Extensie veranderd in .auowvng

Pagina: 1
Acties:

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-11 15:00
Mede Tweakers.

Ik heb iets vreemds aan de hand.
Van mijn prive pc is de primaire schijf kapot gegaan. Ik heb de schijf uit mijn pc gehaald en meegenomen naar mijn werk. Daar heb ik deze via een usb kitje aangesloten op mijn pc om te kijken of ik er nog wat van kan redden. Toen ik vanochtend op het werk kwam, was mijn desktop zwart, zonder achtergrond. Ik heb wat door mijn verkenner gebladerd en ik zag dat er heel veel files in stonden met een extra extensie .auowvng
dus bijvoorbeeld printers.xlsx.auowvng Dit is met een groot aantal lokale bestanden, en mijn bestanden in mijn prive dropbox account. als ik .auowvng weghaal en er weer een normale extensie van maak, is het bestand beschadigd. Het is er wel nog, maar ik kan het niet meer openen.
Het gaat om een groot aantal bestanden en bestanden in mijn dropbox. Iemand enig idee wat dit is en hoe ik er weer vanaf kan komen met werkende bestanden?

Ik heb reeds op Google gezocht maar ik kom niks tegen over deze extensie :-(

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:00
Klinkt als een Cryptolocker. Ik hoop dat je een goeie backup hebt.

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-11 13:20
Dit lijkt op een een cryptolocker, even de it afdeling op je werk erbij halen lijkt me.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:33

DarkSide

theres no place like ::1

Ziet er als een crypto virus.
Geen idee waar die vandaan komt. Of je hem zelf al had. Of dat er op het bedrijf netwerk een is.
Iig snel van netwerk afhalen.
En je backup terugzetten.
Als het goed is heeft DB versioning. Dus zou je terug in de tijd moeten kunnen gaan

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wauw, prive shizzle aansluiten op je bedrijfscomputer/netwerk, ziet er idd uit als een crypto.....heel veel succes om dit uit te leggen bij je werkgever.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Melden bij je afdeling/ IT personeel.

Het hoeft niet aan jouw schijf te liggen, maar het is wel heel toevallig.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Sparkiee
Ik heb gisteren contact gehad met de IT support.
Is idd een cryptolocker, en ik was niet de enige die belde. BLijkbaar hadden er meer mensen last van. Ze sturen een Kaspersky boot cd om mijn pc mee te scannen en op te schonen. Daarna moet ik hun het rapport mailen en word er gekeken of er meer actie nodig is. MIjn schijf thuis is weer in orde. OP een of andere manier was er iets met de boot sector, dat is gelukkig herstel, en de schijf thuis is helemaal clean. Ligt gelukkig niet aan mijn prive schijf, echt iets wat op mijn werk pc is binnen gekomen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Breezers schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:57:
Wauw, prive shizzle aansluiten op je bedrijfscomputer/netwerk, ziet er idd uit als een crypto.....heel veel succes om dit uit te leggen bij je werkgever.
Dit, ja! Zeker als blijkt dat die cryptolocker van jou komt, TS. :X

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Sparkiee
Laatste stand van zaken :
De pc op het werk is meerdere keren gescand met een bootdisk van Kaspersky. Tevens gescand met een malware scanner. Er is idd een trojan gevonden. Deze zat in een bijlage die ik via een downloadlink ontvangen heb. De afzender hiervan is op de hoogte gebracht. Na een scan van zijn pc heeft hij ontdekt dat er idd een virus op zijn pc zat. PC is nu volledig clean.

De prive schijf had last van een corrupte mbr. Dit is hersteld. Afgelopen weekend de hele pc meerdere keren gescand. Deze is volledig clean.
Pagina: 1