Accu probleem iPhone 5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik heb een probleem met de iPhone 5 van mijn vriendin. De accu is ongeveer een half jaar geleden vervangen, hij heeft altijd prima gewerkt, maar de laatste tijd viel de telefoon spontaan uit als de accu minder dan half vol was en hij was snel leeg.

Kwestie van de accu vervangen zou je zeggen, nieuwe accu besteld, ingebouwd en klaar zou je zeggen. Maar toen ik de telefoon de eerste keer aanzette gaf hij aan dat hij leeg was dat had ik nog niet eerder gezien bij het vervangen van een accu. Meestal zijn ze ongeveer half geladen. De telefoon aan de lader gehangen en na een tijd starte hij op en leek hij goed op te laden.

Maar de accu was weer binnen no-time leeg en hij sprong b.v. spontaan van 90% naar 30%.Gevalletje DOA kan natuurlijk altijd, zodoende weer een nieuwe accu meegekregen en ingebouwd. Maar weer hetzelfde verhaal en met deze accu start de telefoon helemaal niet op ondanks dat hij de lader wel dedecteerd.

Nu wil hij met geen van de accu's meer goed opstarten, ook heb ik verschillende laders en kabels gebruikt wat geen verschil maakt! Iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

De "nieuwe" accu's hebben een productiedatum van 11/2012, lijkt me ook niet echt bevordelijk als deze 3 jaar op de plank liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningKay
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-09-2019
Hey Daniel,

Dit heb ik ook meegemaakt met mijn iPhone 5s 16gb. Toen ik dit had was mijn iPhone voor een tijdje uit en had het naar Apple Store gebracht. Ze hadden mij destijds verteld dat het toen niet alleen aan batterij lag. Maar aan moederbord. Dus ik zal even langs een winkel gaan waar je het kunt laten kijken. Ik hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven.

Met vriendelijke groet,

kay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al, het zijn oude accu's. Mogelijk zelfs gebruikte, oude accu's. Zorg dat je goede accu's koopt, iets dat nogal een lastig verhaal kan zijn. Kijk eens een op de site van iFixit. Persoonlijk heb ik daar meer vertrouwen in dat een shopje 'op de hoek'.