Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben werkzaam bij een cateringbedrijf, meer bepaald in een gesloten asielcentrum.
Na ongeveer een jaar tewerkgesteld te zijn als interim keukenmedewerker is mij een vast contract aangeboden in juli jongstleden.
Eind juli krijgt de verantwoordelijke een promotie tot district manager waardoor ik de job als verantwoordelijke krijg aangeboden echter tot op de dag van vandaag zonder enige aanpassing van het contract en loon, niettegenstaande dit mondeling was afgesproken.
Contact met de leidinggevende stuit op een excuus dat er meer tijd nodig is om alles in orde te brengen, ondertussen 3 maanden verder....3 maanden met geen klachten, hogere winstcijfers en een prima beoordeling door het voedselagentschap qua hygiëne.
Ik denk eraan om de verantwoordelijke functie te stoppen en me voortaan te houden aan mijn huidige contract als keukenmedewerker.
Verstandig ? Of andere mogelijkheden ?
Ik hoor het graag !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:36
Wat je ook doet: doe het in overleg met je leidinggevende... Zomaar werk niet doen maak je geen vrienden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:53:
Verstandig ? Of andere mogelijkheden ?
Ik hoor het graag !!
Wat dacht je van opnieuw het gesprek aangaan? Desnoods met personeelszaken erbij, die moeten uiteindelijk je contract aanpassen of een toevoeging opstellen die de oorspronkelijke clausules vervangt.

Je kan wel eenzijdige acties bedenken, maar ik vermoed dat je uiteindelijk alleen je eigen glazen ermee in gaat gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mailtje of brief sturen, dat je graag binnen 14 dagen verneemt wanneer de toegezegde wijziging van je salaris met terugwerkende kracht verwerkt is.

En dat als het niet binnen een redelijke termijn gebeurd dat je er van uit gaat dat zij eigenlijk toch geen behoefte hebben aan de extra werkzaamheden die jij uitvoert.

Zomaar eenzijdige acties uitvoeren schiet niet op, aankondigen is beter.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies maar das nu net waar ik reeds 3 maand geleden heb op aangedrongen en in antwoord het excuus gekregen dat er meer tijd nodig is.
Het is mij kotsbeu om de extra werkzaamheden onbezoldigd te zien terwijl zij maar mooi met de extra winst gaan lopen en mij volledig in de kou laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 maanden geleden inderdaad. Voordat je nu dus iets gaat doen eerst dus maar weer eens aandringen hoe het met de stand van zaken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:42:
Het is mij kotsbeu om de extra werkzaamheden onbezoldigd te zien terwijl zij maar mooi met de extra winst gaan lopen en mij volledig in de kou laten staan.
Tenzij je niet zit te wachten op loonsverhoging en een klein stukje groei in je loopbaan zou ik deze negatieve emoties er vooral buiten houden. Gewoon aangeven dat het inmiddels drie maanden geleden is en dat je nog steeds wacht. Het lijkt ook een goed idee om eens te bellen/mailen met personeelszaken, wederom rustig, zakelijk en er niet gelijk vanuit gaan dat je moedwillig genaaid wordt. Als dat zo is kom je daar vanzelf wel achter (en sta je sterk).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Andere baan kan ook altijd ;)

Ik vind dit altijd heel lastig, je zit namelijk klem tussen het gevoel dat je niet 'assertief' genoeg bent, maar je wilt ook geen 'conflict'.

Misschien een idee om geen conflict te starten, maar het over een iets andere boeg te gooien:
De volgende keer dat je je baas spreekt zeg je tegen hem dat je teleurgesteld bent, misschien zelfs een beetje gefrustreerd en dat dat ondertussen jouw 'werkvreugde' (lol) en motivatie aantast.
(Dus 1 mooie zin, je zegt niet WAAROM, je zegt alleen maar dat je je eigen situatie niet meer waardeert zoals je die eerst waardeerde)

Daarna kun je je twijfel uitspreken of je denkt dat je dit binnen deze organisatie gaat oplossen of dat je toch op zoek moet naar iets anders.
(Nog steeds geen WAAROM, je baas zal ondertussen dus wel gaan denken, misschien ben ik hem binnenkort kwijt, het is geen dreigement, je praat over wat jij denkt.)

En daarna kun je aangeven waar je mee zit, dat je je niet serieus voelt genomen, je bent dankbaar voor het vertrouwen dat erin je is geplaatst, maar dat je geen waardering ziet voor de extra inzet die je sindsdien hebt getoond. Die waardering betekent niet alleen het salaris, maar ook de bevestiging dat jij je rol goed vervult, met de bijbehorende titel.

Overigens denk ik dat je wel moet opletten. Het is erg verdacht dat je baas het niet in orde maakt, het houd namelijk de optie over om jou terug te plaatsen in jouw oude rol. Misschien komt er een reorganisatie aan, misschien vinden ze je eigenlijk ongeschikt en gaan ze iemand 'boven' je plaatsen. Het is geen verkeerde optie om toch even te informeren naar andere banen in de buurt, want als je terug geplaatst wordt ben je waarschijnlijk 'je vooruitgang' helemaal kwijt en krijg je dat ook lastig bij een ander bedrijf. Want een ander bedrijf zal zich ook gaan afvragen waarom jij niet op die plaats bent geplaatst, terwijl je het nu nog kunt draaien dat het alleen een financiële aangelegenheid is en dat je daarom naar een 'professionele' organisatie wilt.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:42:
Bedankt voor het advies maar das nu net waar ik reeds 3 maand geleden heb op aangedrongen en in antwoord het excuus gekregen dat er meer tijd nodig is.
Na die eerste twee weken had jij gewoon met je leidinggevende moeten gaan praten in het voorbijgaan: "Wil je mij morgen laten weten hoe het zit met mijn salaris?"

Als je niks hoort, dan vraag je het hem de volgende dag nog een keer, én zeg je dat je hem een e-mail gaat sturen daarover. En dat je graag diezelfde dag nog een reactie wilt.

Als hij blijft afwimpelen dan vraag je gewoon om een bevestiging van hem via de e-mail, met daarin ook een afgesproken tijdslijn. En als hij moeilijk blijft doen ga je hem eerst waarschuwen dat je dit niet waardeert en er een beetje beu van wordt.

Gebeurt er dan nóg niets, dan e-mail je hem met zijn leidinggevende in de CC en forward je daarbij ook alle e-mail uitwisselingen betreft dit onderwerp en stel je jouw leidinggevende verantwoordelijk voor slechte communicatie en het niet nakomen van beloften.

Maar wat jij zegt te doen is 3 maanden lang helemaal niks? Ga gewoon praten. Hij maakt het jou moeilijk, dan sta jij in je recht om hem minimaal dagelijks te herinneren aan zijn afspraak. En doe dat met een lach op je gezicht als je de werkrelatie niet wilt verstoren.

• Ibbel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-02-2021
Inderdaad, als er weer wordt gezegd dat het eraan komt, maar je nog even geduld moet hebben, duidelijk een termijn bespreken voor wanneer je dat kan verwachten. Je kunt best aangeven dat je het niet netjes vindt, maar niet met de emoties die je hier laat zien. Pas daarna zou ik aangeven dat je het zat begint te worden (in nettere bewoordingen) en er met de manager etc over wilt praten en misschien laten vallen dat je gaat informeren wat je rechtsbijstandverzekering hier van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Het klinkt als een baan die onder een CAO valt. Klopt dat? Weet je welke CAO-functie je nu zou moeten hebben?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:33

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:53:
Ik denk eraan om de verantwoordelijke functie te stoppen en me voortaan te houden aan mijn huidige contract als keukenmedewerker.
Vind je de meer verantwoordelijke functie leuk of niet?
Als jij er eenzijdig mee stopt, kan je enige verdere promotie in deze organisatie wel vergeten. En dan ligt het er aan hoe "klein" dit wereldje is in jouw regio. Dan kan je daar altijd tegen aan blijven lopen in de komende jaren bij sollicitaties.
Vind je het een klote functie en ben je toch al aan het kijken naar iets anders, tja dan ben je veel vrijer in je acties natuurlijk. Maar dan kan je wel de semi afgesproken salaris verhoging op je buik schrijven voor de paar maanden dat je deze functie vervult.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1