Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excel gegevens uit ander tabblad filteren en weergeven

Pagina: 1
Acties:
  • 3.806 views

• Arjan-901
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Beste Tweakers,

Ik ben met een project bezig waar ik iedere dag een aantal namen in op een nieuwe regel in typ, met daarachter een score onder een aantal criteria.

Nu wil ik op een ander tabblad bovenaan een naam in kunnen voeren, en zodra dat is gedaan wil ik dat alle records die ik in heb gevoerd voor die persoon onder elkaar verschijnen. Helaas kom ik er maar niet achter hoe ik dit kan doen.

Het enige wat mij lukt is doormiddel van vlookup te zoeken, maar dan krijg ik alleen de eerste record die is ingevoerd van een bepaald persoon.

Graag hoor ik hoe ik dit aan kan pakken.

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Selecteer de kolom met de persoonsnaam. Pas een filter toe.

https://support.office.co...b5-4568-8806-38c37dcc180e

• Arjan-901
Dat is helaas geen optie, kan wel natuurlijk, maar niet wat ik zoek.

Ik moet namelijk nog een aantal formules toepassen, en dat gaat niet als ik een filter toepas.
Het resultaat wat je ziet na een filter wil ik wel hebben, maar dan op een apart tabblad.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor zover ik weet bestaat er geen OS die dit kan...

Dus Windows Clients ==> CSA.

Klinkt als een database-iets. Moet het perse Excel zijn? Dan is VBA misschien de makkelijkste optie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Arjan-901
Moet het gaan gebruiken in google spreadsheets, dus dan is dat helaas wel de enige optie.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Huh? Waarom staat er dan Excel in de titel?

Wat is je concrete code?

Of het in Google sheets kan weet ik niet, er zijn vooralsnog nu eenmaal beperkingen aan dergelijke gratis & online tools.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Het is niet duidelijk wat je nu wil bereiken. Kun je wat plaatjes toevoegen van je formules en het andere tabblad?

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:16

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Hallo beste(n),

Ik zit met een soortgelijke vraag.

Ik heb twee enorme lijsten met dezelfde artikels (>10.000), maar met verschillende gegevens. Uit de ene lijst heb ik een lijst opgesteld met bepaalde criteria en waarvan ik dus nu een sub-lijst heb (ongeveer 550). Deze 550 artikels hebben een artikelcode die óók in de tweede lijst gehanteerd worden.

Nu zou ik graag deze 550 artikelen uit de tweede lijst filteren met de artikelcodes uit de eerste lijst, zodat ik van deze 550 artikels ook een overzicht te zien krijg uit de tweede lijst.

Ik heb al lopen spelen met filteren en geavanceerde filters, maar ik kom er niet uit.. 8)7

Bij voorbaat dank.
Bram

Steam ID = Ackerfiets

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit heet topickaping en dat is niet de bedoeling.

Open gerust je eigen topic. Het is duidelijk dat je al gezocht hebt op tweakers, maar kijk ook eens met de zoekterm vert.zoeken. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.