weet niet of deze ervaring me zal bevallen.

Op dit moment Neig ik naar Acers Xb271HU qua specs en ervaring die ik zo lees
De standaard van de Acer word ik helemaal blij van bij mijn case.

Ik zit eigenlijk op meer info over de Acer Xb281HK te wachten om die te kunnen vergelijken met de Xb271HU.

Hopelijk heb je er wat aan
Heel erg bedankt voor de informatie! Een korte tijd geleden heb ik een overstap gemaakt naar een ander scherm. Dit scherm heb ik omdat hij duurder was niet nieuw gekocht, maar via een andere Tweaker. Dit scheelde mij erg veel geld.

De Asus schermen zie je inderdaad overal verschijnen. Zoals bij de mediamarkt zie je dat ze vaak adverteren met de Asus MG279Q. Bij de mediamarkt lijken deze 27" schermen nog helemaal niet zo groot, maar als je deze waarschijnlijk op je bureau hebt staan, dan lijkt hij vast wel groter.

Mijn keuze is gegaan naar de LG 34UM95-P. De reden hiervan is dat ik het nog helemaal niet zo erg vindt om geen 144HZ te hebben. Daarnaast dienen games natuurlijk ook te lopen op 144fps, anders heb je natuurlijk minder aan zo'n scherm. Daarnaast wilde ik graag iets "speciaals". Ik heb altijd al een regulier scherm gehad die 22 of 24 inch waren. En nu wilde ik een keer Ultra-wide proberen.

Tot nu toe heb ik er geen enkele keer spijt van gehad dat ik dit scherm heb gekocht. Alle games die ik heb gespeeld zoals GTA V, Fable 1, Team Fortress, verschillende MMO's en veel meer (behalve Overwacht) zijn te spelen in Ultra Widescreen. Als dit niet het geval is dan komt het programmaatje "Flawless Widescreen" ook al een heel eind. Zelfs op mijn GTX 770 draaien spellen nog steeds erg goed. Omdat je toch een lagere resolutie hebt dan 4k.

Wel heb ik besloten om toch een andere grafische kaart te halen aangezien de 770 nu 2,5 jaar oud is. Dus ben ik nu maar gegaan voor de GTX 980TI. Hier moet ik nog op wachten. Maar deze grafische kaart moet gemakkelijke alle games op Ultra aankunnen op een QHD resolutie.

• dispie
Dank je voor je reactie Diigii

Ik was ook erg benieuwd naar waar jij nu uiteindelijk voor gegaan bent. LG 34UM95-P.
Takes voor je inside en tip over flawless widescreen daar maakte ik me dus ook echt zorgen over vanwege de ondersteuning van Ultra wide.

Ok dat is een IPS scherm hoe is het scherm op zwart en wit in de nacht heb je veel licht vlekken in de hoeken ?
Kan je een foto daarvan posten ?

Want dit zie ik bij IPS schermen veel gebeuren en ik ben echt een Nacht gamer.

Ik heb zelf een MSI 970 gaming 4GB en met een beetje overklokken van de kaart draai hij (+160 Mhz GPU rond de 14880Mhz en mem met + 325 Mhz 3825Mhz +15mv en 110% power limit en blijft onder de 65 graden) dus de fans gaan zelde aan. Elder scroll online en skyrim met 200 mod op 4K met scaling naar HD op een 24"inch met 45 tot 80 fps. Op HD draaien deze games 65 tot 120fps vind ik al een mooi resultaat geven maar bij 80-120 fps begin ik geen vloeiende overlopen meer te krijgen met snel draaien in games. Mijn scherm trekt het gewoon niet wat mijn 970 op hem af stuurt. Ik ben erg tevreden met de kaart de 960 heb ik terug gestuurd want die vond ik echt te sloom.

Een 980Ti dat is ook een heel goede keuze lijkt mij !
welk merk ga je voor
Ik ben helemaal klaar met Asus kaarten, door kwaliteit en performance issues
Evga of MSI zijn in mijn ervaring de besten kaarten op de markt heb nu al meerdere kaarten van de 900 serie van hun in handen gehad en zo fijn.

[ Voor 13% gewijzigd door dispie op 08-01-2016 15:45 ]

• Diigii
dispie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:30:
Dank je voor je reactie Diigii

Ik was ook erg benieuwd naar waar jij nu uiteindelijk voor gegaan bent. LG 34UM95-P.
Takes voor je inside en tip over flawless widescreen daar maakte ik me dus ook echt zorgen over vanwege de ondersteuning van Ultra wide.

Ok dat is een IPS scherm hoe is het scherm op zwart en wit in de nacht heb je veel licht vlekken in de hoeken ?
Kan je een foto daarvan posten ?

Want dit zie ik bij IPS schermen veel gebeuren en ik ben echt een Nacht gamer.

Ik heb zelf een MSI 970 gaming 4GB en met een beetje overklokken van de kaart draai hij (+160 Mhz GPU rond de 14880Mhz en mem met + 325 Mhz 3825Mhz +15mv en 110% power limit en blijft onder de 65 graden) dus de fans gaan zelde aan. Elder scroll online en skyrim met 200 mod op 4K met scaling naar HD op een 24"inch met 45 tot 80 fps. Op HD draaien deze games 65 tot 120fps vind ik al een mooi resultaat geven maar bij 80-120 fps begin ik geen vloeiende overlopen meer te krijgen met snel draaien in games. Mijn scherm trekt het gewoon niet wat mijn 970 op hem af stuurt. Ik ben erg tevreden met de kaart de 960 heb ik terug gestuurd want die vond ik echt te sloom.

Een 980Ti dat is ook een heel goede keuze lijkt mij !
welk merk ga je voor
Ik ben helemaal klaar met Asus kaarten, door kwaliteit en performance issues
Evga of MSI zijn in mijn ervaring de besten kaarten op de markt heb nu al meerdere kaarten van de 900 serie van hun in handen gehad en zo fijn.
Ik heb zelf nog nooit een grafische kaart van Asus gehad. De 980TI die ik heb gehaald is: pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G. Hier op Tweakers zeiden ze dat het een overgelockte versie is die ook nog is 6 GB aan geheugen heeft. Dus je hebt mooi wat extra's mocht er in de toekomst games komen die 4GB aan video RAM nodig hebben.

Wat betreft de lichtpunten in de hoeken, als je bijvoorbeeld een zwart achtergrond kiest, dan is het scherm niet helemaal zwart. Maar ik zie bij mij geen "bleeding" of iets in die geest zoals op deze foto (van Google gehaald):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iIB1d5Z.jpg

Wel zijn er inderdaad mensen die er wel last van hebben. Misschien is het ook "geluk" hebben.

• dispie
Ik heb er zelf heel wat Asus gehad en op verzoek van mensen een asus gekocht en ingebouwd en de oude kaarten waren echt goed de 200 serie en 400 serie veel defecten.

Ja die is overklocked inderdaad hij hoort 1100 te draaien en deze draait 1178 mhz Gpu..

En ik denk met wat overklokken dat je de 1300 a 1500 Mhz wel kan halen. De 900 serie is erg goed overklockbaar en heel makelijk met msi afterburner zullen vast wel goede tutorial filmpjes van komen.

Maar de mem frequentie is echt hoog 7000Mhz is 3000 meer dan de 970. De 384bits interface van het geheugen maakt het ook nog sneller en de 6 Gb kan geen kwaad. veel games gebruiken nog steeds maar 2Gb maar hey komen vast games die dat gaan gebruiken Heroes of the stom gebruikt 4 Gb en misschien wel meer maar ik heb niet meer.

O dat ziet er goed uit, op de foto zie ik iets van licht in de linker hoek maar niet super erg en is niet geel of orange en ik weet dat op de foto vaak erger is dan in het echt uit alle post. Ik zou hier erg blij mee zijn heb veel erger gezien op de Asus.

Fijn van de HD die erbij staat dat geeft me wel een idee van hoe groot het scherm is.

Bedankt voor de foto posten.
Ik heb weer even wat om over te denken en ga kijken welke betaalbaar zijn voor mij.
Pagina: 1