Realistische kosten mobile app

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 20:52
Beste Tweakerts.

Ik weet niet zo goed waar ik dit topic kwijt moet, dus hopelijk zit ik goed.

Ik ben nu al een aantal weken bezig met de gedachte van een nieuwe applicatie. Ik heb kwa gedachten al precies wat ik wil kwa functie's en wat het moet kunnen. Ik wil dat het een mobile App only platform wordt, dus geen website o.i.d.

Kort door de bocht moet het een soort webshop worden, maar dan anders. Gericht op een andere doelgroep.

Functie's

Aanbieden van een product + uploaden van plaatjes.
Simpel user based account met wat informatie
Betalingssysteem ( Paypal?/iDeal?/etc? )

Dus ook zal er ergens een database moeten komen, om dit geheel in de lucht te houden.

Mijn vraag is dan nu ook wat kan dit kosten, wil je dit een beetje proffesioneel aanpakken? Graag alleen inhoudelijke reactie's over kosten etc.

Groetjes,

Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:13
Ergens tussen de 100 en 100.000 euro denk ik. Je informatie is zo globaal dat je alle kanten op kan met de prijs.

Maak een inschatting hoeveel uur je bezig bent met de ontwikkeling en doe dat keer je uurtarief. Dan heb je een goede indicatie wat je applicatie kost.

[ Voor 40% gewijzigd door LordSinclair op 11-11-2015 10:57 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:40
LordSinclair schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:56:
Ergens tussen de 100 en 100.000 euro denk ik. Je informatie is zo globaal dat je alle kanten op kan met de prijs.

Maak een inschatting hoeveel uur je bezig bent met de ontwikkeling en doe dat keer je uurtarief. Dan heb je een goede indicatie wat je applicatie kost.
En dat dan keer twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Je hebt naast de eenmalige ontwikkeling ook nog de ondersteuningskosten. Bij elk nieuwe versie van het os zal je weer moeten zorgen dat de applicatie nog steeds werkt.

Reken minimaal een maand ontwikkeltijd (+ een maand testen) per os (alleen indien je al zeer ervaren bent met het ontwikkelen daarin), dus is dat zo'n 320 uur. Laat je het extern doen, reken dan een maand ontwerptijd van jezelf erbij, en dan heb je de kosten van het externe bedrijf € 80,-- x 320 uur = 25.600 euro.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bovenstaand is inderdaad zo'n beetje de samenvatting van het corresponderende artikel in onze FAQ. ;) Programming FAQ - Hoeveel kan ik vragen voor ...?

Hoeveel het gaat kosten is afhankelijk van zo veel verschillende dingen (de precieze eisen in detail, het aantal mensen dat eraan werkt, de ervaring van deze mensen, hoeveel spoed er bij komt kijken, hoeveel verschillende platforms je wil ondersteunen, of er wel of niet design bij komt kijken, enz, enz, enz) dat het totaal niet reëel is om hier te vragen wat het gaat kosten. Als je het zelf gaat maken is het een kwestie van inschatten hoeveel tijd het je kost. Als een ander het moet maken dan moet je gewoon offertes opvragen op basis van aangeleverde specificaties en andere wensen en die offertes vergelijken, waarbij de laagste prijs zelden de beste keus is (noch de hoogste, overigens).

Ik zou zeggen: lees mijn linkje hierboven even door en kijk of je er daarmee uit komt. Linksom of rechtsom is dit geen topic voor een programmeerforum en ook elders zie ik in deze vorm geen heil in dit topic, dus ik ga het sluiten.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.