Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizzie
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-07 17:41
Beste Community,

Ik ben een trotse bezitter van een BenQ XL2420T. Éen maar, sinds een dag of 4 geleden heb ik te maken met wat lijkt op een dode pixel midden in mijn scherm. Normaal maakt dit mij niet zoveel uit, maar omdat deze dode pixel in het midden van het scherm bevind valt dit reuze op.

Voorbeeld van Pixel:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.instructables.com/F7P/S1GM/FABRX1RO/F7PS1GMFABRX1RO.MEDIUM.jpg

Ik heb meteen even gegoogeld naar de warranty van dit scherm. Ik heb 3 jaar garantie(Scherm is gekocht op 8-09-2013) op het scherm, ook bestaat er een Pixel Warranty. Hier staat dat je meerdere dode pixels moet hebben om in aanmerking te komen voor een RMA.

Nadat ik dit heb gelezen weet ik niet precies wat ik het beste kan doen.. Ze vertellen dat ik 3 garantie heb, maar als het om dode pixels gaat, dan komen er meteen eisen waaraan dit moet voldoen.

Wat kan ik het beste doen?

Bedankt voor het lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Afhankelijk van het type 'garantie' sommige geven garantie als er 1 in het midden zit, en dan moet het b.v. een volledig dode pixel zijn en geen halfdode. Andere geven pas garantie bij meerdere dode/halfdode pixels in bepaalde zones in het scherm.

Neem gewoon contact op met Benq en vraag hoe het zit. Ik had een 19" Benq scherm met 5 jaar garantie, na 4,5 jaar ging de backlight kapot en hebben ze hem gewoon omgeruild.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Zo te zien zijn het wel meerdere pixels, Gewoon een ticket / RMA aanmaken bij de winkel of Benq zelf. Benq is wel redelijk coulant in dit soort zaken. Maar je hebt niet één maar een heel cluster aan dode pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizzie
Bedankt voor jullie snelle reactie(s)! Ik ga morgen even contact zoeken met BenQ. En hopen op een RMA.

• Mizzie
Ik heb contact opgezocht met BenQ Nederland, en daar kwam het volgende uit:

Zij beweren dat deze monitor (dit model) maar 2 jaar garantie heeft, en geen 3 jaar. Ik kan dit moeilijk ook terugvinden op hun website of op de website waar mijn monitor is gekocht, want die pagina bestaat niet meer. Ook is dit niet te vinden op de factuur (Ik ga morgen contact zoeken met de webshop).

Wél kwam ik dit tegen als ik zocht naar "BenQ Warranty";
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/302a3c92a248b287c9072be6df39f86f.png

Dit is de Australische variant, en ook de enige site waar alles duidelijk staat beschreven als het gaat om "Garantie".

In de ticket die ik van hun heb ontvangen, adviseren zij mij gewoon om een nieuwe monitor te kopen. Want een reparatie voor deze pixels gaan tussen de 100 tot 350 euro liggen, exclusief de ophaal en breng kosten, etc, etc.

Wat voor stappen kan ik het beste gaan zetten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Wut..? Je hebt een XL model.. Daar staat toch 3 years on-site pickup? Ik zou ze verwijzen op de voorwaarden.
Pagina: 1