Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteck
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-09 14:55
Beste Tweakers, momenteel zit ik in een verhuizing naar een nieuwe woning met mijn vriendin. Nu ben ik op zoek naar een mooie en tevens betaalbare home cinema / hi-fi set voor in onze woonkamer.

Ik zoek een?
Hi-fi/surround set

Wat is je budget?
+/- 700€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik luister overdag veel naar muziek, waarbij we in de avonden graag gezellig een film / serie kijken. De muziek die ik luister zal voor velen niet als muziek getypeerd worden, dit betreft harddance :)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben al enige tijd aan het zoeken en informatie aan het winnen, nu weet ik dat de doorsnee satelliet speakers niet het gewenste resultaat geven in het midden bereik bij het luisteren van muziek. Vandaar dat ik zit te denken aan de volgende oplossing:

De volgende set http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
De receiver die in deze set zit is als ik het goed zie de pricewatch: Onkyo TX-SR333 Zwart

Echter zou ik graag deze satelliet speakers als rear speakers gebruiken, waarbij ik als voorste speakers de Dali Zensor 3 zou willen gebruiken. pricewatch: Dali Zensor 3 (Zwart)

Toegevoegd: Mijn idee was al enige tijd om deze set aan te schaffen, echter wijk ik hier van af gezien de vele reacties op het forum dat muziek luisteren via dit soort sets gewoon niet prettig is: pricewatch: Onkyo HT-S4505 zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Nu vraag ik mij af of dit in beide gevallen, zowel voor muziek als voor surround bij films / series een gewenst resultaat gaat geven. Dus de Onkyo receiver + bijgeleverde speakers als center en rear, en 2 mooie Dali Zensor speakers (1 of 3) als front.

Ik ben erg benieuwd of ik met mijn budget de goede kant op ga qua mogelijkheden en ik sta erg open voor input. Mocht er meer informatie nodig zijn dan hoor ik het wel.

Bij voorbaat dank,
Thomas

[ Voor 9% gewijzigd door reteck op 12-11-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Jamo heeft best leuk 5.1 setjes met volwaardige vloerstaanders.

mijn advies is om eerst een versterker te kopen met 2 fronts.
deze breid je op een later tijdstip uit naar 5.0 of 5.1.

bijvoorbeeld:

pricewatch: Yamaha RX-V377 Zwart
http://www.teufelaudio.nl/stereo/ultima-40-mk2-p12805.html
dali zensor of boston A25/A26 ook prima speakers

ga vooral is luisteren in een audio zak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:08
Persoonlijk denk ik dat je voor €150,- niet echt een miskoop kan begaan met die set. Ik zou het wel uitvoerig gaan beluisteren om te kijken of er echt geen mankementen aan zitten. Hoe dan ook is bijna elke home cinema set wel een vooruitgang t.o.v. tv-speakers.

De Dali Zensor 3 zijn ook mooie speakers. Ik heb zelf de Zensor 5 als front en Zensor 1 als surround, wat een subliem geluid geeft. Realiseer je wel dat die prijs van €199,- een stuk-prijs is. Een setje kost dus €398,-

Mocht die Onkyo-set uiteindelijk niet bevallen, kun je deze natuurlijk gewoon stapsgewijs gaan vervangen.

• reteck
Dank voor de reacties @NL_Scratch en LA-384! Mijn vriendin is nog niet zo ver om vloerstaanders te accepteren, wellicht in de toekomst. Ik denk inderdaad dat ik een leuke start ga maken met de Onkyo receiver + bijgeleverde speakers als center en rear, en 2 mooie Dali Zensor speakers (1 of 3) als front.

Nu vraag ik mij af hé, volgens mij betreft het een passieve subwoofer die bij de set geleverd wordt (heb dit even gevraagd in een mail ter bevestiging), gaat de receiver problemen geven als ik dit in de toekomst vervang door een actieve subwoofer of is dit geen issue?

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:08
Volgens de Onkyo website betreft het een actieve subwoofer, wat betekend dat hij een versterker ingebouwd heeft. Als ik kijk naar de aansluitingen op de receiver, klopt dat ook wel. Ik geloof dat een passief aangestuurde subwoofer niet met een stekkertje maar met een kabeltje wordt aangesloten. Het zou dus niet mogelijk zijn om hier iets verkeerd te doen, omdat je het simpelweg niet kan aansluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door LA-384 op 12-11-2015 19:14 ]

• NL_Scratch
Pak inderdaad de onkyo set met actieve sub, anders kun je later lastig je sub upgraden want dan heeft de versterker geen pre sub out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteck
Thanks voor de reacties, vanavond kijken / luisteren naar de Onkyo TX-SR333 met L/R+C speakers en actieve subwoofer. Verder zit ik nog te twijfelen tussen de Dali Zensor 1 of Wharfedale Diamond 220. Er is geen plek in de nabije omgeving om ze beiden te beluisteren, zie positieve recensies voor beide.. Denk dat het dan maar kiezen voor de looks wordt en het thuis testen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
De teufel ultima 20 mk 2 krijgen ook goede reviews. 199 per set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reteck schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:40:
Dank voor de reacties @NL_Scratch en LA-384! Mijn vriendin is nog niet zo ver om vloerstaanders te accepteren, wellicht in de toekomst.
Dit "gemiep" is ook mij niet helemaal onbekend, maar de opmaat van zo'n dwarsige insteek is dat de partner in zulke gevallen vaak buiten het voorafgaande proces is gehouden. :+
Betrek haar dus eerder in dit soort persoonlijke plannen en ga samen bijv. vrijblijvend op luistersessies.

Mijn huidige vrouw vond dat als toenmalige vriendin juist hartstikke leuk, waarbij ik het grote geluk had dat het wel haar eigen vakgebied betrof.
Toch waren grote zwarte puisten in de huiskamer ook toen geen geweldig goed idee van mij.

Intussen hoort ook zij prima welke speakers wel, of juist niet goed klinken en mogen speakers van haar ook gerust anderhalve meter hoog zijn, het is eigenlijk allemaal wel ok. ;)
Geef de ontwikkeling van jouw hobby dus wat tijd om "in goed overleg te groeien".
Een goede relatie is sowieso een delicaat evenwicht van geven en nemen, met HiFi is het niet anders. _/-\o_

• reteck
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:59:
[...]
Betrek haar dus eerder in dit soort persoonlijke plannen en ga samen bijv. vrijblijvend op luistersessies.
Heldige reactie :D Heb het inderdaad voorgesteld om eerdaags eens samen bij een hi-fi zaak te gaan kijken (en uiteraard luisteren) of vloerstaanders in haar beeld van onze woonkamer geplaatst kunnen worden. Dat leek haar een goed idee, de eerste stap is dus gezet >:)

Gisteren de eerder genoemde Onkyo set weten te bemachtigen, is in top staat!

Verwijderd

reteck schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:58:
[...]
Heldige reactie :D Heb het inderdaad voorgesteld om eerdaags eens samen bij een hi-fi zaak te gaan kijken (en uiteraard luisteren) of vloerstaanders in haar beeld van onze woonkamer geplaatst kunnen worden. Dat leek haar een goed idee, de eerste stap is dus gezet >:)
Zo eenvoudig kan het dus zijn, veel succes met de goede afloop. :)

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 14:37

bille

Don't call me Buff

NL_Scratch schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:25:
mijn advies is om eerst een versterker te kopen met 2 fronts.
deze breid je op een later tijdstip uit naar 5.0 of 5.1.
ga vooral is luisteren in een audio zak
Wat hij zegt. Mijn inziens kan je met budget beter beginnen met een fatsoenlijke stereoset. Koop eerst een paar goede speakers met een enigszins fatsoenlijke, stabiele stereo versterker erbij en dan later nog eens de versterker upgraden + surround speakers.

Mijn insziens ga je met een goede stereoset de surround speakers niet echt missen. Tevens kan je vaak bij fatsoenlijke stereo versterkers ook 4 speakers aansluiten (A/B groep) waardoor je met 4 flinke speakers al een heel vol geluid in de kamer hebt.

Mijn ervaring is: wil je fatsoenlijke hardstyle uit je speakers krijgen dan heb je flinke kasten nodig... veel van de staanders die je op de markt ziet (bijv. Jamo 606s setje) zijn niet echt gemaakt voor dat werk.. Daarom een subwoofer erbij, omdat de speakers zelf weinig bas produceren. Helaas worden de speakers voor fatsoenlijke hardstyle niet als "hifi" bestempeld want ze zijn vaak... hmja.. niet verfijnd genoeg voor de jazz / blues / balad / rock liefhebbende audiofielen.. maar goed, jij wilt ook vrijdag avond kunnen knallen met wat vrienden op de bank toch?

Dit is bijv. wel een leuke set voor bovenstaande situatie..:
http://www.marktplaats.nl...00-mkii-luidsprekers.html
http://www.marktplaats.nl...48749-denon-pma-1060.html

Het is maar een idee ;)

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:52
Harddance is evengoed muziek. Zoals jij t hebt geschreven lijkt t alsof je je er voor schaamt? Mn surrogaatvader zei eerder ook is toch geen muziek, hardstyle, en dan zei ik je vindt trance ook mooi alleen door t lagere bpm.

Ik neem overigens voor mn toekomstige relatieve nieuwbouwappartement(2010) een simpele hdmi versterker met een beetje kwalitatieve 5.1 set, die van hier vraag en aanbod komt of hier in de buurt ipv nieuw :)

Succes met je zoektocht!

[ Voor 8% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 20-11-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteck
bille schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:10:
[...]

Wat hij zegt. Mijn inziens kan je met budget beter beginnen met een fatsoenlijke stereoset. Koop eerst een paar goede speakers met een enigszins fatsoenlijke, stabiele stereo versterker erbij en dan later nog eens de versterker upgraden + surround speakers.

Mijn ervaring is: wil je fatsoenlijke hardstyle uit je speakers krijgen dan heb je flinke kasten nodig... veel van de staanders die je op de markt ziet (bijv. Jamo 606s setje) zijn niet echt gemaakt voor dat werk.. Daarom een subwoofer erbij, omdat de speakers zelf weinig bas produceren. Helaas worden de speakers voor fatsoenlijke hardstyle niet als "hifi" bestempeld want ze zijn vaak... hmja.. niet verfijnd genoeg voor de jazz / blues / balad / rock liefhebbende audiofielen..

maar goed, jij wilt ook vrijdag avond kunnen knallen met wat vrienden op de bank toch? - uiteraard van groot belang >:)
Thanks voor de input, zal er zeker even naar kijken.
Het volgene heb ik nu in bezit:
pricewatch: Onkyo TX-SR333 Zwart
2x Satteliet van Onkyo
Center van Onkyo
Actieve Sub van Onkyo

Enige resterende is dus nog de fronts :) Ik ga aankomend weekend waarschijnlijk naar locale hi-fi zaak om mijn vriendin een beeld te geven van de vloerstaanders, hopelijk met succesvolle afloop. Vanuit daar lekker verder werken, de basis begint in ieder geval te staan.

Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:03:

Harddance is evengoed muziek. Zoals jij t hebt geschreven lijkt t alsof je je er voor schaamt? Mn surrogaatvader zei eerder ook is toch geen muziek, hardstyle, en dan zei ik je vindt trance ook mooi alleen door t lagere bpm.

Ik neem overigens voor mn toekomstige relatieve nieuwbouwappartement(2010) een simpele hdmi versterker met een beetje kwalitatieve 5.1 set, die van hier vraag en aanbod komt of hier in de buurt ipv nieuw :)

Succes met je zoektocht!
Schamen? Zeker niet! Groot liefhebber en spreek het graag uit :9~ Thanks, jij ook succes met de zoektocht!
Pagina: 1