Voor mijn zwager heb ik eind 2013 een PC samengesteld voor gamen.
Dit bakbeest is hier en daar al wat aangepast en bijgeprikt maar nu is de tijd aangebroken om het MoBo de CPU en het geheugen aan te pakken.
Destijds kon hij niet wachten op de nieuwe architectuur en bijbehorende socket dus nu moet meteen alles eraan geloven.
Ik heb zelf een klein beetje uitgezocht en de CPU MoBo en Geheugen uit de BBG leken mij wel prima voor hem om weer een flinke tijd vooruit te kunnen om te gamen op hoge settings.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en wat films kijken/streamen naar TV maar vooral gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
De set mag tot €500 euro kosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles van kast GraKa en dergelijken gaat mee naar het nieuwe systeem het is enkel het MoBo CPU en Geheugen wat gewijzigd wordt. Hij gamet op een LG ultrawide 34UM95-P 43 inch scherm.
Ga je overklokken?
Nee, daarvoor is hij niet technisch genoeg en heeft de behoefte ook niet toe.
Wat verwacht je van ons?
Hij heeft het zelf over meer geheugen en wil minimaal 16GB ik twijfel of meer nodig is en vraag daarom ook wat advies over mogelijk 32 GB
Zelf had ik dus deze set in gedachten.
Wat zou er hier nog aan verbeterd kunnen worden om een optimale game prestatie te verkrijgen. Mag dus tot ongeveer 500 euro.
En kan ik misschien beter andere geheugenmodules kiezen bijvoorbeeld 2x 8gb of zelfs 4x 8gb?
Edit
Het oude systeem is begonnen als
Met inmiddels dus een ander scherm en een nieuwe Grafische kaart Geforce 970 erin
Dit bakbeest is hier en daar al wat aangepast en bijgeprikt maar nu is de tijd aangebroken om het MoBo de CPU en het geheugen aan te pakken.
Destijds kon hij niet wachten op de nieuwe architectuur en bijbehorende socket dus nu moet meteen alles eraan geloven.
Ik heb zelf een klein beetje uitgezocht en de CPU MoBo en Geheugen uit de BBG leken mij wel prima voor hem om weer een flinke tijd vooruit te kunnen om te gamen op hoge settings.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en wat films kijken/streamen naar TV maar vooral gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
De set mag tot €500 euro kosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles van kast GraKa en dergelijken gaat mee naar het nieuwe systeem het is enkel het MoBo CPU en Geheugen wat gewijzigd wordt. Hij gamet op een LG ultrawide 34UM95-P 43 inch scherm.
Ga je overklokken?
Nee, daarvoor is hij niet technisch genoeg en heeft de behoefte ook niet toe.
Wat verwacht je van ons?
Hij heeft het zelf over meer geheugen en wil minimaal 16GB ik twijfel of meer nodig is en vraag daarom ook wat advies over mogelijk 32 GB
Zelf had ik dus deze set in gedachten.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 191,95 | € 191,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 29,95 | € 29,95 |
| 2 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 51,95 | € 103,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 409,75 | |
Wat zou er hier nog aan verbeterd kunnen worden om een optimale game prestatie te verkrijgen. Mag dus tot ongeveer 500 euro.
En kan ik misschien beter andere geheugenmodules kiezen bijvoorbeeld 2x 8gb of zelfs 4x 8gb?
Edit
Het oude systeem is begonnen als
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 192,70 | € 192,70 |
| 1 | MSI Z77A-G45 | € 96,90 | € 96,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 90,95 | € 90,95 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 37,60 | € 37,60 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Seasonic G-Serie 650Watt | € 108,- | € 108,- |
| 1 | Crucial m4 SSD 2.5" 256GB | € 158,90 | € 158,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 823,94 | |
Met inmiddels dus een ander scherm en een nieuwe Grafische kaart Geforce 970 erin
[ Voor 59% gewijzigd door Rubman op 11-11-2015 13:28 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken