Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44602

Topicstarter
Vaak gaat het zo dat je als een oplossing zoekt voor een probleem je graag van tevoren weet of een bepaalde combinatie van hardware en software probleemloos werkt. Deze informatie is behoorlijk slecht te vinden op internet. Als je gaat zoeken op trefwoorden vind je meestal vooral hits op fora met allerhande problemen waarbij het ook niet duidelijk is of dit nog steeds relevant is. Uiteindelijk ga je maar bestellen, installeren en prutsen en loop je vervolgens tegen allerhande problemen aan waarvan je graag van te voren op de hoogte was geweest. Of je leest over verschillende problemen waardoor je gaat twijfelen of de door jouw bedachte combi wel zo'n goede oplossing is. Vandaar een keer een topic waarin een combinatie wordt beschreven die probleemloos was tijdens de implementatie en vervolgens maand-in-maand-uit stabiel draait.

Synology NAS DS214 Play
TVHeadend testing (http://syno.dierkse.nl/)
Silicondust HDHomeRun HDHR3-4DC

Het configureren van de NAS was eenvoudig en snel, TVHeadend zorgde ook voor geen enkel probleem.

Vervolgens maken diverse Kodi mediacenters contact met de NAS om de TV live of opgenomen weer te kunnen geven. Hierbij ben ik ook meer dan tevreden over de:

Intel NUC Kit DN2820FYKH

Ruim power genoeg voor vloeiende bediening en weergave van alle streams. Installatie van Windows 7 was iets lastiger omdat deze NUC uitsluitend USB 3.0 poorten heeft en Windows 7 tijdens installatie dit nog niet ondersteunt. Hiervoor moet je een installatie USB stick samenstellen waarbij de drivers al voorgeïnstalleerd zijn, maar deze informatie is prima te vinden. Na installatie werkt ook dit kastje als een zonnetje.

Na jaren rommelen met Windows HTPC's met eerst Mediacenter, vervolgens vele versies van MediaPortal, daarna diverse Linux oplossingen eindelijk een situatie waar ik geen omkijken meer naar heb. Updates worden automatisch geïnstalleerd en zorgen ook nooit voor verrassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoewel je nu beschrijft waarmee je het e.e.a. hebt opgezet, zie ik nergens staan HOE je dat hebt gedaan. Dus nu vraag ik mij af, wat is precies het doel van je topic, wat verwacht je ermee te bereiken?

Testing, one, two ...

Anoniem: 44602

Topicstarter
hardware-lover schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:03:
Dus nu vraag ik mij af, wat is precies het doel van je topic, wat verwacht je ermee te bereiken?
De bedoeling van mijn topic is beschreven in de eerste alinea; het geven van zekerheid aan anderen die graag van tevoren willen weten of bovenstaande configuratie stabiel werkt.
Voordat ik de spullen ging bestellen en installeren heb ik ook proberen te achterhalen of ik problemen kon verwachten. Daar kon ik toen geen uitsluitsel over vinden. Bij deze kunnen anderen dat nu wel.
Het doel is geen uitgebreide how-to, de benodigde informatie is makkelijk te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Is het e.e.a. niet afhankelijk van de omstandigheden bij een ieder thuis?

Als ik als Ziggo abonnee alles door mijn Synology af wil laten handelen, inclusief het bekijken van gecodeerde zenders, dan komt er al meer bij kijken dan hierboven wordt geschetst en is het allemaal niet zo simpel als nu lijkt. Je geeft nu enkel een lijstje op en roept succes. Op HWI staan verschillende workshops over hoe het e.e.a. in te stellen, met Ziggo als voorbeeld. Die zal jij toch ook beslist zijn tegengekomen tijdens je zoektochten? Eerst zeg je dat de informatie hierover slecht is te vinden, nu zeg je weer dat deze gemakkelijk is te vinden? Het laatste klopt overigens. Ik vraag mij daarom nog steeds af wat een medeTweaker heeft aan het enkel opsommen van een paar zaken en daar als conclusie "stabiel" bij te vermelden?

Testing, one, two ...