Vindbaarheid op google.de

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-06 13:30
Ik typ dit bericht even namens mijn moeder die al enkele jaren een nederlandse webshop heeft maar nu een paar maanden geleden ook een duitse webshop is begonnen, dus volledig gericht op de duitse markt en hierbij ook een .de domeinnaam.

Nu is het zo dat zij producten verkoopt waarbij een google adwords campagne niet is toegestaan. De nederlandse webshop wordt desondanks heel goed gevonden in google maar de duitse webshop is heel slecht te vinden (slecht op de bedrijfsnaam en al helemaal niet op gewenste keywords).

Nu heb ik mee zitten denken wat de mogelijkheden zijn om de vindbaarheid van de duitse webshop op google.de te verhogen. Ik lees veel over linkbuilding, zowel positief als negatief. Mijn vraag is wat de bevinding van de tweakers hierin zijn, en of er misschien ook nog andere opties zijn om beter te scoren in google.de

Alle input is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:50

André

Analytics dude

Wat je sowieso moet doen is beide sites aan elkaar koppelen met de hreflang tags. Daarmee weet Google dat de site tweetalig is, en hij zal dan ook eerder geneigd zijn om de Duitse versie aan Duitsers te laten zien.

Los van dat is het een kwestie van populariteit. Je hebt in Duitsland nog weinig inkomende links, en dan denkt Google "waarom zou ik jou op hoge posities plaatsen?". Daar moet je dus aan gaan werken met een goede linkbuilding strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-06 13:30
André schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:35:
Wat je sowieso moet doen is beide sites aan elkaar koppelen met de hreflang tags. Daarmee weet Google dat de site tweetalig is, en hij zal dan ook eerder geneigd zijn om de Duitse versie aan Duitsers te laten zien.

Los van dat is het een kwestie van populariteit. Je hebt in Duitsland nog weinig inkomende links, en dan denkt Google "waarom zou ik jou op hoge posities plaatsen?". Daar moet je dus aan gaan werken met een goede linkbuilding strategie.
Thnx voor je reply, ik zal er naar kijken. Ik heb vandaag ook meerdere bedrijven gesproken maar helaas zonder succes, deze zijn niet actief in duitsland. Dus ik ga nu gewoon eens wat duitse sites die met linkbuilding werken benaderen.