Audioinstallatie / soundbar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:36
Hoi iedereen!
Ik ben op zoek naar een audio installatie/soundbar om op mijn tv aan te sluiten. Ik hoop hier een advies/duwtje de juiste richting in te krijgen van de kenners hier :)

Ik zoek een?
Soundbar/audioinstallatie

Wat is je budget?
Tussen de 4 en 600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het vooral gebruiken om muziek op te zetten en films te kijken. Ik heb een LG LA42 6608 als tv, daarop wil ik hem aansluiten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb er niet enorm veel ervaring mee, ik heb pas een soundbar van orbitsound getest, ik vond dit een fijn geluid maar ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van jullie en een advies daarin.

Welke vragen heb je hier nog over?
De tv staat op een statief, in de toekomst wil ik deze hangen aan een muur.

Bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door Dazzler2120 op 10-11-2015 23:15 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:12
Ik heb geen ervaring met een soundbar, maar lees zelden lyrische reacties hierover. Wat is precies de reden om voor een soundbar te kiezen t.o.v. 2 speakers en een versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De keuze voor een soundbar is in mijn ogen vooral een praktische oplossing als je geen zin hebt om losse speakers te plaatsen en je geen hoge eisen stelt aan het geluid. Het is namelijk op alle vlakken een compromis. Een muziekliefhebber zal de geluidskwaliteit niet goed genoeg vinden en een filmliefhebber mist de surround ervaring. Als dat voor jou voor beiden niet zo belangrijk is, is een soundbar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Er zit wel degelijk een verschil in de kwaliteit van de soundbars. Je hebt ze al vanaf een paar tientjes tot honderden euro's.

Met jouw budget kun je best wel een leuke soundbar halen die natuurlijk wel veel beter klinkt dan het geluid van je huidige tv.

Indien je bijvoorbeeld een receiver koop a € 185-225 en daarbij een setje vloerstaanders haal je waarschijnlijk wel een veel beter geluid in huis. Bijvoorbeeld:

pricewatch: Teufel Ultima 40 Mk2 (Zwart)
pricewatch: Pioneer VSX-329-K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde dillema, want ik wil van die grote versterker af en alles netjes onder de tv hebben, ik volg dus even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
yamaha, denon en teufel schijnen best goede soundbars te hebben.
kosten vaak wel een stuk meer dan de sony, lg en samsung bars

Verwijderd

Denon Heos Soundbar is misschien iets om naar te kijken. Best een leuk apparaat voor een redelijke prijs! Heeft ook weer wat leuke functies net als Sonos, alleen kost het de helft.

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 09:38
Het is "jammer" dat je de TV aan de muur wilt gaan hangen, anders zou je eens kunnen kijken naar de LG Lab550w soundplate, die geeft voor ~300 euro veel waar voor z'n geld. Maar dan heb je wel veel meer toeters en bellen. Voor strikt audio weergeven zou ik eens proberen een Yamaha YAS-203, of de Denon DHT-S514 te beluisteren.

uncle_sjohie

Pagina: 1