Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-04 14:55

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter
Hoi iedereen!

Dit topic is qua aankoopadvies misschien wat ongebruikelijk, aangezien dit meer gaat om of iets de moeite waard is of niet als wel wat is de beste koop voor mijn geld.

Op dit moment ben ik in het bezit van het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 334,90€ 334,90
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER€ 154,95€ 154,95
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 735,95€ 735,95
1Corsair Carbide Air 540 Zwart€ 134,90€ 134,90
1Acer Predator X34bmiphz Aluminium, Zwart€ 1.299,-€ 1.299,-
1Corsair Hydro H110€ 121,95€ 121,95
6Noctua NF-A14 PWM, 140mm€ 17,95€ 107,70
2G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 45,95€ 91,90
1Logitech G35 Gaming Headset€ 99,-€ 99,-
1LG BH16NS40 Retail Zwart€ 66,29€ 66,29
1Seasonic G-Serie 550 Watt€ 81,42€ 81,42
1Crucial BX100 1TB€ 318,95€ 318,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.546,91

Alles gaat binnen een paar dagen gekoeld worden met een custom loop water koeling met 2x 280mm radiators.

Nou liep ik recent tegen een aantal topics aan op zowel Anandtech als hier op tweakers.net die het originele statement dat er in games weinig verschil zou zitten tussen Skylake en Devil's Canyon verwierpen. Schijnbaar zit er wel degelijk in een aantal games een substantieel verschil tussen.

Op dit moment speel ik min of meer alle games wel even als ze net uitkomen, gewoon om te proberen. Ik merk echter dat ik veel plezier beleef aan games als UT4 en RTS games als SC2 (die als het erg druk wordt op het scherm vrij CPU limited wordt).

Nou is mijn vraag, in hoeverre zijn dergelijke posts zoals hier correct en zou het daarmee de moeite waard zijn om daarom over te stappen op skylake?

Daarbij moet vermeld worden dat ik mij bewust ben van het feit dat je RAM daarin een grote rol speelt. De tests zijn allemaal met dezelfde effectieve latency gedaan.

Ook belangrijk om te melden is dat mijn huidige 4790k erg heet werd wat ik pas heb kunnen fixen met een delid. Overklokken doe ik wel maar het liefst zonder over te volten. Ik draai nu 4.6GHz op 1,2v.

Het doel van dit topic is om op dit vlak een constructieve discussie te starten met een duidelijk einddoel. Investeren of niet?

Alvast bedankt!

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Op verzoek verplaatst naar CAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:18
naar mijn idee echt geldverspilling,je schiet er niets mee op.
De verhouding wat je er aan uitgeeft en wat het oplevert is compleet zoek.
Games hebben vooral baat bij GPU power en die heb je natuurlijk al.

Het enige wat ik dan zou doen is er een kaart bij plaatsen omdat je op 4k gamed.
Dat zou wel een grotere boost geven aan je FPS

Maar wat is precies het probleem, kom je performance te kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik vind het een erg rare benchmark eerlijk gezegd, het gaat om deze benchmark van Eurogamers.

Vooral de 4.4ghz average fps chart vind ik interessant
Laten we het eerst even in nummers zetten, er zijn een paar rare uitschieters
Haswell vs Skywell
COD Advanced Warfare, Extra, FSMAA 6.3% hogere fps
Grand Theft Auto 5, Ultra, no MSAA 14.5% hogere fps
Far Cry 4, Ultra, SMAA 14.7% hogere fps
The Witcher 3, Ultra, HairWorks Off, Custom AA5.38% hogere fps

14.5% hogere average fps door een nieuwe cpu zou erg mooi zijn, zeker als dit ook zo zou zijn voor hogere resoluties. Maar is het ook waar? Ik twijfel er ten zeerste aan, vooral omdat de bevindingen van eurogamers.net niet ergens anders gevonden kunnen worden.

http://www.anandtech.com/...dr3-ipc-6th-generation/16
Grand Theft Auto 5, Very high, 1080p 0.7% hogere fps

http://www.kitguru.net/co...00k-skylake-cpu-review/8/
Grand Theft Auto 5, Close to max, see settings in review, 1080p 1.4% hogere fps

http://www.gamersnexus.ne...chmarks-and-review/Page-2
The Witcher 3, Ultra 1080p1.4% lagere fps

http://techreport.com/rev...lake-processor-reviewed/9
Far Cry 4, high, vsync off1% lagere fps
The Witcher 3, see settings in reviewgeen verschil

Uiteraard is dit apples met peren vergelijken, het zijn allemaal andere settings en systemen qua moederborden en exact welke haswell cpu ze vergeleken. Maar een ding komt heel duidelijk naar boven in alle andere reviews. Er is bijna geen verschil te vinden in de ingame performance tussen deze generaties, en als de Broadwell I7 5775c meegenomen wordt is die vaker de winnaar dan de i7 6700.

Ik vind het een zeer dubieuze review die eurogamer.net heeft neergezet, ik wil niet zeggen dat het niet waar is want daar heb ik te kort onderzoek naar gedaan. Maar raar is het wel.

Dan komt er nog het gedeelte wat Freaky35 ook al stelt, waarom zou je willen upgraden? is er een specifieke game waar je performance tekort komt(kan me niet echt voorstellen). En als je zoveel geld wil uitgeven lijkt me een 2de GTX980 een stuk meer fps geven dan een nieuwe cpu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Waar heb je in godsnaam die CPU performance voor nodig in games? Je hebt nu een dikke i7 4790K die feilloos alle games kan spelen. Upgraden naar Skylake vanaf een 4790K is in mijn ogen echt gekkenwerk en alleen leuk voor even omdat je weer wat nieuws hebt. Zoals Freaky35 zegt is het echt kapitaal vernietiging, want je verkoopt je Haswell set met verlies en betaalt momenteel echt de hoofdprijs voor Skylake, terwijl je er barweinig mee opschiet.

Een processor vormt echt geen bottleneck in games, op 4K heb je veel meer aan een tweede 980 TI of je overbrugt tijdelijk met één 980 TI totdat de nieuwe generatie GPUs uitkomt in 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
freaky35 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:57:
naar mijn idee echt geldverspilling,je schiet er niets mee op.
De verhouding wat je er aan uitgeeft en wat het oplevert is compleet zoek.
Games hebben vooral baat bij GPU power en die heb je natuurlijk al.

Het enige wat ik dan zou doen is er een kaart bij plaatsen omdat je op 4k gamed.
Dat zou wel een grotere boost geven aan je FPS

Maar wat is precies het probleem, kom je performance te kort?
stin00 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:04:
Waar heb je in godsnaam die CPU performance voor nodig in games? Je hebt nu een dikke i7 4790K die feilloos alle games kan spelen. Upgraden naar Skylake vanaf een 4790K is in mijn ogen echt gekkenwerk en alleen leuk voor even omdat je weer wat nieuws hebt. Zoals Freaky35 zegt is het echt kapitaal vernietiging, want je verkoopt je Haswell set met verlies en betaalt momenteel echt de hoofdprijs voor Skylake, terwijl je er barweinig mee opschiet.

Een processor vormt echt geen bottleneck in games, op 4K heb je veel meer aan een tweede 980 TI of je overbrugt tijdelijk met één 980 TI totdat de nieuwe generatie GPUs uitkomt in 2016.
Het is waar dat de kosten erg hoog liggen! Het is echter wel zo dat alle computer hardware per definitie een slechte investering is.

Laten we zeggen dat ik een lichte obsessie heb met het hebben van de nieuwste hardware. Dat is nou eenmaal mijn hobby. Pas als ik voor mezelf kan rechtvaardigen dat ik met overstappen niks opschiet kan ik zoiets loslaten. :+

Persoonlijk vind ik de gains die de gelinkte grafieken showen geen kattenpis. Aangezien mijn monitor 100Hz is en ik er ook op gebrand ben zo dicht mogelijk bij de 100fps te blijven lijkt het best nuttig om te doen.

Jullie hebben wel gelijk dat een tweede 980 Ti meer zal doen. Daar moet alleen wel de kanttekening bij dat de game in kwestie dat dan wel moet ondersteunen. UT4 ondersteunt dat op dit moment namelijk helemaal niet!

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
Maar zover ik kan zien zijn de gelinkte gains dus simpelweg niet waar, als je andere reviews kan vinden waar 14.5% meer fps wordt gehaald in gta V puur door skywell hoor ik het graag.

Er zijn veel voorbeelden geweest van fake reviews, de belangen die sommige van deze websites hebben bij verkoop van onderdelen zijn niet te onderschatten en in dit geval twijfel ik zeer aan de authenticiteit van de cijvers die eurogamers.net stelt.

Voordat ik dingen ga kopen zou ik toch
zeker uit een paar bronnen meer zulke performance gains willen zien, en die kon ik niet vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Flaat op 11-11-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:06
Flaat schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:02:
Ik vind het een erg rare benchmark eerlijk gezegd, het gaat om deze benchmark van Eurogamers.

Vooral de 4.4ghz average fps chart vind ik interessant
Laten we het eerst even in nummers zetten, er zijn een paar rare uitschieters
Haswell vs Skywell
COD Advanced Warfare, Extra, FSMAA 6.3% hogere fps
Grand Theft Auto 5, Ultra, no MSAA 14.5% hogere fps
Far Cry 4, Ultra, SMAA 14.7% hogere fps
The Witcher 3, Ultra, HairWorks Off, Custom AA5.38% hogere fps

14.5% hogere average fps door een nieuwe cpu zou erg mooi zijn, zeker als dit ook zo zou zijn voor hogere resoluties. Maar is het ook waar? Ik twijfel er ten zeerste aan, vooral omdat de bevindingen van eurogamers.net niet ergens anders gevonden kunnen worden.

http://www.anandtech.com/...dr3-ipc-6th-generation/16
Grand Theft Auto 5, Very high, 1080p 0.7% hogere fps

http://www.kitguru.net/co...00k-skylake-cpu-review/8/
Grand Theft Auto 5, Close to max, see settings in review, 1080p 1.4% hogere fps

http://www.gamersnexus.ne...chmarks-and-review/Page-2
The Witcher 3, Ultra 1080p1.4% lagere fps

http://techreport.com/rev...lake-processor-reviewed/9
Far Cry 4, high, vsync off1% lagere fps
The Witcher 3, see settings in reviewgeen verschil

Uiteraard is dit apples met peren vergelijken, het zijn allemaal andere settings en systemen qua moederborden en exact welke haswell cpu ze vergeleken. Maar een ding komt heel duidelijk naar boven in alle andere reviews. Er is bijna geen verschil te vinden in de ingame performance tussen deze generaties, en als de Broadwell I7 5775c meegenomen wordt is die vaker de winnaar dan de i7 6700.

Ik vind het een zeer dubieuze review die eurogamer.net heeft neergezet, ik wil niet zeggen dat het niet waar is want daar heb ik te kort onderzoek naar gedaan. Maar raar is het wel.

Dan komt er nog het gedeelte wat Freaky35 ook al stelt, waarom zou je willen upgraden? is er een specifieke game waar je performance tekort komt(kan me niet echt voorstellen). En als je zoveel geld wil uitgeven lijkt me een 2de GTX980 een stuk meer fps geven dan een nieuwe cpu :)
toon volledige bericht
ik heb alleen even de versie van anandtech even snel bekeken. en die testen met een r9 290x. en vermoed dat eurogamers en digital foundry testen met een titan x OC.

waar anandtech uitgaat van een normale gamepc. gaat eurogamer uit van een gpu die standaard is over 2/3/4 jaar.

YouTube: Intel Skylake Core i7 6700K vs 4790K/3770K/2600K Stock Gaming Benchmarks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wolf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:22:
[...]

[...]

Het is waar dat de kosten erg hoog liggen! Het is echter wel zo dat alle computer hardware per definitie een slechte investering is.

Laten we zeggen dat ik een lichte obsessie heb met het hebben van de nieuwste hardware. Dat is nou eenmaal mijn hobby. Pas als ik voor mezelf kan rechtvaardigen dat ik met overstappen niks opschiet kan ik zoiets loslaten. :+

Persoonlijk vind ik de gains die de gelinkte grafieken showen geen kattenpis. Aangezien mijn monitor 100Hz is en ik er ook op gebrand ben zo dicht mogelijk bij de 100fps te blijven lijkt het best nuttig om te doen.

Jullie hebben wel gelijk dat een tweede 980 Ti meer zal doen. Daar moet alleen wel de kanttekening bij dat de game in kwestie dat dan wel moet ondersteunen. UT4 ondersteunt dat op dit moment namelijk helemaal niet!
toon volledige bericht
Je hebt je keuze al gemaakt.

Dat is prima, maar dan hoef je toch geen bevestiging te zoeken? Dan kun jij lekker de 6700K bestellen, en hoeven er geen Tweakers op zoek naar allerlei grafieken die vervolgens er niet toe doen, want er bestaat een review van Eurogamers waar je wel verschil ziet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
loki504 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:00:
[...]

ik heb alleen even de versie van anandtech even snel bekeken. en die testen met een r9 290x. en vermoed dat eurogamers en digital foundry testen met een titan x OC.

waar anandtech uitgaat van een normale gamepc. gaat eurogamer uit van een gpu die standaard is over 2/3/4 jaar.

YouTube: Intel Skylake Core i7 6700K vs 4790K/3770K/2600K Stock Gaming Benchmarks
Nee je moet echt beter lezen, anandtech heeft zowel de 290x als de gtx980 getest. Ik heb de stats van de gtx980 gepakt, als er inderdaad 14.5% verschil zou zijn bij een Titan x dan zou er ook een significant verschil zijn bij de gtx980. Die is er simpelweg niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Jeroenneman schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:04:
[...]

Dat is prima, maar dan hoef je toch geen bevestiging te zoeken? Dan kun jij lekker de 6700K bestellen, en hoeven er geen Tweakers op zoek naar allerlei grafieken die vervolgens er niet toe doen, want er bestaat een review van Eurogamers waar je wel verschil ziet.
Jep zo denk ik er ook over :).Als je graag de nieuwste hardware wilt, dan moet je dat gewoon doen natuurlijk.

Echter de performance winst wat je voor je upgrade neerlegt is niet in verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Jeroenneman schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:04:
[...]

Niet correct. De beslissing is niet gemaakt.

Ik vroeg me alleen af of die gelinkte benchmarks uberhaupt geloofwaardig zijn. En soms heb ik het nodig dat iemand mij tegenspreekt op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
Wolf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:10:
[...]

Niet correct. De beslissing is niet gemaakt.

Ik vroeg me alleen af of die gelinkte benchmarks uberhaupt geloofwaardig zijn. En soms heb ik het nodig dat iemand mij tegenspreekt op dit vlak.
Challenge accepted!

Geniet nou maar gewoon van je hardcore gamebak het is een prachtig ding en je komt niks tekort...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maar wat wil je?
Kan je niet beter kijken of je die 100 fps haalt, en pas gaat upgraden als die 100 fps niet meer gehaald worden?

Als ik je cpu kracht nu vergelijk met bijv een auto, dan heb je nu een Ferrari die 260 km/uur kan maar je gaat nooit sneller dan 130 km/uur, dat is namelijk voldoende. Nu komt er blijkbaar een nieuwe ferrari , die wellicht 14% sneller is, dus die kan de 290 km/uur aantikken. Is het nu nuttig om je auto in te ruilen. Het antwoord daarop is nee als je puur kijkt naar de performance die je gebruikt. Maar het antwoord is ja, als het je gewoon een goed gevoel geeft een auto te hebben die in theorie 290 kan rijden.

Hier kan gewoon geen rationeel advies gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Flaat schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:06:
[...]

Nee je moet echt beter lezen, anandtech heeft zowel de 290x als de gtx980 getest. Ik heb de stats van de gtx980 gepakt, als er inderdaad 14.5% verschil zou zijn bij een Titan x dan zou er ook een significant verschil zijn bij de gtx980. Die is er simpelweg niet
klopt. zie het net pas. das wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Reepje schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:24:
Maar wat wil je?
Kan je niet beter kijken of je die 100 fps haalt, en pas gaat upgraden als die 100 fps niet meer gehaald worden?

Als ik je cpu kracht nu vergelijk met bijv een auto, dan heb je nu een Ferrari die 260 km/uur kan maar je gaat nooit sneller dan 130 km/uur, dat is namelijk voldoende. Nu komt er blijkbaar een nieuwe ferrari , die wellicht 14% sneller is, dus die kan de 290 km/uur aantikken. Is het nu nuttig om je auto in te ruilen. Het antwoord daarop is nee als je puur kijkt naar de performance die je gebruikt. Maar het antwoord is ja, als het je gewoon een goed gevoel geeft een auto te hebben die in theorie 290 kan rijden.

Hier kan gewoon geen rationeel advies gegeven worden.
Fair enough!

Er zijn situaties waarin mijn PC minder fps uitspuwt dan ik zou willen (als in dips onder de 40fps). De kans echter dat dit aan mijn cpu ligt is in veel gevallen erg klein omdat het verlagen van de resolutie genoeg is om dat te verhelpen.

En laten we eerlijk zijn, 80+fps verwachten in alle games op 3440x1440 is misschien wat veel gevraagd voor 1 enkele 980Ti.

Ik heb een tijdje 2x een GTX970 in SLI gedraaid. Dat werkte op zich wel ok in de meeste games, maar in sommige helemaal niet. Daardoor ben ik wat huiverig geworden voor multi-gpu. Dat zal alleen mijn enige optie zijn om het maximale uit mijn systeem te halen.

Dus ja je hebt gelijk. Een cpu upgrade op dit moment is meer een gevoelskeuze dan daadwerkelijk praktisch dus misschien moet ik dat gewoon maar even uit mijn hoofd zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
Ik heb trouwens wel een goede tip voor je, hardware is leuk. Maar de prijzen niet. Wat nou als je eens in de zoveel tijd een systeem maakt uit deels 2dehands onderdelen met een budget limiet. Zeg je mag 500 euro uitgeven voor de PC. Dan scharrel je de boel bij elkaar hier op Tweakers en kan je proberen zo veel mogelijk performance uit de 500 euro te trekken. Daarna verkoop je het systeem voor een beetje winst of verlies afhankelijk van hoe succesvol je jacht was.

Dat heb ik laasts gedaan maar voor een maat van me, ik had er erg veel plezier in om door oude benchmarks heen te lopen of ik beter een x voor y euro kon kopen of een a voor prijs b.

Wel de hardware lol, niet de kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wolf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:40:
[...]

Fair enough!

Er zijn situaties waarin mijn PC minder fps uitspuwt dan ik zou willen (als in dips onder de 40fps). De kans echter dat dit aan mijn cpu ligt is in veel gevallen erg klein omdat het verlagen van de resolutie genoeg is om dat te verhelpen.

En laten we eerlijk zijn, 80+fps verwachten in alle games op 3440x1440 is misschien wat veel gevraagd voor 1 enkele 980Ti.

Ik heb een tijdje 2x een GTX970 in SLI gedraaid. Dat werkte op zich wel ok in de meeste games, maar in sommige helemaal niet. Daardoor ben ik wat huiverig geworden voor multi-gpu. Dat zal alleen mijn enige optie zijn om het maximale uit mijn systeem te halen.

Dus ja je hebt gelijk. Een cpu upgrade op dit moment is meer een gevoelskeuze dan daadwerkelijk praktisch dus misschien moet ik dat gewoon maar even uit mijn hoofd zetten.
toon volledige bericht
Je gamed op 3440x1440p?!

Had dat gelijk gezegd. Dan is een CPU upgrade helemaal nutteloos. De testen worden gedaan op 1080p, daar waar de Titan X nog een beetje z'n kracht kan laten zien. Maar op 3440x1440 is natuurlijk de GPU en niet de CPU de bottleneck.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
ik zou wachten tot de nieuwe lijn van GPU's en kijken wat voor een boost dat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Wolf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:40:
[...]

Fair enough!

toon volledige bericht
Jep, je zegt het zelf al wel een single GPU heeft er een hele kluif aan op 4k.
De meeste performance winst ga je halen met sli, indien inderdaad de game het ondersteund.

Met een single gpu 4k blijft een uitdaging denk ik, zekers met nieuwe games.

Maar ik snap dat je niet voor dual GPU gaat, dat was ook de reden dat ik voor een 980ti ben gegaan en niet een 2de 970 erbij heb gezet in mijn huidige systeem.
Echter ik game op 1440p,nog zwaar maar gaat meer dan prima met een 980ti :)

Echter op 4k kom je daar denk ik haast niet onderuit, zekers als je hoge fps wilt.
Of je moet toch de setings iets oomlaag zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 11-11-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Jeroenneman schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:50:
[...]

Je gamed op 3440x1440p?!

Had dat gelijk gezegd. Dan is een CPU upgrade helemaal nutteloos. De testen worden gedaan op 1080p, daar waar de Titan X nog een beetje z'n kracht kan laten zien. Maar op 3440x1440 is natuurlijk de GPU en niet de CPU de bottleneck.
Nou ja mijn monitor staat in mijn topicstart in de RML maar ik vind het niet raar dat je daar even overheen kijkt. :)

Niet alleen is hij 3440x1440, hij is ook nog eens 100Hz ipv de standaard 60Hz van de doorsnee monitor. Daarom is fps ook bijna een doel op zich geworden want qua data/pixel throughput is 3440x1440x100 net zo pittig als 3840x2160x60 (dat is grofweg dezelfde hoeveelheid pixels per seconde).

@ hierboven: Afwachten op de nieuwe serie was ook oorspronkelijk mijn plan. Al helemaal vanwege de custom loop die ik in mijn systeem bouw. Een tweede videokaart brengt dan nog even wat extra kosten met zich mee met het waterblock, backplate en koppelingen etc.

Misschien dat ik dat alsnog doe maar daarvoor moet ik dan wel een game vinden die het waard is. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-03 08:44
Laten we zeggen dat ik een lichte obsessie heb met het hebben van de nieuwste hardware. Dat is nou eenmaal mijn hobby. Pas als ik voor mezelf kan rechtvaardigen dat ik met overstappen niks opschiet kan ik zoiets loslaten.
blijkbaar kunnen we dmv andere reviews nergens vaststellen dat de door jou aangekaarte cijfers kloppen, maar laten we er vanuit gaan dat ze kloppen, dat er 15% hogere framerates gehaald worden...
Dat ga je niet merken... hoho, voordat je nog iets op antwoord : dat ga je niet merken....
Als je ipv 75 fps opeens 84 fps hebt dat ga je niet merken...
En bij zware games : als je ipv 35 fps opeens 38 fps hebt : dat ga je niet merken...

Dat was het meest gunstige scenario waarbij die cijfers daadwerkelijk kloppen, wat me sterk lijkt....
Bij een cpu upgrade is het eigenlijk altijd makkelijk geweest : als de nieuwe cpu niet minstens 50% sneller is dan de oude is het de moeite niet waard... Een 50% snellere cpu (synthetische benchmarks) betekend niet dat je systeem 50% sneller wordt, immers de rest van het systeem gaat er nauwelijks op vooruit... Dit resulteert over het algemeen in een (naar menselijke maatstaven) merkbaar verschil in dagelijks gebruik, alles daar onder is praktisch niet merkbaar, en is zonde van je geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
ik heb ook die 4790K en is die de komende jaren snel zat voor wat jij doet met max settings. En die 2de GPU is het misschien wel waard, maar ik raad je aan voor 700 euro lekker naar all inclusive bestemming te vliegen geniet je harder van dan die 10 extra fps (mijn mening dan he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiempreFresh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-06-2021

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Intel Skylake Core i7 6700K vs 4790K/3770K/2600K Stock Gaming Benchmarks

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Intel Skylake Core i7 6700K vs 4790K/3770K/2600K 4.4GHz Overclock Gaming Benchmarks

Grand Theft Auto V en Far Cry 4 gaan er zeker op vooruit. Het is maar net welke games je speelt, bij sommige games is er absoluut geen boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

SiempreFresh schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:31:
[video]

[video]

Grand Theft Auto V en Far Cry 4 gaan er zeker op vooruit. Het is maar net welke games je speelt, bij sommige games is er absoluut geen boost.
Alleen zijn die benchmarks wel op 1080p. Op 1440p zal er duidelijk een kleiner verschil zijn. Er is op youtube een filmpje die liet 1080p, 1440p en 4k zien, kan hem alleen niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:12
Wolf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:00:
[...]

Nou ja mijn monitor staat in mijn topicstart in de RML maar ik vind het niet raar dat je daar even overheen kijkt. :)

Niet alleen is hij 3440x1440, hij is ook nog eens 100Hz ipv de standaard 60Hz van de doorsnee monitor.
Beetje off-topic, maar het scherm dat ik in de topicstart vind, heeft een refresh van 75Hz

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:40
Het topic is sowieso 4 maanden oud, ik denk dat de TS al besloten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Arator schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:18:
[...]

Beetje off-topic, maar het scherm dat ik in de topicstart vind, heeft een refresh van 75Hz
Inderdaad ik heb al besloten.

En wat je zegt klopt niet. Het scherm is vanuit de fabriek overclock baar naar 100hz. Daar draait hij dan ook vrolijk op.

Pagina: 1