NL wandcontactdoos vervangen voor Chinese versie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeronder
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-06 11:38
Dag tweakers,

Een vraagje, misschien ooit eerder gesteld, maar kan er zo snel niets over vinden. Misschien ook een rare vraag misschien, maar wat ik wil doen is 1 van mijn huidige wandcontactdozen vervangen voor een versie met een chinese aansluiting. Waarom? Omdat ik een product wil kopen, de Xiaomi Home Kit, waarvan de aansluiting van de hoofdunit alleen een chinese 3 pins aansluiting heeft.

Afbeeldingslocatie: http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1hEl0IpXXXXbSXVXXq6xXFXXXi/Original-Xiaomi-Smart-Home-Kit-Security-Sensors-Suit-Gateway-Wireless-Switch-Windows-Door-Sensor-Body-Sensor.jpg

Nou kan ik natuurlijk een converter gebruiken, maar dan steekt dat ding minstens 5 cm uit, terwijl het flush gemonteerd kan worden als ik die zonder de converter monteer. Daarom wil ik dus 1 van mijn contactdozen vervangen, zodat ik het flush kan monteren aan de muur. Is dit ubehaupt mogelijk? Zijn het gewoon dezelfde aansluitingen? Ik weet dat het chinese netwerk ook op 220 volt werkt, maar zou ik dan zo een contactdoos dus kunnen monteren? Graag jullie advies en tips hierover. Aan de hand daarvan wil ik dat setje namelijk bestellen.

Alvast hartelijke dank voor alle hulp! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:38

Rmg

Neem wel een compleet setje, dus ook wandcontactdoos frame, verder hebben chinese stopcontacten ook schroef of klemterminals voor het aansluiten van draden ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeronder
Thanks voor je berichtje! Ik heb even gekeken, maar schijnbaar zijn deze chinese wandcontactdozen toch wat moeilijker verkrijgbaar in NL. Ik kan het sowieso via de chinese shops bestellen, maar die zijn allemaal meteen met USB poorten en dergelijke. Als iemand een tip heeft voor een shop hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:53
http://www.mercateo.nl/kw.../stopcontact_chinees.html

Ik ging in eerste instantie de fout in om Engels te googlelen. Maar blijkbaar kom je er sneller als je "Chinees stopcontact kopen" intikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:37
Op de banggood site staat dat je er een power adapter "according to your country" bij krijgt. De voorbeeld plaatjes hebben daar een Australische steker trouwens.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gira ...

http://www.gira.com/nl_NL...clipsbare-steckdosen.html

Afbeeldingslocatie: http://www.gira.com/abbildungen/007_steckdosen_5535_1353932903.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 11-11-2015 14:45 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

omeronder schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:27:
Thanks voor je berichtje! Ik heb even gekeken, maar schijnbaar zijn deze chinese wandcontactdozen toch wat moeilijker verkrijgbaar in NL. Ik kan het sowieso via de chinese shops bestellen, maar die zijn allemaal meteen met USB poorten en dergelijke. Als iemand een tip heeft voor een shop hoor ik het graag!
Ik zou het niet via Chinese webshops bestellen. Je hangt zoiets wel aan de continue 230 volt en de kwaliteit die je van Chinese webshops kan verwachten zou ik dat niet aan durven.

Wat dat betreft is de suggestie hierboven beter. Duurder, maar beter.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeronder
Thanks voor de tips! Maar het punt met de 2 shops hierboven aangegeven zijn helaas alleen voor zakelijke klanten, of door hun geïnstalleerd. Ik ga een stopcontactje natuurlijk niet laten installeren, te makkelijk en niet waard voor 1 stuk, wat ze ook sowieso niet zullen doen. Wel erg strak die van Gira, precies wat ik zoek!

Banggood stuurt inderdaad verloopstekkers mee, maar het hele idee is juist dat ik dat niet wil hebben, want dan is het niet 'flush' te installeren tegen de muur aan.

Het laatste punt is wel sterk inderdaad, de kwaliteit ervan is maar gokken, en of dat ding het wel trekt. Opzich gaat het maar om 1 stuk, dus ik wil wel wat meer uitgeven, maar dan moet het ook daadwerkelijk te koop zijn. Ik kan dus niet bestellen bij die 2 shops hierboven, omdat die gericht zijn op de zakelijke markt.

Ik ga nog even verder zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:53
omeronder schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:57:
Thanks voor de tips! Maar het punt met de 2 shops hierboven aangegeven zijn helaas alleen voor zakelijke klanten, of door hun geïnstalleerd.
[...]
Ik ga nog even verder zoeken :)
Iedereen kent toch wel iemand die ZZPèr is? Gewoon via hem bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik gok dat het hier wel kan

https://www.jwtechniek.nl...tactdoos.html?functie=243
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

[ Voor 60% gewijzigd door Fish op 11-11-2015 15:07 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeronder
Zul je net zien dat ze de Chinese versie dus niet hebben! Ik zal ze even een berichtje sturen, misschien dat het niet op de site staat. Maar in deze shop kan ik iig zeker bestellen, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeronder
__R__ schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:02:
[...]

Iedereen kent toch wel iemand die ZZPèr is? Gewoon via hem bestellen.
Jazeker wel, maar dan is weer het bestelbedrag een minimum van 16 euro ex btw, en dan allerlei administratie en verzendkosten erbovenop, en de moeite om iemand te vragen etc. Kom je met één doosje op ruim 30 euro uit plus de tijd die erin zit, vind ik weer wat teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Ik zou trouwens een internationaal stopcontact pakken;

http://nl.aliexpress.com/...ne-socket/2043661717.html

Je kan dan nog altijd een nederlandse stekker insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeronder
Dat is een goeie inderdaad. Volgens mij past elk soort in de wereld daarin, eventueel nog te gebruiken als ik de HomeKit eruit haal! Ik vind het moeilijk vinden in NL, denk dat ik toch ga bestellen vanuit de chinese shops, en niet om de prijs, maar omdat het domweg niet via normale wegen te vinden is in NL. Dan maar hopen dat dat ding de 230 volt goed trekt zonder weg te smelten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Zo geavanceerd is een stopcontact nou ook weer niet. En een homekit zal niet veel stroom vragen Sowieso waar zouden de Chinezen zelf hun stopcontacten vandaan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeronder
Das natuurlijk ook helemaal waar, ze steken het ook in dezelfde dozen :D en net wat je zegt, het zal niet veel stroom vragen. Ik ga maar eens wat bestellen vanavond! Thanks voor de hulp iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Chinezen hebben NIET de zelfde dozen !!

Het meeste schakelmateriaal past niet in een euro inbouwdoos. Ik zou voor de tip van fish gaan en een WCD van een gerenommeerd merk nemen (gira valt daar zeker onder), niet een of andere wazige Chinees.
A omdat het waarschijnlijk niet past en B omdat de kwaliteit en daarmee veiligheid nog wel eens te wensen overlaat.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-05 04:43
Daarbij kunnen verzekeringen ook moeilijk doen mocht er brand uitbreken. Tenslotte is het materiaal niet voorzien van een keurmerk en daar dringen verzekeringen heel erg op.

Ga zoals Sine of Fish zeggel eerder voor een merk als Gira, dit is goedgekeurd en daar kan de verzekering niet moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 01:35
Als je er lastig aan kan geraken mag je mij ook een PB doen.

Sorry, Technische Unie verkoopt ze niet.

[ Voor 29% gewijzigd door jbhc op 15-11-2015 19:54 ]

Pagina: 1