Stroom aan mails van PayUmoney

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:20
Sinds enkele dagen ontvang ik mails van PayUmoney https://www.payumoney.com
Dat ik mijn account moet verifiëren (ja doei), dat betalingen mislukken enz enz.
een stuk of 6.
Ik heb ze uiteraard allemaal genegeerd.

nu 2 dagen later krijg ik weer mails, deze keer
Hey there!

You have made a payment of Rs. 2500.00 for loading your PayUmoney wallet via Payment ID: 77527397.
The payment was not successful.
Amount Pending Rs 2500.00
You would receive a refund for any amount that got debited from the bank end for this payment. You can check your current wallet balance here.

For any queries, please contact care@payumoney.com. Keep your PayUmoney password safe, and do not share passwords or OTP with anyone.
Als ik ga googlen naar PayUmoney dan lijkt het verder wel een legit betaalpartner, maar ik lees ook een hoop gezeik erover, maar dat maakt het nog geen on-echt bedrijf.

Waar ik mee zit is dat stel iemand heeft mijn gmail account opgegeven, en mijn account is niet geverifieerd (want dan zou ik ook daar wel een bericht hebben gehad, right?) hoe het dan toch mogelijk blijft dat er (zogenaamd?) transacties proberen plaats te vinden die allemaal mislukken?

Dus ik zit een beetje op de wip
A ignore > SPAM box
B contact opnemen dat mijn mailadres niet aan een account gekoppeld mag zijn

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Dit klinkt behoorlijk als een scam om eerlijk te zijn.
Je zou evt. PayUmoney kunnen bellen maar ik zou de moeite niet eens nemen.
Wat mij betreft dus keuze A ignore > SPAM box

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je twijfelt nog? Waarom?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• paQ
Omdat er ook al eens een Indiër met mijn instagram account van door ging op datzelfde gmail adres :P
Sindsdien al een paar keer mijn wachtwoord veranderd, maar gmail meldt zich ook zelf netjes als er plotseling vanaf de andere kant van de wereld wordt ingelogd. (of poging toe wordt gedaan)

(en ik nog steeds van mening ben dat payumoney legit is... een slechte, maar toch)

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 11:28

WCA

paQ schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:10:
Omdat er ook al eens een Indiër met mijn instagram account van door ging op datzelfde gmail adres :P
Sindsdien al een paar keer mijn wachtwoord veranderd, maar gmail meldt zich ook zelf netjes als er plotseling vanaf de andere kant van de wereld wordt ingelogd. (of poging toe wordt gedaan)

(en ik nog steeds van mening ben dat payumoney legit is... een slechte, maar toch)
Misschien wordt het een keer tijd voor een sterker wachtwoord, en tweestapsverificatie :)

Share and Enjoy!

• paQ
Nou da's best sterk eigenlijk. (ik vergeet hem zelf soms 8)7 )
Ik heb net even zitten graven in mijn google account, tussen de inlog activiteiten, maar daar zit helemaal niets verdachts tussen van de afgelopen paar maanden.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 11:28

WCA

paQ schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:21:
Nou da's best sterk eigenlijk. (ik vergeet hem zelf soms 8)7 )
Ik heb net even zitten graven in mijn google account, tussen de inlog activiteiten, maar daar zit helemaal niets verdachts tussen van de afgelopen paar maanden.
In dat geval is 2-step verification geen overbodige luxe, sowieso niet eigenlijk.

Share and Enjoy!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:00

Standeman

Prutser 1e klasse

Mijn gmail adres wordt ook regelmatig gebruikt voor inschrijvingen op websites. Laatst nog probeerde iemand een password reset van zijn apple account met mijn e-mail adres. Ik heb geloof ik wel 100 mailtjes gezien :P
Verder blijk ik ook een kik account te hebben.

Maar goed, als het je echt dwars zit zou ik gewoon even een mailtje sturen naar PayUmoney.. Waarschijnlijk is het geen scam (of een scam waar PayUmoney gebruikt wordt).. Dus dan ben je van e-mail af.. mails naar /dev/null kan ook altijd nog..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Basszje

Reisvaap!]

Is het niet gewoon phishing? Zijn de mailtjes echt afkomstig van die site?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• paQ
Ja zover ik kan terughalen wel.
De mails worden wel weer via een andere client / service verzonden, maar ook de retourpaden lijken te kloppen

Pagina: 1