Ervaringen met Handyfloor PVC vloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin90
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06 14:15
Tweakers,

Over ongeveer 2 maanden zal mijn nieuwbouw huis opgeleverd worden. Nu ben ik mij al geruime tijd aan het oriënteren op een goede vloer. Tegels vind ik te 'vast' en te duur. Al vrij snel kwam ik tot de conclusie dat een PVC vloer (misschien) wel iets voor mij zal zijn. Ik zie hierin namelijk de volgende voordelen:

- Geschikt voor vloerverwarming
- Zeer dun, dus goede geleiding van de vloerverwarming
- Gemakkelijk schoon te maken
- Klik vloer is eenvoudig zelf te leggen

Via Google was ik op Handyfloor uitgekomen. Zien er goed uit en (als ik hen zelf mag geloven) moet het nog goede kwaliteit zijn ook. De huidige actieprijs (€24,95 - €32,95 p/m2) is wat mij betreft ook prima. Onlangs heb ik een aantal stalen bij ze aangevraagd en die had ik inmiddels ontvangen. Deze zijn echter dusdanig klein dat ik ze ook nog even wat groter wilde bekijken. Vandaag daarom even Utrecht in gegaan. Als eerste naar de winkel van Handyfloor gegaan. Zoals ze ook al telefonisch aangaven is dit perfect voor vloerverwarming en gaat het niet uitzetten, want PVC zet niet uit (zeggen ze).

Echter, nu komt mijn twijfel. Zij zijn namelijk de enige verkopende partij die zeggen dat click PVC perfect is voor vloerverwarming. Ik heb inmiddels zo'n 6 zaken gehad en alle andere zeggen dat het wel degelijk kan uitzetten en dat je beter kan lijmen. Bij plakken moet ik de vloer geheel egaliseren en moeten ze het ook komen verlijmen. De kosten die hierbij komen (+-/ €22 p/m2 bij de meeste zaken) vind ik te hoog. Daarnaast is de lijm zo sterk, dat je het er niet zonder 'geweld' uit krijgt.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Handyfloor click? Of met een andere PVC click vloer? Eventueel in combinatie met vloerverwarming? Was het leggen eenvoudig? Zet het echt niet uit? Ik hoor graag je ervaringen!

Mocht er nog wat missen in mijn post, geef het dan gerust aan.

Alvast bedankt :),
Edwin90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
>>> AZ

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:45
Geen ervaring met handyfloor maar wel met deze vloer van lab21, http://www.lab21.nl/pvc-vloeren/klik-pvc-vloeren/
Een maat van mij heeft het liggen met vloerverwarming en dat gaat prima. Gewoon overal 5mm ruimte laten en gaan met die banaan. Het klikken gaat erg goed en gemakkelijk.
Kan kan zelfs een houten vloer op vloerverwarming leggen.
In het algemeen blijft het belangrijk dat je de vloer in het stookseizoen op een contante temp laat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 217290

wat mij verbaasd is dat pvc nog steeds zoveel wordt toegepast.
In de industrie wordt pvc meer en meer uitgefaseerd ivm de giftige dampen die er af komen als er brand uitbreekt. Alle kabels moeten tegenwoordig al halogeen vrij zijn en pvc buis wordt bijna niet meer getolereerd ook mede in verband met de heftige rook ontwikkeling.

nu zal je vloer niet de eerste zijn die in brand gaat maar ik noem het wel opvallend.

*iemand die de sterretjes in pvc pijp rookbommen nog herinnert ;)?

• edwin90
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06 14:15
chrisborst schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:16:
Geen ervaring met handyfloor maar wel met deze vloer van lab21, http://www.lab21.nl/pvc-vloeren/klik-pvc-vloeren/
Een maat van mij heeft het liggen met vloerverwarming en dat gaat prima. Gewoon overal 5mm ruimte laten en gaan met die banaan. Het klikken gaat erg goed en gemakkelijk.
Kan kan zelfs een houten vloer op vloerverwarming leggen.
In het algemeen blijft het belangrijk dat je de vloer in het stookseizoen op een contante temp laat.
Bedankt voor je reactie! Goed om te horen dat het bij hem geen problemen oplevert met vloerverwarming en leggen. Ik heb even op hun site gekeken en zij hebben ook mooie vloeren, ga ik onthouden!
Anoniem: 217290 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:53:
wat mij verbaasd is dat pvc nog steeds zoveel wordt toegepast.
In de industrie wordt pvc meer en meer uitgefaseerd ivm de giftige dampen die er af komen als er brand uitbreekt. Alle kabels moeten tegenwoordig al halogeen vrij zijn en pvc buis wordt bijna niet meer getolereerd ook mede in verband met de heftige rook ontwikkeling.

nu zal je vloer niet de eerste zijn die in brand gaat maar ik noem het wel opvallend.

*iemand die de sterretjes in pvc pijp rookbommen nog herinnert ;)?
Interessant inderdaad. Voor thuisgebruik zijn PVC vloeren juist weer heel erg in opkomst. Dit komt vooral vanwege het eenvoudige schoonhouden en de vochtbestendigheid. Aan brandveiligheid had ik daarentegen nog niet gedacht. Moet ik maar geen sterretjes afsteken in huis ;).