NL Paypal en 2-FA is een (verborgen) feit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 16:19
Aangezien ik al tijden overtuigd was van (en verbaasd over) het feit dat 2-factor voor Paypal niet beschikbaar was in Nederland, kwam ik onderstaande per toeval tegen.

Via https://www.paypal.com/us...ister-security-key-mobile kun je na het inloggen je (mobiele) nummer toevoegen als security key. Via de normale opties in je profiel-menu is dit voor zover ik weet niet (of enorm moeilijk?) te vinden.

2-Factor staat ook nergens op de Nederlandse Paypal website vermeld, dus ik neem aan dat het bewust een verborgen functie is? Wat ik overigens vrij frappant vind voor een dienst die je volledige rekening kan plunderen. De functie kan dus wel geactiveerd worden op de Engelse website.

Overigens getest of het werkte. Tijdens inloggen geeft de website eerst een melding van een foutief wachtwoord (waarvan ik zeker weet dat het goed is getypt)*, waarna 'ie waarschijnlijk een 2-FA account herkent. Hierna kan je door hetzelfde wachtwoord in te vullen naar de volgende stap, waarin je een code per SMS naar je telefoon laat sturen. Met deze code kun je dus nu inloggen als tweede factor.

*sommige gebruikers hebben geen last van deze foutmelding.

Afbeeldingslocatie: http://srv1-cloud-storage-eu-france.pixr.co/paypal_2fad2f08.md.png

Gegevens m.b.t. tweefactorauthenticatie bijwerken kan via:

-> https://www.paypal.com/webapps/customerprofile/summary.view (dit is de klassieke Paypal site)
-> Rekeninstellingen
-> Beveiligingssleutel beheren -> Bijwerken

Of rechtstreeks via:
-> https://www.paypal.com/cg...leweb?cmd=_security-token

Afbeeldingslocatie: http://srv1-cloud-storage-eu-france.pixr.co/sleutel.md.png

[ Voor 23% gewijzigd door geekeep op 11-11-2015 00:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:42

Mavamaarten

Omdat het kan!

Oh, interessant! Ik heb het altijd verschrikkelijk gevonden dat een wachtwoord genoeg is om een hoop geld kwijt te geraken. En 2FA was dan beschikbaar in de USA only en met rare fysieke kaartjes ofzoiets.

Blij om te zien dat het er is, en inderdaad, het lijkt te werken (België)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:56

Sebazzz

3dp

Goed gevonden :) Helaas geen OTP (onder sommigen bekend als "Google Authenticator") support.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:03
Werkt hier ook. Jammer alleen dat ik niet hetzelfde nummer bij mijn beide paypal accounts kan gebruiken.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
Het wachten is op een mogelijkheid met tokens(apps) te werken inderdaad.

Vraag me trouwens af of het 2-FA probleem van vorig jaar (nieuws: Onderzoekers: two factor-authenticatie PayPal was eenvoudig te omzeilen) al opgelost is, aangezien ze toentertijd nog geen definitieve oplossing hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24
Bedankt voor de nieuwssubmit :) Ik heb het ook geprobeerd en het lijkt probleemloos te werken - Ik kreeg geen melding over een verkeerd wachtwoord overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ook onhandig dat je nergens je instellingen kunt aanpassen zoals het opgegeven telefoonnummer.

Als ik nu naar Profiel > Rekeninginstellingen > Beveiligingssleutel ga dan kan ik nu TFA instellen en mijn telefoonnummers beheren.

[ Voor 43% gewijzigd door CurlyMo op 10-11-2015 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geekeep
CurlyMo schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:05:
Ook onhandig dat je nergens je instellingen kunt aanpassen zoals het opgegeven telefoonnummer.
Via
-> https://www.paypal.com/webapps/customerprofile/summary.view (dit is de klassieke Paypal site)
-> Rekeninstellingen
-> Beveiligingssleutel beheren -> Bijwerken

Of rechtstreeks via:
-> https://www.paypal.com/cg...leweb?cmd=_security-token

Afbeeldingslocatie: http://srv1-cloud-storage-eu-france.pixr.co/sleutel.md.png

Inderdaad is dit nergens te vinden via de normale manier, het lijkt er dus op dat Paypal dit niet faciliteert. Erg jammer dat de functionaliteit bestaat, maar niet toegankelijk is.

edit: reeds gevonden zie ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
CurlyMo schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:05:

Als ik nu naar Profiel > Rekeninginstellingen > Beveiligingssleutel ga dan kan ik nu TFA instellen en mijn telefoonnummers beheren.
Krijg jij die pagina te zien vanaf de nieuwe Paypal-website? Ik kan er met omweg en via de links van geekeep wel komen, maar ik ben benieuwd of een 'gewone' gebruiker het ook kan activeren via de menu's.

Gezien alle communicatie ook in het Nederlands werkt - zelfs de sms'jes, lijkt het alsof PayPal tweetrapsauthenticatie al heeft ingevoerd of dat snel zal doen. We gaan dit morgen nog even navragen bij PayPal.

De link "Meer informatie over het bestellen van PayPal-beveiligingssleutels." resulteert in een pagina niet gevonden-melding, dus wellicht wordt er nog aan gewerkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Xtuv op 11-11-2015 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
:Y Can confirm. Ook hier netjes mobiel ingesteld (in, idd, een Nederlandstalige interface met ditto foutmeldingen (typo in bevestiging nummer :P )), SMS ontvangen, bevestigd (en bevestigingsmail, wederom in Nederlands, gehad) en bij inloggen wordt nu netjes om een code gevraagd en een SMS verstuurd d:)b
Inloggen ging ook hier meteen de eerste keer goed, geen gekke dingen gehad verder. Ik vermoed toch een typo'tje bij TS.

Hier wordt /me érg blij van! _O_ *O* oOo

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 11-11-2015 00:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geekeep
RobIII schreef op woensdag 11 november 2015 @ 00:16:
Ik vermoed toch een typo'tje bij TS.
Dat vermoedde ik zelf ook, totdat het na vijf inlogpogingen wel duidelijk was dat er iets niet lekker zat. :P

Ik krijg de volgende foutmelding:
We're sorry. We need you to login again to verify additional security information.
Waarna ik opnieuw moet inloggen.

Tijdens de foutmelding redirect de browser van:
https://www.paypal.com/si...untry.x=NL&locale.x=nl_NL
naar:
https://www.paypal.com/cg...-submit&2fa_required=true

Ik zit op dit moment in het buitenland, wellicht dat dat er mee te maken heeft.

Edit:

Probleempje waar meerdere mensen last van hebben/hadden zie ik: https://www.paypal-commun...-every-device/td-p/913411

Een 'bug' die anderhalf jaar geleden de kop opstak en ondertussen nog steeds gebruikers lastig valt. Kan me niet herinneren hiervoor problemen gehad te hebben met inloggen, dus nam aan dat het te maken had met 2-FA.

[ Voor 22% gewijzigd door geekeep op 11-11-2015 00:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:29
Hey, dit is goed nieuws! Bedankt voor het melden :). Heb hier een tijdje terug nog contact over gehad met PayPal, ze gingen het voor Nederland op korte termijn nog niet invoeren. Blijkbaar wel dus!

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Xtuv schreef op woensdag 11 november 2015 @ 00:04:
[...]
Krijg jij die pagina te zien vanaf de nieuwe Paypal-website? Ik kan er met omweg en via de links van geekeep wel komen, maar ik ben benieuwd of een 'gewone' gebruiker het ook kan activeren via de menu's.
Ja, gewoon via mijn profiel zoals eerder beschreven.

Enige "probleem" is dus dat ik niet hetzelfde telefoonnummer kan gebruiken voor mijn beide paypal accounts. Nu mijn eigen telefoon en die van mijn partner gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:12
Thanks, zat hier laatst nog naar te zoeken en had contact met PayPal opgenomen. Ze gaven toen aan dat het nog niet beschikbaar was :(

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Hoekstra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 13:47
Thanks, zat hier al een tijdje op te hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:31

Case_C

[Team Carrack]

Bedankt voor het attenderen :D , dit is eigenlijk een 'must' voor een service als paypal.

Vraag me nu alleen af..
Als iemand je wachtwoord heeft, kan hij gewoon een nieuwe authorisatie-methode selecteren.. En vervolgens zonder problemen geld overmaken. Waarmee je weer terug bij af bent..
NVM hij vraagt m al zodra je inlogd :) .

[ Voor 58% gewijzigd door Case_C op 11-11-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 08:30
Was inderdaad een doorn in het oog dat er alleen een PW op zat. Dank voor de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silens
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 20:00
Bedankt voor de melding! Heb het zojuist ingesteld en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar eens instellen dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 08:46
Top, bedankt voor het melden!
Gelijk ingesteld! :D

dSLR: Nikon D5300;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vorige week nog mee bezig geweest, moest oud emailadres verwijderen.

Hij heeft hier kort gestaan, maar dat is een 404 geworden.
https://www.paypal.com/nl...rity/security-protections

De link rekeningen -> beveiligingscode -> aan de slag ging eerst naar een andere pagina (dispatch? nog iets), hetzelfde als je bij die eerste link uit de TS op annuleren klikt.
Bestel een beveiligingssleutel ter grootte van creditcard, gebruik uw mobiele telefoon als uw beveiligingssleutel of activeer uw beveiligingssleutel. Meer informatie over de PayPal-beveiligingssleutel
Lijkt erop dat ze er mee bezig zijn, maar nog niet helemaal in orde hebben :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Het staat nu ook op de frontpage. We hebben nog geen officiële mededeling van PayPal, maar die volgt wellicht nog in een update. Nogmaals bedankt voor de tip geekeep :)

nieuws: Tweetrapsauthenticatie in PayPal kan al geactiveerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:50

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Wel oppassen dat het niet ineens stopt met werken. Het is natuurlijk allemaal minder officieel. Zou best jammer zijn als je ineens niet meer bij je rekening kan.

Het lukt nu trouwens niet meer om geld toe te voegen via ideal :(

[ Voor 17% gewijzigd door Johan9711 op 11-11-2015 18:26 ]

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Johan9711 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:23:
Wel oppassen dat het niet ineens stopt met werken. Het is natuurlijk allemaal minder officieel. Zou best jammer zijn als je ineens niet meer bij je rekening kan.
Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het komt er sowieso aan, een officiele reactie is er alleen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Xtuv schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:40:
[...]

Daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Als het nog niet (helemaal) klaar is zijn die zorgen toch écht wel gegrond (ik heb ze ook, maar f*ck-it ik waag het er gewoon op, op eigen risico en dus de bewuste stap genomen mijn account potentieel 'stuk' te maken). Zolang er nog geen officiële verklaring is zou ik dat dus niet te hard roepen; en mocht je een on-officiële verklaring hebben (en een eventuele zelfde geruststelling van iemand bij PayPal) dan heb je nog altijd het risico dat er last-minute iets mis gaat voor de officiële uitrol waardoor je alsnog met de gebakken peren *kunt!* komen zitten.
Als dat dus, bij wijze van, pas over 2 jaar is dan kan er in de tussentijd nog God-knows-what veranderen en mensen die dit 'achterdeurtje' hebben genomen zichzelf buitengesloten hebben. Ik vermoed ook wel dat 't allemaal wel goed komt en het zal allemaal wel los lopen, maar ik zou anderzijds dus toch ook niet te hard "Daar hoef je je geen zorgen over te maken" (durven) roepen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 11-11-2015 18:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
True, ik kan niet garanderen dat het op deze manier feilloos blijft werken.

Ik zie echter ook geen reden om aan te nemen dat dit niet zo zou zijn. Dat officiële ondersteuning op komst is, is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
Xtuv schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:32:
Het staat nu ook op de frontpage. We hebben nog geen officiële mededeling van PayPal, maar die volgt wellicht nog in een update. Nogmaals bedankt voor de tip geekeep :)

nieuws: Tweetrapsauthenticatie in PayPal kan al geactiveerd worden
You're welcome! Ben benieuwd naar Paypal's reactie.
RobIII schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:53:
[...]

Als het nog niet (helemaal) klaar is zijn die zorgen toch écht wel gegrond (ik heb ze ook, maar f*ck-it ik waag het er gewoon op, op eigen risico en dus de bewuste stap genomen mijn account potentieel 'stuk' te maken). Zolang er nog geen officiële verklaring is zou ik dat dus niet te hard roepen; en mocht je een on-officiële verklaring hebben (en een eventuele zelfde geruststelling van iemand bij PayPal) dan heb je nog altijd het risico dat er last-minute iets mis gaat voor de officiële uitrol waardoor je alsnog met de gebakken peren *kunt!* komen zitten.

[...]

Als dat dus, bij wijze van, pas over 2 jaar is dan kan er in de tussentijd nog God-knows-what veranderen en mensen die dit 'achterdeurtje' hebben genomen zichzelf buitengesloten hebben. Ik vermoed ook wel dat 't allemaal wel goed komt en het zal allemaal wel los lopen, maar ik zou anderzijds dus toch ook niet te hard "Daar hoef je je geen zorgen over te maken" (durven) roepen ;)
Jouw angst voor een eventuele bug omdat het nog niet officieel is, deel ik met je. Omdat dit via een omweg gedaan is en klaarblijkelijk nog niet ondersteund wordt, bestaat er altijd de kans dat Paypal zegt 'Eigen schuld, dikke bult'.

Er zijn twee redenen waarom ik het wél gedaan heb.
1. Ik heb al jaren weinig vertrouwen in een partij die mijn rekeningen en veiligheid niet serieus neemt. Iedere bank heeft al jarenlang 2-FA, waarom Paypal (die in mijn ogen toch een semi-bank vormt) dat niet wil uitrollen is een groot raadsel. Vandaar dat ik deze mogelijkheid voor 2-FA nu met beide handen heb gegrepen.

2. Alle interactie m.b.t. het instellen en gebruiken van 2-FA voor Paypal is (al) in het Nederlands, dat geeft mij genoeg reden om er vanuit te gaan dat ze er in ieder geval bezig mee zijn. Als het enkel ondersteund werd in het Engels, zou ik ook m'n twijfels over de legitimiteit (en ondersteuning) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Xtuv schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:44:
Dat officiële ondersteuning op komst is, is zeker.
Dat hebben we uit een officiële bron bevestigd gekregen? Zo ja; waarom staat dat niet in 't FP artikel? ;) Want anders is het IMHO écht niet zeker, hooguit (hoogst)waarschijnlijk. Ik weet ook wel dat ze 't al lang aankondigen en in 't buitenland gebruiken maar dat zijn nog geen garanties dat 't er op lange danwel korte termijn ook is.
geekeep schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:02:
Er zijn twee redenen waarom ik het wél gedaan heb.
1. Ik heb al jaren weinig vertrouwen in een partij die mijn rekeningen en veiligheid niet serieus neemt. Iedere bank heeft al jarenlang 2-FA, waarom Paypal (die in mijn ogen toch een semi-bank vormt) dat niet wil uitrollen is een groot raadsel. Vandaar dat ik deze mogelijkheid voor 2-FA nu met beide handen heb gegrepen.
Ik zit er ook al jaren op te wachten. Als 2FA-fan kan er me niet genoeg 2FA in de (online)wereld zijn.
geekeep schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:02:
2. Alle interactie m.b.t. het instellen en gebruiken van 2-FA voor Paypal is (al) in het Nederlands, dat geeft mij genoeg reden om er vanuit te gaan dat ze er in ieder geval bezig mee zijn. Als het enkel ondersteund werd in het Engels, zou ik ook m'n twijfels over de legitimiteit (en ondersteuning) hebben.
En ook dit gaf voor mij de doorslag het erop te wagen; ik ben 't op beide punten roerend met je eens. Maar ik zou 't nog niet "aan de massa" durven aanraden (maar dat betekent niet dat je er geen FP artikel zoals 't er nu staat aan mag wagen).

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
RobIII schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:27:
[...]
Dat hebben we uit een officiële bron bevestigd gekregen? Want anders is het IMHO echt niet zeker. Ik weet ook wel dat ze 't al lang aankondigen en in 't buitenland gebruiken maar dat zijn nog geen garanties dat 't er op lange danwel korte termijn ook is.
Ik heb contact met PayPal NL. Ze zijn er op dit moment druk mee bezig intern, maar er is nog geen officiële status of reactie die ik kan gebruiken. Ik denk dat daar snel verandering in zal komen.
RobIII schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:27:
[...]

En ook dit gaf voor mij de doorslag het erop te wagen; ik ben 't op beide punten roerend met je eens. Maar ik zou 't nog niet "aan de massa" durven aanraden (maar dat betekent niet dat je er geen FP artikel zoals 't er nu staat aan mag wagen).
Je hebt wel gelijk dat een FP artikel best tricky is, voor het geval dat het problemen oplevert. Ik lees nu inderdaad ook dat mensen geen geld kunnen toevoegen via iDeal. Dat heb ik niet geprobeerd (mijn rekeningnummer is gewoon gekoppeld en ik heb nog saldo, dus een betaling lukte prima). Wellicht hadden we nog een slag om de arm moeten houden en moeten waarschuwen. Aan de andere kant, op Tweakers verachten we ook een beetje eigen inzet/inzicht van de lezer O-)

In mijn contact met PayPal NL heb ik voorgelegd dat ik dit ging publiceren. Als het nu echt niet de bedoeling was dat dit gebeurde, of als het bijvoorbeeld een probleem voor accounts zou kunnen opleveren, dan neem ik aan dat ze me dat wel verteld hadden (dit is wederom een aanname, dat ik dus ook niet met zekerheid stellen, maar het maakt het plaatje wel completer) :)

[ Voor 54% gewijzigd door Xtuv op 11-11-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Xtuv schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:30:
Ik heb contact met PayPal NL. Ze zijn er op dit moment druk mee bezig intern, maar er is nog geen officiële status of reactie die ik kan gebruiken.
Dan vind ik je uitspraken in dit topic toch echt wel een beetje aan de 'safe side' zitten terwijl dat dus helemaal niet zo is.
Ik denk dat daar snel verandering in zal komen.
Ja maar "ik denk" heb je zo weinig aan. Ik geloof je, echt, en ik ben het helemaal met je eens dat dat waarschijnlijk wel waar is. Maar ik vermoed óók dat, als je contact hebt met PP, ze je waarschijnlijk hebben afgeraden die feature al te gebruiken (laat staan publiek te maken / aan de grote klok te hangen*) voordat 'ie officieel is uitgerold. En hebben ze dat niet gezegd dat vind ik 't eigenlijk nog een veel kwalijker zaak :X

* Daarmee zeg ik, wederom, niet dat je er dus niet over mag schrijven; ik zou alleen wat meer benadrukt hebben dat 't allemaal geheel voor eigen risico is totdat 't officieel is.

edit
Ah, dit stond er net nog niet toen ik mijn reactie typte :P
Je hebt wel gelijk dat een FP artikel best tricky is, voor het geval dat het problemen oplevert. Ik lees nu inderdaad ook dat mensen geen geld kunnen toevoegen via iDeal. Dat heb ik niet geprobeerd (mijn rekeningnummer is gewoon gekoppeld en ik heb nog saldo, dus een betaling lukte prima). Wellicht hadden we nog een slag om de arm moeten houden en moeten waarschuwen. Aan de andere kant, op Tweakers verachten we ook een beetje eigen inzet/inzicht van de lezer O-)

In mijn contact met PayPal NL heb ik voorgelegd dat ik dit ging publiceren. Als het nu echt niet de bedoeling was dat dit gebeurde, of als het bijvoorbeeld een probleem voor accounts zou kunnen opleveren, dan neem ik aan dat ze me dat wel verteld hadden (dit is wederom een aanname, dat ik dus ook niet met zekerheid stellen, maar het maakt het plaatje wel completer) :)
En daarop dus weer even inhakend:
Aan de andere kant, op Tweakers verachten we ook een beetje eigen inzet/inzicht van de lezer O-)
Pest is dat zo'n artikel zich als een olievlek verspreidt / kan verspreiden naar, zeg, nu.nl of nos-op-3 of shownieuws ;) En daar is 't andere koek O-) En ook hier lezen wel wat "minder kundige" mensen mee die zichzelf hier potentieel mee in de vingers (gaan) snijden. Een 'pas op, voor eigen risico' (ook al is 't obvious) had hier IMHO niet misstaan. Of een paar uurtjes wachten op een officiële(re) reactie.
Als het nu echt niet de bedoeling was dat dit gebeurde, of als het bijvoorbeeld een probleem voor accounts zou kunnen opleveren, dan neem ik aan dat ze me dat wel verteld hadden
Precies, zoals je zelf ook al aangeeft, ook hier weer een aanname en dat vind ik niet bepaald een goede zaak voor een redacteur, sorry. Het had, idd, allemaal wat duidelijker naar voren mogen komen in 't artikel hoe de vork (nu, vooralsnog) in de steel zit en ook in dit topic komt de aap maar stukje-bij-beetje uit de mouw.

Ik wil verder niet de zeiksnor of pietlut uithangen, maar een schoonheidsprijs verdient deze gang van zaken IMHO dus niet :> Het was een ander verhaal geweest als 't bij een topic was gebleven en 't dus niet "bij monde van T.net" naar buiten kwam maar door "een user" (nogmaals dank daarvoor geekeep!) tot er meer duidelijkheid was / meer rood waarschuwingslint om het artikel heen zat.

[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 11-11-2015 21:47 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:11
Dank voor het melden, hier ook ingesteld, fluitje van een cent, en in het Nederlands dus wat mij betreft volledig legaal (door paypal goedgekeurd?) en verstandig om te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door MarcelGo op 11-11-2015 21:51 . Reden: uitleg van "legaal" ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Whut? 8)7 Wat heeft dat er nou mee te maken?

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
RobIII schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:36:
Precies, zoals je zelf ook al aangeeft, ook hier weer een aanname en dat vind ik niet bepaald een goede zaak voor een redacteur, sorry. Het had, idd, allemaal wat duidelijker naar voren mogen komen in 't artikel hoe de vork (nu, vooralsnog) in de steel zit en ook in dit topic komt de aap maar stukje-bij-beetje uit de mouw.
Hoef je geen sorry voor te zeggen, kritisch zijn mag, graag :) En daar kun je de redactie altijd op aanspreken.

Ik heb er nog even goed over nagedacht en ik denk dat voor mij (en de nieuwscoördinator die de eindredactie heeft gedaan) de belangrijkste reden om dit 'gewoon' te publiceren, zonder waarschuwing, het feit is dat iedere PayPal-gebruiker met een paar klikken - al dan niet per ongeluk - bij deze instelling kan komen, ook zonder de US-link te gebruiken.

Dat beschrijf ik in het artikel met de volgende alinea - dit heb ik bij een collega ook nog gecontroleerd (kon niet meer op mijn eigen account, want al ingesteld):
Wie inlogt op zijn PayPal-profiel, krijgt de nieuwe website-interface te zien. Bij het tabblad veiligheid is momenteel nog geen optie te zien om een beveiligingssleutel in te stellen, maar door op 'Inloggen met PayPal' te klikken, komt de gebruiker in de oude interface terecht. Hier kan doorgeklikt worden naar het profiel, bij rekeninginstellingen is vervolgens de optie 'Beveiligingssleutel' te zien. Ook hier kunnen gebruikers al tweetrapsauthenticatie activeren.
Ofwel, het is voor iedere PayPal-gebruiker openbaar beschikbaar. Hoewel PayPal er zelf geen nadruk op legt, is de functie gewoon aanwezig in het profiel. Stel dat het activeren ervan nu toch problemen oplevert, dan heeft de dienst daar zelf een behoorlijke fout mee gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Xtuv schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:52:
Ofwel, het is voor iedere PayPal-gebruiker openbaar beschikbaar. Hoewel PayPal er zelf geen nadruk op legt, is de functie gewoon aanwezig in het profiel. Stel dat het activeren ervan nu toch problemen oplevert, dan heeft de dienst daar zelf een behoorlijke fout mee gemaakt.
En daar heb jij dan weer een goed punt; iets wat ik misschien niet zo goed heb meegewogen / overdacht in mijn kritiek d:)b Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Wer6W5tNBOK8QrgoXz8yCufu/full.gif O-) Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nzYhuJBVbPnNhothhvz9jMpg/full.gif

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 11-11-2015 22:00 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Geen probleem. Dat komt er waarschijnlijk ook door omdat ik de 'omweg'-methode van de TS als uitgangspunt voor het nieuws heb gekozen. Dat was immers hoe we er op werden gewezen :)

• Tendency
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 10:48
Misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar wat gebeurd er als je je telefoon kwijtraakt? Ik zie nergens een zogenaamde "Emergency Key" die bijv. Dropbox, Facebook, etc. wel hebben.

Iemand die me verder kan helpen?

• geekeep
Tendency schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:20:
Misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar wat gebeurd er als je je telefoon kwijtraakt? Ik zie nergens een zogenaamde "Emergency Key" die bijv. Dropbox, Facebook, etc. wel hebben.

Iemand die me verder kan helpen?
De optie "Ik ben mijn beveiligingssleutel vergeten" geprobeerd? Als ik die optie kies, kan ik kiezen voor "Beveiligingssleutel gestolen of kwijt geraakt" en d.m.v. een tweetal beveiligingsvragen alsnog inloggen.

• Tendency
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 10:48
geekeep schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:46:
[...]

De optie "Ik ben mijn beveiligingssleutel vergeten" geprobeerd? Als ik die optie kies, kan ik kiezen voor "Beveiligingssleutel gestolen of kwijt geraakt" en d.m.v. een tweetal beveiligingsvragen alsnog inloggen.
Die keuze krijg ik niet, wel kan ik met PayPal telefonisch contact opnemen..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x5fjDcn.jpg

• geekeep
Tendency schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:12:
[...]

Die keuze krijg ik niet, wel kan ik met PayPal telefonisch contact opnemen..

[afbeelding]
Waarschijnlijk omdat je de beveiligingsvragen nooit hebt ingevuld.

Maar in principe werkt het niet anders dan de backupcodes van Dropbox, Facebook, etc. die je van tevóren moet opslaan/printen/opschrijven om in een later noodgeval te gebruiken.
Pagina: 1