Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nederlands IP in het buitenland met VPN box

Pagina: 1
Acties:

• MadBull
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09-2021
Ik ben veel bij mijn vriendin in het buitenland en vroeg mij af of het mogelijk is achter de router van haar ISP een vpn op te zetten vanaf een apart wifi accespoint. Dit wifiaccespoint moet connectie gaan maken met een vpnbox in Nederland die achter mijn Experiabox van KPN wordt gezet

Is het op deze manier mogelijk de functionaliteiten van mijn kpn abonnement in het buitenland te gebruiken. Zoals de IPTV (als ik een tv decoder meeneem) en alle nederlandse videosites zoals videoland/netflix/uitzendinggemist gebruiken zonder de melding te krijgen dat ik niet in Nederland ben.

Ik hoop dat ik het idee op deze manier goed uitgelegd heb. Is dit mogelijk en heeft iemand enig idee welk accesspoint en welke vpnbox ik hier het beste voor kan gebruiken? Ik heb niet veel netwerkervaring wellicht heeft iemand hier een makkelijke oplossing voor, Alvast bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

Technisch is dat prima mogelijk op deze manier mits de internetverbindingen voldoende snel zijn. Vooral de uploadsnelheid in .nl zal een bottleneck kunnen zijn.

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-11 20:14
Ik kan je niet veel advies geven over wat je moet gebruiken, maar ik zelf gebruik regelmatig een vpn verbinding vanaf mijn ipad naar huis toe om zo tv te kijken via de iptv app. Thuis heb ik een kleine intel atom server draaien waar de vpn server op staat. Met een 5mbit upload is het dan goed te doen om tv te kijken.
Gewoon even als idee :-)

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:34

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Je kan dit zelf doen of gebruik maken van een dienst zoals bijvoorbeeld ipvanish

Ikzelf woon in Ierland en heb een truukje toegepast in een L3 switch waarbij ik op basis van bepaalde web-adressen al het verkeer naar nederland routeer over een specifiek VLAN welke een VPN heeft naar Nederland zodat ik nooit hoef te switchen van WIFI ssid etc en mijn snelheid gegarandeerd blijft.